Revista  | 
02.10.2012 / 
Elena Dedu

Portofoliul variat este de cele mai multe ori cartea de vizita a furnizorilor de servicii de transport si logistica, numarul mare de parteneri dandu-le multora dintre ei siguranta zilei de maine, avand in vedere faptul ca nu depind foarte mult de anumiti clienti. In cazul in care volumele acestora scad, furnizorul de servicii nu este afectat dramatic, comenzile spot completand golul ramas. Astfel ca, pe o asemenea piata, decizia de a avea doar putini clienti, cu flota, servicii si strategie gandite si dezvoltate special pentru acestia, poate parea extrem de riscanta. Insa, asa cum considera Ionel Cipere, directorul Practicom, „asa sunt afacerile“. Si atunci cand vorbim de clienti cu traditie pentru companie, aflati in dezvoltare continua si care stiu sa respecte si sa plateasca asa cum trebuie performanta si calitatea, rezultatele nu pot fi decat foarte bune pentru ambele parti.


Comenzile spot luate de pe piata presupun riscuri, companiile de transport acuzand tot mai des termenele de plata prea lungi si, mai rau, neplata facturilor. Or, in situatia actuala, cand cash-flow-ul este deficitar, daca o companie nu este platita pentru 3-4 curse, toate planurile ii sunt date peste cap, bugetul transportatorului resimtind din plin neincasarea acelor facturi. Tocmai pentru a evita aceste situatii, conducerea Practicom a decis sa lucreze numai pe proiecte, pe segmentul de transport fiind derulate doua mari: unul care presupune transportul si distributia de piese, iar celalalt cu un retailer, pentru care opereaza 18 masini, dotate cu instalatie frigorifica, lift si carucioare, Practicom fiind unul din cei sase furnizori de transport ai acestei companii.
Pe partea de depozitare, Practicom opereaza intr-o locatie in Bucuresti, cu o suprafata de circa 1.000 m2, printre clienti numarandu-se Icopal, Lidl, Haico sau DB, pentru care sunt derulate operatiuni de cross-docking si livrari. Alte depozite inchiriate se afla in Deva, Cluj-Napoca, Bacau si Brasov, dar pe suprafete mai mici, doar pentru cross-docking. „E riscant sa depindem de doi clienti si sa ne pliem numai pe cerintele lor, insa e mai simplu de lucrat asa decat cu comenzi spot pentru 1-2 masini. Evitam si tepele atat de dese pe piata. Consider ca strategia noastra este mult mai putin riscanta decat sa stai pe piata spot. Am fost abordati si de alte companii, dar a trebuit sa le refuzam. Sper ca in maximum doi ani sa ne dezvoltam suficient incat sa discutam si de alte proiecte, pentru alti clienti“, a explicat Ionel Cipere. Un alt mare avantaj il constituie tarifele corecte, din moment ce ele nu sunt fixe, ci negociate open-book, pe baza cheltuielilor reale, si includ si coeficienti de corectie. O astfel de relatie este si normala, mai ales ca, de exemplu, parteneriatul pe proiectul de retail dureaza deja de opt ani.
Si achizitiile de vehicule se fac in functie de capacitatea de care are nevoie clientul si tocmai de aceea flota companiei cuprinde mai multe marci. Atunci cand se fac achizitii ...

Comentarii (0)




Au mai ramas 1000 caractere

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!
Cancel or