News  | 
19.06.2017 / 
Trafic Media

Incepand cu 1 iulie 2017 Kazahstan va intra in CEMT, aceasta incepand sa fie o relaţie interesanta pentru mulţi transportatori. De asemenea, mulţi si-au manifestat dorinţa de a face transport si in Arabia Saudita, Emiratele Arabe, China, Maroc, si chiar in India. „Avem si circa 250 de autorizaţii TRACECA. Anul trecut a fost o problema ca nu le-am putut utiliza, insa anul acesta am facut in asa fel incat sa fie utilizate in Turcia, ca terţe“, explica Eduard Ungureanu, consilier superior in cadrul MT. Insa Turcia a inceput sa devina destul de dura in tratative, profitand de faptul ca deţine un sistem de gestiune a autorizaţiilor CEMT destul de riguros. „La jumatatea lui aprilie, pentru ca li s-a parut ca o stampila nu a fost comunicata sau nu era pe CEMT, organele de control turcesti au confiscat autorizaţiile cu suspiciunea de fals.
 

Au impus o garanţie de 3.000 de euro pe care cei care erau acolo au fost nevoiţi sa o plateasca, pana ce se va confirma oficial ca CEMT-ul nu e fals“, a spus Ungureanu, completand: „am convocat comisia mixta cu Turcia, dorindu-ne acum sa crestem nivelul delegaţiilor la nivel de vice-ministru, astfel incat intalnirea sa aiba rezultate concrete.“
Turcia are un numar de autorizaţii CEMT de trei ori mai mare ca al Romaniei. Traficul de tranzit al Turciei a fost in 2016 la acelasi nivel cu 2015, insa a crescut gradul de folosire de catre transportatorii turci al autorizaţiilor CEMT pe teritoriul Romaniei cu 20-30%.
Mai multe amanunte puteţi afla din numarul urmator al revistei Tranzit.

,

Comentarii (0)




Au mai ramas 1000 caractere

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!
Cancel or