Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Firmele de logistica ar putea prelua volumele de transport expres

Pe piata din Romania si nu numai au aparut in ultimii ani numeroase companii care fac transport expres, incurajate de conditiile de functionare mult mai lejere decat in cazul celor cu vehicule mai mari de 3,5 t, lucru ce a determinat o scadere a preturilor de transport, asa ca se gasesc destul de multi dispusi sa mearga chiar si cu 1,2 lei/km, mai ieftin, de exemplu, decat serviciul de taxi care in Capitala este de circa 2 lei/km. La extern se gasesc transportatori si cu 0,3 euro/km, raportat la peste 1 euro/km, pretul la taxi din tarile vest-europene.
 

Timpul de tranzit foarte scurt impus de clienti nu permite soferilor sa isi respecte timpii de condus si odihna, asa ca nu putine au fost cazurile in care din cauza oboselii la volan au provocat accidente cu urmari grave. In aceste conditii, la nivel european exista deja discutii avansate cu privire la posibilitatea impunerii unor reguli mult mai stricte pentru acest tip de transport, poate incepand chiar de anul viitor. Deja in Germania vehiculele intre 2,8 si 3,5 t trebuie sa respecte timpii de conducere si odihna conform Regulamentului 561/2006. Iar daca vehiculul nu este dotat cu tahograf se pot intocmi liste scrise de mana unde se mentioneaza respectarea acestor timpi. In plus, atat aici, cat si in Ungaria sau Austria, controalele la acest tip de vehicule sunt tot mai dese atat la timpii de condus, cat si la greutate si la modalitatea de ancorare a marfii. Este clar ca, in conditiile in care acest gen de transport ar fi supus licentierii care sa impuna reguli mult mai stricte de acces la piata, o mare parte din companiile de talie mica sau mijlocie cu astfel de vehicule ar disparea de pe piata. Vor ramane probabil numai firmele mari, care se vor putea licentia.
Insa este posibil ca nici in aceste conditii pretul la transportul expres sa nu creasca. Deoarece deja volumele de marfa sunt in continua scadere, influentate de tendinta companiilor din automotive, clientii principali din transportul expres, de a-si eficientiza costurile. Iar necesitatea de a avea doi soferi pe masina ar insemna o crestere a costului de transport cu 20%. Astfel, deja tot mai multi au inceput sa isi organizeze mai bine stocurile si sa faca previziuni pentru materiile prime mult mai aproape de realitate, iar in acest caz apeleaza la firmele de logistica ce au o retea de huburi bine pusa la punct care sa le ofere livrari in 24 sau 48 de ore. Pentru a veni in intampinarea celor care doresc sa scada costurile de transport, sunt operatori logistici care le-au propus chiar preturi cu 10% mai mici daca sunt de acord ca livrarea sa se faca in 72 de ore, solutie agreata de multi clienti in conditiile in care acum cativa ani cei mai multi preferau un timp cat mai scurt. Iar preturile pentru livrarea in 24 de ore au crescut in ultima perioada, fiind influentate de faptul ca marfurile ajung pe o platforma de cross dock, unde sunt descarcate, impartite pe destinatii si apoi incarcate rapid in alte vehicule.
Este clar, insa, ca transportul expres este si va fi si pe viitor o necesitate, insa, pe masura ce clientii se vor organiza, volumele vor scadea. Companiile de logistica, precum DSV Solutions, deja ofera clientilor atat serviciul de grupaj, cat si pe cel de transport expres cu ajutorul unei flote de vehicule subcontractate. Iar o paleta cat mai larga de servicii poate atrage, dar si fideliza clientii.

Articole similare

Ad