Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Au inceput amenzile in Germania pentru pauza de 45 de ore

Din 10 septembrie, BAG a inceput controalele pentru verificarea interdictiei de a petrece pauza de 45 de ore in cabina camionul. Daca primul control a fost mai mult de avertizare, urmatoarele s-au incheiat cu amenzi.
Pe data de 10 septembrie, parcarea de pe autostrada Medenbach de Vest A3, un loc folosit de transportatorii din statele estice, a fost „vizitat“ de sase unitati de control ale BAG.
 

In urma acestui control s-a constatat ca BAG verifica doar soferii care sunt vizibili in camion sau pe cei care coboara din vehicul. Prima intrebare a lor este daca soferul efectueaza pauza de 24 sau pe cea de 45 ore si apoi verifica spusele acestuia in tahograf. Daca soferul este in camion cu perdeaua trasa, deci nu este vizibil in camion, acesta poate scapa de controlul BAG. Daca inspectorul constata ca soferul efectueaza pauza de 24 de ore, atunci verificarea se incheie.
In parcarea de pe A3 se aflau 95 de camioane, insa au fost gasiti doar 53 de soferi. Iar in trei cazuri s-a intocmit un raport de control si au fost aplicate masuri administrative. Cinci soferi din Lituania aflati printre camioane au refuzat sa se legitimeze si nu au recunoscut ca sunt soferi ai unor camioane aflate in parcare, profitand de faptul ca identitatea lor putea fi verificata doar de politie.
In cazul unui sofer roman, BAG a constatat ca a oprit in pauza la ora 10 dimineata, dar nu a putut demonstra daca acesta a preluat camionul atunci si a mers inainte cu un alt vehicul. Deoarece timpul dinainte nu a fost introdus in tahograf.  
In Germania soferii si companiile trebuie sa plateasca o suma pentru fiecare ora petrecuta in camion din pauza de 45 de ore. Adica  sanctiuni de pana la 2.000 de euro pentru soferi si pana la 7.000 de euro pentru companie. BAG a fost de acord sa stabileasca o rata fixa cu Ministerul de interne de 500 de euro pentru soferi si 1.500 de euro pentru companie.
Exista si voci care nu sunt de acord cu amenda pentru soferi, pe principiul ca, de fapt, compania este cea care stabileste rutele. Companiile au avut o perioada de adaptare de trei luni care s-a incheiat la inceputul lui septembrie. Primul control a fost unul de avertizare. Este posibil ca acestea sa fie extinse si in zonele industriale sau centrele logistice.
In afara de camionul inmatriculat in Bucuresti amendat in parcarea de pe autostrada Medenbach de Vest A3, cel putin un al doilea camion a fost amendat cu aceleasi sume (500 de euro pentru sofer, 1500 de euro pentru companie), dupa ce a fost oprit in trafic, fiind suspectat ca nu a efectuat pauza de 45 de ore in afara cabinei camionului, analizand timpii de conducere oferiti de sistemul toll-collect.
Mai multe informatii despre acest subiect puteti gasi in numarul de octombrie al revistei Tranzit, care va fi disponibil de saptamana viitoare.

Articole similare

Ad