Revista  | 
01.01.2011 / 

Intr-o perioada in care afacerile din real-estate s-au contractat mai mult decat economia, ALINSO GROUP a inregistrat un progres fara precedent in numai un an de la lansarea investitiei in Romania. Care este secretul acestei reusite si cum s-au imbinat experienta si forta financiara cu inovatia grupului de investitori belgieni si romani pentru dezvoltarea celui mai mare si mai modern parc industrial si de afaceri din estul Europei ne spune Ivan Lokere, CEO ALINSO GROUP.
 

Tranzit: Cum a fost 2010 pentru Alinso in Romania? Care au fost asteptarile si in ce masura s-au indeplinit?
Ivan Lokere: Incepand cu finalul lui 2009, cand a fost lansat proiectul PLOIESTI WEST PARK, Alinso Group a avut realizari semnificative in Romania. Asa cum am stabilit cu primul nostru client, Unilever, am livrat 30.000 m2 de spatii logistice de clasa A, la cinci luni de la semnarea contractului. Al doilea spatiu, un depozit de 20.000 m2, tot clasa A, a fost recent finalizat si va fi ocupat in primele luni ale lui 2011.
In iunie 2010 am vandut un teren de 33 ha catre Lufkin Industries Inc., care va investi 126 de milioane de dolari in dezvoltarea primei facilitatii de productie in Romania. In plus, suntem in faza negocierilor finale cu alte companii importante pe piata care doresc sa dezvolte facilitati de productie in Romania. Astfel, suntem mandri sa spunem ca 2010 a fost un an plin pentru ALINSO GROUP. 
 
Criza v-a determinat sa dati dovada de mai multa creativitate sau EURO GATE TERMINAL a fost un proiect pe care l-ati avut in vedere de la inceput?
Experienta pe care am avut-o pe piata romaneasca ne-a oferit increderea pentru a lansa cel de-al doilea proiect, EURO GATE TERMINAL. Pentru a lua decizia de a investi intr-un terminal privat intermodal am analizat cerintele pietei si avantajele oferite de zona, care ar putea sa se dezvolte in continuare si sa atraga noi potentiali clienti.
Primul nostru proiect, PLOIESTI WEST PARK, este localizat in centrul celei mai mari regiuni industriale a Romaniei. Este o regiune cu traditie si care a inceput sa se dezvolte inca din 1900 din punct de vedere al industriei extractive de petrol, fiind unul dintre motivele pentru care continua sa atraga atat companii nationale, cat si straine.
Este bine cunoscut faptul ca exista planuri pentru dezvoltarea infrastructurii prin noi proiecte de autostrazi si reabilitarea drumurilor in toata tara, si de asemenea in Ploiesti, dar, din cauza costurilor operationale cu carburantii, inchirierea camioanelor etc., tot mai multe companii se orienteaza catre noi cai de transport care sa duca marfurile la utilizatorul final.
Pana acum cativa ani reteaua feroviara a Romaniei nu reprezenta o optiune prea rapida din cauza conditiei proaste a liniilor si lipsei investitiilor in proiecte de reabilitare. Dar acum, ca urmare a integrarii Romaniei in UE, se acorda o atentie mai mare cailor de transport „eco“, astfel ca atentia s-a indreptat catre sistemul de transport feroviar. Calea ferata s-a dovedit a fi cel mai de incredere mod de transport si cea mai eficienta solutie existenta pe piata din punct de vedere al costurilor, iar in viitorul apropiat se preconizeaza o dezvoltare sustinuta a sistemelor de transport intermodal. Important de stiut este faptul ca terminalul poate fi utilizat de toti cei interesati, nu este dedicat exclusiv clientilor din parcul nostru. Astfel, cu acest proiect ni se deschid portile catre noi clienti. Categoric, este un proiect care merge mana in mana cu PLOIESTI WEST PARK, dar in acelasi timp functioneaza ca terminal independent.
 
Cum a evoluat proiectul intermodal? Care este situatia licitatiei pentru gasirea operatorului logistic care sa administreze EURO GATE TERMINAL? Care sunt conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca candidatii?
Totul decurge conform planurilor initiale. La inceputul lui 2011 sunt gata doua faze din cele cinci pe care trebuie sa le dezvoltam, reprezentand o capacitate de 28.000 m2 pentru un volum de trafic anual de 20.000 TEU. Pe 20 octombrie am invitat toate companiile cu experienta relevanta in domeniu, interesate sa opereze in terminal, sa participe la o licitatie publica pentru aceasta.
Feed-back-ul a fost neasteptat, 15 companii exprimandu-si interesul. Acum suntem in faza finala a licitatiei, avand de ales intre cativa operatori puternici de pe plan international, regional sau national. Preconizam ca vom anunta castigatorul in primul trimestru al acestui an.
 
