News  | 
19.06.2017 / 
Trafic Media

In Republica Moldova, de la 1 ianuarie 2017 a fost eliminata posibilitatea procurarii autorizaţiilor din frontiera. „Moldova era ultima ţara din regiune care mai vindea autorizaţii in frontiera, fiind astfel intr-o situaţie inegala cu alte state la negocieri de contingente“, arata Ina Angheliuc, sef Direcţie Relaţii Internaţionale si Protocol din cadrul Agenţiei Naţionale de Transport Auto (ANTA), completand: „beneficiem de cote CEMT - 1.490 le utilizam numai pentru camioanele Euro 5 si mai mult, de 4-5 ani le refuzam pe cele pentru Euro 4, din cauza coeficientului de multiplicare, iar anul viitor probabil vom solicita si autorizaţii Euro 6 -, dar si de autorizaţii TRASECA si BSEC. Facem schimb de autorizaţii cu 38 de state, si transport liberalizat cu Romania, Anglia, Turcia, Bulgaria, Armenia si Elveţia.“
 

De cealalta parte, la 1 iulie va intra in vigoare regimul de autorizaţie cu Federaţia Rusa. „E consecinţa alegerii noastre de asociere cu UE. De la 1 ianuarie s-a stabilit la nivel interguvernamental o cota de 75.000 de autorizaţii bilaterale tranzit si 750 autorizaţii ţara terţa“, explica Angheliuc. Raman insa problemele mari cu Turcia. „In ultimii ani, aceasta a adoptat o politica agresiva, avand in intenţie introducerea autorizaţiilor bilaterale si de tranzit.“
Mai multe amanunte puteţi afla din numarul urmator al revistei Tranzit.

,

Comentarii (0)




Au mai ramas 1000 caractere

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!
Cancel or