Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

250.000 de camioane Scania sunt astazi conectate

… adica doua treimi din flota de vehicule de cel mult cinci ani care circula in prezent pe soselele lumii si poarta simbolul grifonului. Iar presedintele si CEO-ul Scania, Henrik Henriksson, arata ca „lumea transporturilor grele este in pragul unei schimbari importante in directia transportului sustenabil, iar digitalizarea si conectivitatea vor juca un rol central in realizarea acestei schimbari“.
Pentru a sustine trecerea spre sisteme sustenabile de transport, producatorul suedez a pus la punct o strategie care vizeaza eficienta energetica mai mare, transport mai inteligent si mai sigur si folosirea in tot mai mare masura a combustibililor alternativi.
 

Unul dintre factorii care favorizeaza schimbarea este conectivitatea, iar Scania are azi in intreaga lume peste 50.000 de clienti care beneficiaza de informatii detaliate despre performanta flotei pentru cele 250.000 de camioane ale lor si estimeaza ca veniturile din conectivitate si din alte domenii noi de activitate vor cantari tot mai mult in cifra sa de afaceri.
Conectivitatea permite eliminarea pierderilor din sistemul de transport, deoarece asigura un timp de stationare a camioanelor cat mai mic si ajuta la scaderea consumului de carburant, care reprezinta de obicei circa o treime din costurile unei firme de profil.
In plus, cu o flota conectata se pot obtine beneficii majore in domenii in care activeaza numerosi clienti Scania – constructii, transport public orasenesc sau transport forestier – deoarece transmiterea de date in timp real optimizeaza fluxurile si permite realizarea de predictii pentru anumite rute specifice si pentru anumiti clienti, astfel incat fiecare vehicul sa fie folosit la capacitate cat mai mare.
In ceea ce priveste tehnologia alternativa, Scania colaboreaza cu Ericsson pentru imbunatatirea comunicarii wireless intre camioane, iar tehnologia 5G va oferi si mai multe oportunitati in domeniu, cand va fi disponibila.
Producatorul suedez de camioane a premiat recent un proiect de design in premiera mondiala al unor operatii realizate in Singapore de camioane autonome care merg in pluton, proiect care a demonstrat ca folosindu-se instrumente fiabile de comunicare intre camioane si autobuze distanta dintre ele poate fi redusa in siguranta, diminuand si consumul de carburant prin micsorarea coeficientului de frecare. De asemenea, conectivitatea permite aflarea de informatii in timp real despre vreme, obstacole pe sosele si alte incidente ce pot aparea si pot constitui factori de risc pentru siguranta traficului.

Articole similare

Ad