VANURI  | 
01.04.2012 / 
Marilena Matei

Pentru a fi siguri ca Citan corespunde calitatii Mercedes-Benz, inginerii germani au supus noul membru al familiei la cele mai grele teste la Cercul Artic, unde producatorul german detine propriul sau centru de testare. Imbunatatirile dictate de rezultatele testelor vor fi in parte facute si de Renault, care va lansa anul acesta un "nou" Kangoo, dar sunt si modificari introduse doar la Citan, pentru a respecta standardele de calitate ale Mercedes-Benz. Principalele diferente dintre cei doi "frati" survin la sistemul de suspensie, calitatea materialelor de la interior si designul exterior.

Noul ESP si suspensia modificata ale noului Citan au fost testate din greu pe lacul inghetat Udjaur din nordul Suediei, alaturi de Sprinter cu cutie de viteze automata cu sapte trepte de viteza si cu ESP9 de la Bosch.
Mercedes-Benz a luat, in urma cu trei ani, decizia de a patrunde pe piata utilitarelor mici ca urmare a cresterii cererii pe segmentul urban. Pentru a oferi insa un produs competitiv pe o piata foarte sensibila la pret, Mercedes-Benz a decis sa colaboreze cu Renault, un producator consacrat pe acest segment, folosind Kangoo ca platforma comuna.
Pentru a fi siguri ca noul Citan va indeplini normele de calitate Mercedes-Benz, inginerii germani au demarat o campanie de testare a Renault Kangoo, pe toate palierele: siguranta, fiabilitate, consum, confort. Daca motorul si cutia de viteze corespund in mare parte cerintelor de consum si fiabilitate (dupa cateva ajustari ale softurilor de control), elementele de la interior - scaunele, aparatura de bord, frana de mana etc., vor fi modificate. Dupa testele de tip "taxi" (de intrare si iesire din masina de mii de ori) a reiesit ca fermitatea scaunelor si rezistenta tapiteriei la uzura nu sunt satisfacatoare la Renault, Mercedes-Benz introducand propriile scaune, instrumentarul de bord, butoanele si manetele folosite si la alte modele MB pentru actionarea semnalizatoarelor, cruise-control-ului si claxonului.
Frana de mana de tip mansa de avion va fi de altfel schimbata si pe modelele Renault Kangoo, care se vor lansa anul acesta si care vor cuprinde toate modificarile convenite cu partenerul german.
O alta ajustare facuta de Mercedes-Benz este eliminarea butonului de dezactivare a airbagului de la pasager, care putea fi usor actionat din greseala. In plus Citan va avea aceleasi butoane de de la celelalte utilitare Mercedes-Benz. Si aparatul de radio va fi schimbat. Chiar daca nu va fi introdus acelasi radio de la Vito si Sprinter, pentru a mentine un pret convenabil, Citan va avea totusi un aparat nou cu USB.

O suspensie noua pentru performante dinamice mai bune
Mercedes-Benz a constatat dupa 250.000 de cicluri de inchidere/deschidere a usilor probleme legate de incuietorile de la usi si hayon, precum si o corodare prematura a unor componente, care vor fi schimbate pentru intreaga gama de produse Kangoo/Citan. Daca pe anumite directii cei doi producatori au decis sa colaboreze pentru imbunatatirea calitatii

Comentarii (0)




Au mai ramas 1000 caractere

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!
Cancel or