Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Solutii moderne adaptate la realitatile romanesti

Dupa preluarea celei mai mari parti a logisticii Carrefour in Romania, ID Logistics a implementat cateva solutii moderne care sa ajute la o mai buna activitate in depozit. Una dintre solutii ajuta la stivuirea paletilor goi prin urcarea si coborarea lor in mod automat, pentru a putea fi preluati mult mai usor de catre oameni. O a doua solutie ajuta la identificarea cu usurinta a activitatii care are loc la rampe, iar a treia se refera la transportul paletilor in interiorul depozitului. Cea mai importanta schimbare care a avut loc in depozit a fost motivarea oamenilor prin premierea acestora in functie de performante.
 

Pe langa Carrefour, pe plan international ID Logistics se poate lauda cu clienti precum Auchan sau Metro, respectiv retele de key account mari cu logistica externalizata, dar si din alte domenii, precum cosmetice (Coty Cosmetics in Spania), automotive (Sogefi in Polonia) si productie (Pepsi in Polonia).
Nu este o noutate faptul ca decizia retailerului de a alege ID Logistics in Romania a fost influentata de colaborarea pe care o au in Polonia, unde piata este relativ asemanatoare cu cea din Romania. Carrefour are numerosi parteneri logistici in Europa, iar ID Logistics se afla in topul acestora avand drept atuuri nivelul ridicat de calitate si inovatia.
Un alt atu al companiei de logistica a fost flexibilitatea de care a dat dovada in relatia cu partenerul sau. „La acest nivel de colaborare, deciziile majore legate de investitii, procese si resurse (cele umane in primul rand) afecteaza capital operatiunile clientului, asa ca este foarte important sa fie luate impreuna cu acesta, deci flexibilitatea ta ca operator este foarte importanta“, a explicat Paul Nita, site director ID Logistics.

Sistem automat de stivuire a paletilor
Una dintre inovatiile pe care compania de logistica le-a adus in Romania pentru a ajuta la activitatea de aici este utilajul de stivuire automata a paletilor goi. Acesta ridica si coboara paletii, astfel incat operatorul nu mai fie nevoit sa depuna efort fizic pentru a ajunge la paletul pe care trebuie sa il ia din varful stivei. De asemenea, poate pune paletul gol la loc in utilaj atunci cand nu are nevoie de el. „Un palet gol are circa 25 kg, astfel ca este foarte greu pentru oameni sa il manevreze. Daca, de exemplu, depozitul pregateste zilnic pentru livrare 50 de paleti, investitia intr-un astfel de utilaj nu este justificata. In schimb, daca ai 130 de preparatori care fac 800 de comenzi zilnic cu 2.000 de paleti, atunci solutia este foarte utila.“ Sistemul nu numai ca ajuta in munca fizica a oamenilor, dar elimina si riscurile ca acestia sa se raneasca in incercarea de a manipula paletii goi. Utilajul este, de fapt, un fel de tunel metalic vertical dotat cu o macara de ridicare a paletilor. „Acesta permite sa iei din stiva cate unitati doresti. Cand ai o stiva de 18 paleti, este o provocare sa ajungi la cel de sus fara utilaj si te poti rani foarte usor atunci cand nu chemi un stivuitor sa te ajute. Deci, la cantitati mari, a lua un palet dintr-o stiva devine o provocare.“

Semafor la fiecare rampa
Cum depozitul in care activeaza ID Logistics are peste 100 de rampe dispuse pe partile din fata si spate ale depozitului, este greu de identificat activitatea de la fiecare rampa doar uitandu-te la ele. Asa ca aici a fost introdus un indicator luminos interior aplicat la fiecare rampa, dotat cu becuri de patru culori diferite, fiecare cu o alta semnificatie. Luminile sunt controlate de sistemul de gestiune al depozitului, iar operatorii sunt directionati acolo unde au activitati alocate. „Depozitul din Chiajna are foarte multe rampe dispuse pe fata si pe spate. Pe partea din fata se incarca marfa catre magazine si se face si returul de paleti, iar pe cea din spate vin furnizorii si descarca. Este un sistem care economiseste mult timp prin faptul ca se vede de la distanta statusul rampei.“

Articole similare

Ad