2013  | 
08.02.2013 / 
Trafic Media

Timbrul de mediu, menit sa inlocuiasca taxa de prima inmatriculare in vigoare in momentul de fata, a ajuns in faza finala de analiza. Potrivit Ministrul Mediului, Rovana Plumb se discuta posibilitatea calcularii in mod diferit a acestuia. Posesorii de autovehicule cu motoare diesel ar putea plati mai mult, avand in vedere numarul mai mare de particule poluante.

„Proiectul timbrului de mediu este in faza finala de analiza si se va tine cont de parerile exprimate in dezbaterea publica de producatorii si importatorii de autoturisme, precum si de pozitiile altor persoane juridice si fizice. Fata de ceea ce am prezentat pe site-ul Ministerului Mediului ca propunere, in momentul de fata luam in calcul o formula de calcul separata pentru motoarele care utilizeaza benzina si pentru cele care utilizeaza motorina”, a spus Plumb, precizand ulterior ca formula de calcul va ramane aceeasi, dar ar putea fi cuantumuri diferite pentru cele doua tipuri de motoare, “dat fiind faptul ca motoarele diesel au un plus de particule care polueaza”.
In legatura cu faptul ca unii producatori au cerut pentru masinile non Euro, Euro 1 si Euro 2 taxe de pana la trei ori mai mari, Rovana Plumb a spus ca nu este vizata, deocamdata, nicio modificare fata de propunerea existenta. Timbrul de mediu pentru masinile, Euro 1 si Euro 2, mai poluante, ar urma sa fie mai mic cu procente cuprinse intre 60 si 90% fata de actuala taxa, dat fiind ca masinile respective au o durata mai scurta de viata si vor polua mai putin in timp.
Pentru autoturismele Euro 4 si Euro 3, timbrul de mediu ar urma sa fie mai scump cu 10-15 % fata de pretul actual. Taxa va ramane la aceleasi cote pentru masini Euro 5, in timp ce pentru Euro 6, masini hibride si electrice, valoarea de platit este zero.

Comentarii (1)




Au mai ramas 1000 caractere

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!
Cancel or
  • de ce nu se faca o plata anuala ( gen impozit ) cum e si in germania si sa nu se mai perceapa taxa de prima inmatriculare sau taxa de mediu ( cum s-o numi ea ), mai exact Prima Inmatriculate sa fie GRATUITA si pusa o Conditie si anume ( sa nu se accepte Vanzare masinilor inmatriculate dupa noua lege , MIN. 1 AN ), in acest fel evitanduse Comertul Samsarilor.