VANURI  | 
02.10.2012 / 
Marilena Matei

Dupa testul „Vaneo”, picat de Mercedes-Benz, ca urmare a pretului ridicat de productie pentru vanzarile infime, nemtii mai fac o incercare cu Citan, un van de oras dezvoltat pe platforma Renault, Kangoo. Produs tot la Maubeuge, Mercedes-Benz Citan va fi mai scump cu 5 pana la 8% comparativ cu Renault Kangoo, nu foarte mult daca luam in considerare modificarile aduse de nemtii din Stuttgart: un sistem de directie si suspensie la standardele de siguranta Mercedes-Benz, un tuning al motorului si cutiei de viteze produse de Renault, astfel incat consumul sa fie cu cateva procente mai mic decat al Kangoo, o noua „fata”, similara celorlalte vanuri cu steaua pe capota, scaune noi, ESP standard si un interval de schimb al uleiului mai lung decat la Kangoo - toate puse in valoare de reprezentantii Daimler cu ocazia testului de conducere organizat la Copenhaga, un oras aglomerat si orientat catre ecologie, asa cum este si „micutul” Citan.

Cu toate imbunatatirile aduse produsului de baza, pozitionarea pretului pe fiecare piata nu este o misiune usoara pentru reteaua comerciala Mercedes-Benz, cu atat mai mult cu cat clientii de pe acest segment sunt foarte sensibili la pret. In Romania primele Citan vor fi aduse abia la anul, pana atunci clientii de flote Mercedes-Benz fiind primii invitati sa-l testeze.

Evenimentul care a prilejuit testul de conducere a MB Citan a fost astfel organizat pentru a pune in valoare calitatile de distributie si versatilitatea noului membru al familiei de vanuri Mercedes-Benz. Astfel, traseele de test au traversat capitala daneza in lung si in lat, cu opriri dese la ateliere de mobila, florarii, locuri de incarcare a pestelui adus in port, dar si trasee mai lungi pana la depozitele curierilor de pe aeroport.
Accentul a fost pus pe indeplinirea acelorasi conditii de siguranta si fiabilitate ca si in cazul celorlalte vanuri Mercedes-Benz, contributia producatorului la imbunatatirea modelului de baza fiind mai mare decat simpla modificare a designului exterior si interior.

Prima impresie conteaza
Totusi, prima impresie conteaza, astfel ca steaua cu trei colturi troneaza in mijlocul grilei masive a radiatorului, de forma trapezoidala. Aceasta si bara de protectie sunt elemente tipice marcii Mercedes-Benz, care se pot gasi la toate modelele, de la autoturisme pana la noul Actros. Farurile, din sticla transparenta si elemente cromate, sunt si ele similare celorlalte vanuri Mercedes, ca si forma fluida a capotei, care ii confera dinamism si aerodinamicitate. Luminile de zi oferite standard si lampile de ceata, optionale, sunt integrate in bara de protectie din fata.
Designerii Mercedes-Benz au modificat usor si partea din spate de la Kangoo: luneta este foarte lata, iar partea inferioara a acesteia continua cu linia verticala a stopurilor din sticla rosie, cu linii cromate, pentru a evidentia stilul „Stuttgart”.
Materialele folosite la interior corespund standardelor de calitate Mercedes-Benz aprobate pentru Vito. Scaunele locurilor ...

Comentarii (0)




Au mai ramas 1000 caractere

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!
Cancel or