Ce asteptari aveti de la acest terminal intermodal? Ofera zona volumul necesar de marfuri pentru a acoperi toata capacitatea terminalului?
Ploiestiul este cea mai mare zona industrializata a Romaniei, cu o mare concentrare de companii producatoare. Astfel, serviciile oferite de terminal vor veni in sprijinul companiilor din zona, insa vor crea si noi posibilitati si cai de acces catre piata locala, si nu numai. Cererea existenta pe piata pentru transport intermodal este mai puternica decat ne-am asteptat si in 2011 preconizam ca EURO GATE TERMINAL sa devina un nume important in piata.
 
Care este situatia in PLOIESTI WEST PARK? Ati mai negociat cu clienti noi?
Suntem in faza finala a negocierilor cu cativa viitori chiriasi ai PLOIESTI WEST PARK. Este vorba, in principal, de operatori logistici, dar si de companii cunoscute la nivel mondial, interesate sa dezvolte facilitati de productie in Romania.
 
In cat timp credeti ca vor fi inchiriate toate spatiile disponibile in parc?
In ciuda crizei, lucrurile au evoluat foarte bine si cred ca parcul va atinge in urmatorii ani gradul maxim de ocupare. Insa luand in considerare suprafata de 225 ha a parcului (PLOIESTI WEST PARK este cea mai mare zona industriala in dezvoltare in sud-estul Europei), va dura ceva pana va fi ocupat.
Avantajele noastre constau in dimensiunea proiectului si diversitatea serviciilor oferite, inclusiv sustinerea completa a activitatilor de set-up, de la aspectele legale la cele operationale. Dispunem de potentialul de a gazdui companii care au nevoie de spatii mai mari 100.000 m2, dar in acelasi timp ne adresam si companiilor mici, mai ales ca in scurt timp vom demara constructia primei cladiri SME. Aceasta va avea aproximativ 20.000 m2 si vor fi disponibile spre inchiriere spatii de la 500 m2.
 
Ati beneficiat de preturi mai bune pentru constructie din cauza crizei?
Criza a afectat sectorul constructiilor, iar industria a trecut printr-o perioada de corectie si de reducere a costurilor fixe. Momentan ne confruntam cu o situatie de crestere a pretului materialelor de constructii, care ne creste costurile.
 
Va veti concentra toate resursele catre Ploiesti sau intentionati sa va orientati si catre alte orase sau sa colaborati cu alte terminale private sau de stat?
ALINSO GROUP este un dezvoltator imobiliar si suntem interesati sa initiem sau sa participam si la alte proiecte din Romania. Evident, vrem sa ne conectam proiectele la altele dezvoltate in tara, fie detinute de stat, fie publice. Suntem deschisi discutiilor, astfel ca toti cei interesati ne pot contacta sau ne pot vizita la sediile noastre din Ploiesti sau Belgia.
 
Credeti ca va oferi statul roman facilitati companiilor care vor utiliza serviciile terminalului sau care vor alege sa investeasca intr-un astfel de proiect?
Din moment ce pentru orice stat reprezinta o oportunitate sa promoveze si sa sustina proiectele „eco“, sunt destul de increzator ca in viitor vor fi disponibile facilitati speciale pentru companiile care vor alege sa transporte pe cale ferata.
 
Ati investit la acelasi nivel si in alte state vecine?
Am decis sa investim in Romania datorita locatiei strategice, asa ca pentru moment este zona principala pe care ne concentram. Am putea demara anumite colaborari cu proiecte similare din tarile vecine, daca apar oportunitati.
 
Care sunt asteptarile pentru piata romaneasca in 2011? Credeti intr-o imbunatatire a situatiei? Care sunt sectoarele care isi vor reveni primele?
Pana la finalul lui 2011 piata isi va reveni treptat. Punctele forte ale Romaniei - locatia strategica, resursele naturale si faptul ca reprezinta cea mai mare piata de consum din Europa Centrala si de Est - atrag tot mai multe companii. Ca o remarca generala, cred ca sectoarele industriale care ofera servicii si sunt capabile sa-si ajusteze produsele la cerintele tehnologice cerute la ora actuala sunt cele care vor avea succes in anii urmatori. Zona Prahova este una norocoasa din moment ce industria locala este concentrata pe petrol si produse conexe, pentru care exista cerere.

Comentarii (0)




Au mai ramas 1000 caractere

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!
Cancel or