VANURI  | 
01.02.2011 / 
Marilena Matei

La sfarsitul lui decembrie, echipa Tranzit a testat eleganta si confortul noilor Mercedes-Benz Vito/Viano cu ocazia unei deplasari la munte. Noile Vito Combi 113 CDI si Viano CDI22 Ambiente au fost „secondate“ de un Vito de a doua generatie, aflat in serviciul de distributie a revistei Tranzit de mai bine de sase ani. Modelele noi au impresionat prin eleganta, mai ales Viano, care dispune de echipari de exceptie, menite sa faca din orice deplasare o calatorie de vis.


Gemenii Vito/Viano au o caroserie identica, exemplarele testate avand acelasi ampatament (3.200 mm), aceeasi masa totala maxima autorizata (3.050 kg) si aceeasi configuratie 4x2 cu tractiune pe spate.
Ambele modele Mercedes-Benz dispun de anul trecut de o noua motorizare care indeplineste normele Euro 5. Vito a fost echipat cu o motorizare de 136 CP la 3.800 rpm
 (Vito 113 CDI), cu cuplu maxim de 310 Nm la 1.400-2.600 rpm, in timp ce Viano creste nivelul confortului soferului, gratie unei motorizari puternice, de 163 CP, puse in valoare de cutia de viteze automatizata cu sase trepte.

Silentios si elastic
Atat Vito de persoane, cat si Viano beneficiaza standard de echipare BlueEFFICIENCY, care, in combinatie cu modificarile tehnice aduse noilor motoare - la sistemele auxiliare, precum pompa de ulei si pompa de combustibil, controlate electronic - permite o reducere a consumului de combustibil cu aproape 15% (0,2-0,3 l/100 km).
Pachetul BlueEFFICIENCY include functia Start/Stop (disponibila doar pe versiunile cu cutie manuala de viteze), management al bateriei (incarcarea alternatorului facandu-se numai atunci cand e necesar), indicator de schimb al vitezelor, anvelope optimizate din punct de vedere al rezistentei la rulare, pompa de directie ECO si o pompa de combustibil.
Pentru ca distanta parcursa nu a fost foarte mare (circa 400 km dus-intors), iar deplasarea s-a facut in conditii de iarna, cu ninsoare, frig si chiar viscol, pe alocuri, masurarea consumului nu ar fi avut relevanta, drept pentru care ne multumim sa comunicam doar consumurile oferite de producator: 7,4 l/100 km (chiar 6,9 l/100 km cu BlueEFFICIENCY) pentru modelul Vito 113 CDI.
Desi toate motoarele diesel indeplinesc normele Euro 5 pe sistem de racire a gazelor recirculate, catalizator si filtru de particule, arhitectura cu injectie common-rail si alimentare cu turbina cu geometrie variabila contribuie la o functionare silentioasa, fara vibratii, pentru asigurarea unui confort maxim la rulare.
Cutia de viteze manuala cu sase trepte ECO Gear a fost adaptata la noua arhitectura a motorului, cu prima treapta de viteza scurta si ultima foarte lunga, pentru a mentine jos turatia motorului. Astfel, puterea maxima este oferita inca de la 1.000 rpm pana la 4.000, „raspunsul“ motorului fiind imediat la apasarea acceleratiei.
Dar daca ne-am bucurat de parcursul lin al celor doua versiuni de transport pasageri pe sosea, gratie suspensiei independente cu arc, mai dificila a fost urcarea pantei dinspre „Trei brazi“, acoperite cu zapada, in conditii de echipare cu anvelope de vara.

Spatios, stilat, confortabil
Daca Vito de transport persoane ofera un confort bun calatorilor, desi banchetele de trei locuri din randurile intai si al doilea din compartimentul pentru pasageri sunt fixe si nu dispune fiecare de cotiere, Viano impresioneaza prin stil si eleganta, fiind ideal pentru calatoriile de business sau de familie.
In configuratie combi, Vito ofera opt locuri, in timp ce Viano are numai sapte, inlocuind una dintre banchete cu doua fotolii pivotante, mai ales ca la modelul Ambiente echiparea include si o masuta dispusa pe sine, intre bancheta din spate si cele doua fotolii din randul intai al compartimentului pentru pasageri. In ambele cazuri, dimensiunile spatiului disponibil pentru bagaje sunt de 589x1.428x1.338 mm (Lxlxh), care face fata cu succes la bagajale a 7-8 persoane.
Spatiul mare de care dispun pasagerii atat la Vito, cat si la Viano reprezinta avantajul principal al modelelor din aceasta gama. Apoi, compartimentul de pasageri dispune de propriul sistem de climatizare si iluminare, spatii de bagaje, suporturi PET sau cani, buzunare, manere de sustinere, cuiere sau agatatoare pentru umerase.
La Viano foarte utile sunt atat masuta rabatabila si frigiderul - cu sistem de prindere in portbagaj - cat si covorasele practice care impiedica imbacsirea mochetei cu zapada si mizerie.
Iluminarea de zi, pe LED si iluminarea treptei de acces in habitaclu sporesc eleganta, in timp ce scaunele din fata si cele din randul intai al compartimentului de pasageri, autopivotante, cu suport lombar, cotiere si cu sistem de incalzire in trei trepte, asigura pozitia extrem de confortabila si la drum lung.
In trend cu modificarile aduse noilor modele de pe segmentul utilitarelor usoare, noile Vito si Viano dispun de un panou de comanda modern, cu butoane noi, care trebuie apasate pentru a fi actionate, in locul celor rotative. Usor de actionat sunt si functiile radioului, dispuse pe volanul multifunctional nou.
Viano era echipat si cu Parktronic, oglinda exterioara, pliabila automat, oglinda interioara cu diminuare a luminozitatii, ornamente din lemn de nuc, senzor de lumina si ploaie, tempomat, toate dotari optionale.
Tot echipament special este si sistemul de actionare electrica a usii culisante de pe partea dreapta, foarte utila pentru a nu mai depune efort pentru inchiderea usii sau a evita defectiunile in cazul trantirii repetate a usii.
Vito si Viano dispun standard de ESP, tahometru electronic si instalatie electrica de 12 V, precum si prize de 12 V atat in fata, cat si la ultima bancheta de pasageri sau in portbagaj.
Vito si Viano cu face-lift si motorizare Euro 5 se vand si in Romania inca din octombrie 2010, preturile celor doua modele testate ridicandu-se la 29.353 de euro (Vito), respectiv 42.648 de euro (Viano), ambele preturi fiind fara TVA.          

Comentarii (0)




Au mai ramas 1000 caractere

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!
Cancel or