Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pauza saptamanala normala in cabina, infractiunea amendata cel mai des in Belgia

Principalul motiv pentru care firmele romanesti de transport sunt amendate in Belgia este perioada prea mare de timp petrecuta de sofer la bord – uneori este vorba de luni intregi departe de familie. In acest sens, in 2014 Belgia a introdus amenda de 1.800 de euro pentru firmele ai caror soferi iau pauza saptamanala normala in cabina si pana acum au fost date aproape 200 de astfel de amenzi.
In plus, s-au mai dat amenzi numeroase pentru ITP false (mai ales firmelor din Romania si Bulgaria). Concret, camioanele circula in permanenta in Europa de Vest si nu se intorc in tara de inmatriculare nici macar pentru a face controlul tehnic obligatoriu, dar le este transmis prin curier un astfel de document fals. In doi ani au fost descoperite mai mult de 150 de ITP false si amenda este de 1.980 de euro, la care se adauga verificarea vehiculului intr-un centru din Belgia, pentru a i se determina starea tehnica.
 

O alta infractiune amendata frecvent este absenta inregistrarilor manuale pentru traseul dintre locul de unde este adus soferul si locul unde se afla camionul si unde incep responsabilitatile transportatorului. Aceste trasee sunt efectuate de obicei cu minibuze, de-a lungul a 2.000-2.500 km, adica 20-30 de ore, si ele ar trebui trecute manual in tahograf la categoria „alta activitate“ sau „timp de lucru“ sau ar trebui ca soferul sa utilizeze cardul sau.
Alte amenzi au fost pentru stare tehnica necorespunzatoare – mai ales discuri de frana fisurate, lipsa ITP valabil, greseli in documente, starea generala a vehiculului – sau pentru incalcari ale regulamentelor CEE, mai ales ale celor privind timpul de condus si de odihna.

Articole similare

Ad