Revista  | 
01.12.2011 / 
Petronela Badescu

Asa cum reiese din paginile anterioare, nu exista logistica performanta fara investitii semnificative. Si, in ciuda automatizarii - sau uneori tocmai din cauza ei - e nevoie de investitii si pentru pregatirea periodica a personalului, indiferent ca e vorba de operatorii din depozit, de sefii de departamente sau de manageri. Cum insa cele mai multe companii de logistica de la noi sunt filiale ale unor multinationale, trainingul nu era oricum o noutate pentru ele, ci, mai degraba, o traditie. Iar UE sprijina preocuparea pentru angajati prin acordarea de fonduri, in special pentru cursuri de sanatate si securitate in munca.

 
Pentru a pregati personalul si a-l forma „inclinat catre nevoile clientului“, Cargo-Partner a organizat traininguri atat in Romania, cat si in alte tari europene in care are birouri. Cursurile merg in doua directii: competente hard (care se refera la cunostintele tehnice specifice activitatii desfasurate, si pentru care la nivel de corporatie exista un departament dedicat ce masoara, evalueaza si dezvolta aceste competente prin diverse metode de instruire interna, de 2-3 ori pe an, la fiecare schimbare de sistem, de procedura sau flux de lucru), si competente soft (care tin de modul in care isi desfasoara fiecare activitatea si sunt dezvoltate anual, prin instruire interna, dupa analiza nevoilor de training). Middle managementul a participat in 2011 la un training de competente manageriale (dezvoltarea echipei, negociere, project management, comunicare). Iar cand a fost introdus sistemul de evaluare a performantelor, intreg top managementul, inclusiv directorul general, a participat la un training extern pe aceasta tema. Compania are si o platforma de instruire on-line, E-learning, care ofera informatii si teste periodice si e dedicata mai ales fluxului operational si vanzarilor. In Romania mai sunt doi traineri de sistem si operatiuni, fiecare expert in anumite servicii, ce asigura pregatirea angajatilor in ceea ce priveste sistemele informatice si cunostintele operationale.
La DSV se face periodic training cu sefii de depozit/proiect pentru dezvoltarea abilitatilor manageriale, Gefco organizeaza training pentru personalul operational, management si oamenii din vanzari, dar si pe teme de calitate, mediu, sanatate si securitate in munca, iar Havi pune accent pe cursurile de supply chain sau pe cele pentru soferi.
edy Logistics a investit circa 124.000 de euro, din fonduri proprii si finantare europeana, in programul de sanatate si securitate in munca pentru angajatii sai.
La FM, instruirea in ceea ce priveste specificul companiei se face in site-uri proprii din tara sau din strainatate, iar instruirea in ceea ce priveste aptitudinile manageriale se face cu firme de profil recomandate de corporatie. Si, in cazuri speciale, in care unii din clienti au cerinte specifice, se fac si traininguri recomandate de ei.
In cadrul GW exista programe de dezvoltare la nivel local si international, unul dintre cele mai concludente din ultima categorie fiind Orange Future, care se adreseaza categoriilor de high potentials si trainee, se desfasoara in Australia si reunesc participanti din majoritatea filialelor.
Personalul H.Essers este pregatit, in functie de caz, de autoritati, la client sau la sediile grupului, iar cheltuielile sunt suportate de companie.
In ultimii trei ani, KLG a investit constant in inovatie, circa 500.000 de euro/an, mai ales pentru dezvoltari IT, interfete EDI, parc de utilaje si instruirea personalului pentru folosirea noilor tehnologii. Iar ROI este foarte bun, conform declaratiilor directorului general. In plus, personalul a participat la instruiri pentru normele ISCIR si acordarea primului ajutor.
La Sea Container, stivuitoristii urmeaza cursuri de pregatire o data la doi ani, iar personalul de la departamentele financiar/contabilitate si juridic, de cate ori apare un subiect de interes. Anul trecut s-au investit in pregatirea personalului 17.260 de lei, iar in prima jumatate din 2011, doar 350 de lei, deoarece reinstruirea/ verificarea se fac o data la 2-3 ani. Aceste costuri au fost suportate integral de companie.
Pentru manageri si personalul administrativ, la Tibbett se organizeaza anual trei traininguri externe, unele dintre ele in strainatate. Iar lucratorii au parte de pregatire la fata locului si cursuri pentru actualizarea informatiilor referitoare la IT, limbi straine, sanatate si securitate in munca.     

Comentarii (0)




Au mai ramas 1000 caractere

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!
Cancel or