2014  | 
12.12.2014 / 
Trafic Media

Potrivit noii legi care impune plata unui salariu minim brut de 8,5 euro pe ora pentru toti angajatii din transport si expeditii care desfasoara orice activitate pe teritoriul Germaniei, expeditorii si logisticienii germani vor trebui sa garanteze si sa depuna documente care sa certifice faptul ca subcontractorii sai, indiferent de nationalitate, au acest salariu minim stabilit in Germania. Altfel, companiile germane subcontractoare sunt pasibile de plata retroactiva a taxelor sociale si a unei amenzi de pana la 500.000 de euro.
 

Potrivit aceleiasi legi, orice companie germana primeste o amenda de cel putin 2.500 de euro, nu mai poate oferi servicii publice pana la remedierea situatiei.
In plus, clientul va trebui sa se asigure ca la bordul vehiculului subcontractat se gasesc toate documentele necesare de transport, cum ar fi copia conforma a licentei de transport, sau autorizatia de transport. Tot clientului care comanda servicii de transport i se cere sa se asigure ca soferii necomunitari respecta legislatia germana in domeniul muncii. Daca aceste cerinte nu sunt indeplinite, clientul este autorizat sa refuze incarcarea marfii, mai ales ca acestuia i se cere sa acorde compensatii pentru orice pagube produse ca urmare a nerespectarii cerintelor de mai sus.
Cei care tranziteaza aceasta tara vor trebui sa aiba la bord un document in acest sens - o declaratie pe proprie raspundere sau un contract de munca vizat care sa ateste ca pe perioada pe care soferul o petrece pe teritoriul Germaniei este platit cu salariul minim stabilit de legea germana.



Alte stiri pe aceeasi tema:

Germania dicteaza plata unui salariu de 8,5 euro/ora soferilor romani care tranziteaza Germania

Salariul minim impus in Germania nu ia in calcul si diurna


Transportatorii polonezi cer Comisarului European pe Transporturi sa intervina pentru anularea legii germane

Expeditorii germani, suparati ca au raspundere legala impreuna cu subcontractorul de transport angajat

Comentarii (2)




Au mai ramas 1000 caractere

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!
Cancel or
  • @Grecu Giani ai partea ta de dreptate colegu,dar cand multe mii de camioane vor fi obligate sa mearga in tara ,nemaiputand face transport pe comunitate,cati vom avea de suferit,cu tot cu familii?????? rate neplatite etc etc
  • Exista totusi si un Dumnezeu al soferilor profesionisti. Sper sa adopte cat mai multe tari si legislatia ce reglementeaza efectuarea repausului saptamanal la hotel, motel si nu in cabina. Erau colegi obligati sa " traiasca " si cate trei luni in cabina.