Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

IRU saluta noul Pachet Rutier, dar are unele amendamente

Pe 31 mai a fost prezentat noul Pachet Rutier, care are ca puncte principale accesul la profesie si la piata de transport international, timpul de condus si de odihna si tahograful, detasarea de personal, eurovinieta si sistemul electronic european de taxare.
Reprezentantii IRU se declara multumiti, in general, de prevederile mult asteptatului Pachet Rutier, dar admit faptul ca pentru unele dintre decizii mai este nevoie de analize amanuntite si ca anumite probleme nu si-au gasit nici cu aceasta ocazie rezolvarea.
 

Referitor la prevederile privind accesul la profesie, IRU este de parere ca inasprirea reglementarilor va face mai dificila functionarea firmelor „cutie postala“, ceea ce va fi benefic pentru intreaga industrie. Dar pentru a aplica noile reglementari va fi obligatorie colaborarea dintre statele membre.
Domeniul de aplicare a legislatiei s-a extins pentru a include etapizat vehiculele de 3,5 t si se introduce obligativitatea ca statele membre sa raporteze anual in legatura cu folosirea vehiculelor de 3,5 t pe piata de transport.
Regulile referitoare la cabotaj nu au fost clarificate: numarul de operatiuni a fost eliminat, pentru a fi inlocuit doar cu un numar de zile in care este permis cabotajul. Dar nu s-a precizat cand incepe de fapt operatiunea de cabotaj. In plus, operatiunile de cabotaj nu trebuie sa includa doar tara gazda, ci si tarile vecine. Deci in opinia IRU noile reguli pot fi de natura sa aduca mai multa confuzie si sunt mai greu de aplicat.
In plus, de acum statele membre trebuie sa organizeze controale ale operatiunilor de cabotaj si sa desfasoare de trei ori pe an controale transfrontaliere.
Un alt aspect pozitiv este acela ca s-a introdus impartirea raspunderii intre toti actorii din lantul de transport.

Articole similare

Ad