Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

In lipsa unei infrastructuri si a unei legislatii corespunzatoare, Logistica autohtona tine investitorii la distanta

La jumatatea lui iulie, la Bucuresti a avut loc conferinta "Logistica – servicii complexe pentru eficientizarea afacerilor", prilej cu care organizatorii evenimentului – Business Magazin si KLG Europe Logistics – au incercat sa identifice principalele perspective de dezvoltare din domeniu, precum si regiunile de maxim interes pentru investitori. Insa lipsa infrastructurii, a facilitatilor fiscale si a angajatilor specializati a dus, pe de o parte, la un numar redus de investitii in proiectele logistice, iar pe de alta, la o majorare cu 10-15% a preturilor finale ale produselor comercializate in Romania.

Unul dintre punctele de dezbatere a fost reprezentat de starea actuala a portului Constanta, care are potentialul de a ajunge "poarta estica a Europei", in conditiile in care porturile europene din tarile dezvoltate sunt deja sufocate de volumele mari de marfuri. Insa infrastructura trebuie sustinuta si dezvoltata. "Au existat asociatii de profil care au obtinut finantare de la guvernul olandez pentru a sustine colaborarea dintre portul Rotterdam si Constanta, cu un master-plan global de transport si propuneri clare privind fiscalitatea, infrastructura, transportul intermodal sau pe calea ferata, insa punerea in practica dureaza", a punctat Dragos Geletu, director general KLG Europe Logistics.
Printr-o analiza comparativa, in portul Rotterdam se fac investitii de 400 de milioane de euro pe an, in vreme ce in Romania se investesc numai cateva zeci de milioane. Astfel, "olandezii obtin o cifra de afaceri de 500 de milioane de euro pe an, iar la Constanta nu stim daca se ajunge la 100 de milioane de euro pe an", a mai spus Geletu, completand: "oricum, circa 45% din exporturile olandezilor sunt reexporturi, respectiv produse cu valoare adaugata, ca asamblarile. Si, pentru ca pe partea de componente, de asamblare, localizarea trebuie sa fie langa unitatile de productie, Romania are mari oportunitati, cu o piata captiva in toata Europa Centrala si de Est, ba chiar pana in Rusia si tarile nordice."

Porturile, puncte cheie ignorate de executiv
Desi Comisia Europeana a alocat fonduri considerabile pentru dezvoltarea Dunarii navigabile, iar proiectul Dunare-Bucuresti se afla in plina desfasurare, lucrurile inca se misca incet. "Exista tari din zona caspica ce vor sa construiasca o autostrada in jurul Marii Negre, cu bani proprii, ceea ce ne-ar avantaja. Astfel, Constanta ar putea fi un debuseu extraordinar, care ar capta si zona Moldovei", a punctat Ion Lixandru, vicepresedinte UNTRR.
Insa, pe langa dezvoltarea portului Constanta, nu ar trebui neglijate nici porturile Galati si Braila. "In urma cu 200 de ani, Braila era un port adevarat, foarte important in Europa in ceea ce priveste transportul de cereale." De asemenea, reprezentantul UNTRR este de parere ca Romania a pierdut o batalie mare prin dezvoltarea portului de la Calafat, care va duce traficul rutier catre Sofia, in loc sa fie intarita zona Giurgiu, iar traficul sa fie adus in zona Bucurestiului,…..

Articole similare

Ad