Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Din vara Germania ar putea amenda pauza de odihna de 45 de ore

Pe 31 martie este asteptata adoptarea unor modificari ale reglementarilor nationale din Germania care transpun Regulamentul 561 in sensul interzicerii fara echivoc a petrecerii perioadei de odihna saptamanala normala de 45 de ore in cabina camionului, cu aplicare din mai a.c.
Decizia autoritatilor din aceasta tara are ca motivatie, asa cum declara conducerea Politiei, „mizeria din weekend din spatiile de servicii si odihna de pe A4, care ar trebui sa se termine cat de curand”. Problemele au aparut cand Belgia a introdus o amenda de 1.800 de euro pentru companiile ai caror soferi sunt surprinsi pe teritoriul sau luand pauza saptamanala normala in camion, ceea ce i-a facut pe conducatorii auto din tarile central si est-europene sa se mute din parcarea de pe autostrada E 40 de langa Liège in Germania, unde sa stationeze timp de 45 de ore, adesea in conditii dificile, in fata camionului sau langa el.
 

Potrivit presei germane, spatiul de odihna din zona Aachen este plin la fiecare sfarsit de saptamana, cand in loc de 100 de camioane, pentru care este autorizata parcarea, se ajunge la 200. Iar in weekendurile lungi, cum ar fi cele de Pasti sau Craciun, situatia este si mai critica.
Pentru gasirea celor mai decente solutii de odihna pentru soferi si pentru a descuraja practica efectuarii pauzei saptamanale in cabina, autoritatile din Germania intentioneaza sa faca in asa fel incat un weekend in camion sa devina foarte scump: amenda este de 30 de euro pe fircare ora petrecuta in cabina pentru soferii depistati ca stau in parcari in pauza de 45 de ore si 90 de euro/ora pentru firma angajatoare, ceea ce duce la un total de 1.350 de euro pentru sofer si 4.050 de euro pentru firma, daca fapta a fost savarsita cu intentie, la care se „ofera“ un „discount“ de 50% daca fapta nu a fost savarsita cu intentie.
Spre deosebire de francezi, politistii germani nu vor cere soferilor sa dovedeasca unde au petrecut pauza de odihna de 45 de ore, ci ii vor amenda numai daca sunt surprinsi in parcare in week-end, in conditiile in care cardul tahograf indica luarea pauzei scurte de 24 de ore cu o saptamana in urma.
Iar autoritatile germane promit ca au suficienti polisti care sa controleze parcarile in week-end pentru o aplicare stricta a noilor reglementari.

Mai multe despre acest subiect si riposta vesticilor la concurenta pe care le-o fac firmele de transport est-europene vom discuta la conferinta Tranzit de pe 6 si 7 aprilie de la Cluj-Napoca.

Articole similare

Ad