2013  | 
08.01.2013 / 
Trafic Media

MAI a informat saptamana aceasta consiliile judetene, printr-o adresa a Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice, ca „urmare a modificarilor aduse prin legea 204 din 9 noiembrie 2012, art. 30 din legea 51/2006 a serviciilor comunitare de utilitati publice, cu modificarile si completarile ulterioare, prevede ca procedura de atribuire a contractului de delegare a gestiunii pentru serviciile de utilitati publice definite la articolul 1 alin (2) lit. a)-g) se stabileste in baza procedurii-cadru privind organizarea, desfasurarea si atribuirea contractelor de delegare a gestiunii serviciilor de utilitati publice elaborata de ANRSC si aprobata prin hotarare a Guvernului. In cazul serviciului de transport public local prevazut la art. 1 alin. (2) lit. h), atribuirea contractelor de delegare a gestiunii se face in baza normelor-cadru elaborate de ANRSC, potrivit prevederilor legii speciale privind serviciile de transport public local“.

De asemenea, in informarea trimisa de MAI se reaminteste ca procedura de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii pentru serviciul de transport public local, obligatorie pentru autoritatile administratiei publice locale, a fost probata prin Ordinul Presedintelui ANRSC nr. 263 din 6 decembrie 2007 privind aprobarea Normelor-cadru privind modalitatea de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii serviciilor de transport public local. Astfel, art. 53 alin. (2) din Normele cadru prevad ca „Autoritatea publica/asociatia de dezvoltare comunitara va transmite ANRSC documentatia de atribuire a contractului de delegare prevazuta la art. 6, concomitent cu transmiterea anuntului in vederea publicarii. Documentatia de atribuire va fi transmisa, in vederea analizarii ei, conform art. 54 din Normele-cadru, catre Agentiile Teritoriale ale ANRSC.
In incheierea adresei MAI se solicita ca „in desfasurarea procedurilor necesare pentru delegarea gestiunii serviciilor de transport public la nivel judetean sa se aplice prevederile actelor normative expuse mai sus. Avand convingerea ca demersul nostru a fost corect inteles, ne manifestam disponibilitatea pentru orice lamuriri suplimentare“.
La sfarsitul anului trecut revista Tranzit a informat cu privire la suspendarea ordinului 240/2012 de catre Curtea de Apel Pitesti. La momentul respectiv paratii - Ministerul Administratiei si Internelor si Ministerul Transporturilor si Infrastructurii - aveau termen de recurs cinci zile de la pronuntarea deciziei. Dar nu au intreprins nimic. Astfel, asa cum este afisat pe Portalul instantelor de judecata, Curtea de apel Pitesti „dispune suspendarea executarii Ordinului comun nr.240/1614/01.11.2012 emis de parati pana la solutionarea fondului contestatiei“ pentru dosarul 1020/46/2012, deschis de companiile Ovidius Trading, Cristi Crina Camelia, Bus Trans si Auto Tehnic. Motivul solicitat de reclamanti nu are importanta, intrucat acestia au punctat ceea ce au crezut ca le creeaza un prejudiciu in cadrul acelor norme de punctare, lamureste problema Melente Horoba, presedinte executiv URTP. „Atunci cand un act normativ este suspendat de catre o instanta prin ordonanta presedintiala, lucrurile nu mai sunt asa de simple. Intrucat anexele 8 si 9 din Ordinul 182 sunt abogate de catre Ordinul 240, iar acesta din urma este suspendat din a se pune in aplicare, atribuirea in baza Ordinului 240 este ilegala“.
Prin urmare, asa cum reiese si dintr-un punct de vedere trimis de URTP, licitatia pentru traseele judetene ar fi ilegala, iar daca totusi s-ar tine avand la baza Ordinul 240/2012, cei care ar contesta in instanta cu siguranta ar avea castig de cauza. „In cazul in care unele consilii judetene vor incheia contracte de delegare de gestiune cu castigatorii licitatiei, atunci risca sa plateasca daune perdantilor. Oricum, ar fi o aberatie sa inchei contract de delegare de gestiune in baza Ordinului 240, intrucat legile de baza (51/2006 si 92/2007) spun foarte clar ca aceste contracte se incheie in baza unei licitatii deschise, organizate in baza Ordinului ANRSC nr. 263“.

,

Comentarii (0)




Au mai ramas 1000 caractere

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!
Cancel or