Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Criza nu a blocat investitia de la Urlati

Procter&Gamble a inceput constructia fabricii de la Urlati in februarie 2009 si dupa 15 luni aici se producea deja sampon si balsam de par Pantene, Head&Shoulders si Wash&Go, mai mult de 90% din volumul total fiind exportat in peste 20 de tari. Pe de alta parte, marcile P&G disponibile la noi provin de la alte 20 de fabrici. Si, pentru ca bunurile de larg consum trebuie sa ajunga cat mai repede pe raft, logistica este coordonata conform politicii globale a companiei si presupune folosirea in paralel a depozitelor proprii si inchiriate, pentru un plus de flexibilitate, subcontractarea transportului si colaborarea cu firme specializate in supply chain.

 
Procter&Gamble are peste 130 de fabrici in lume, care acopera mai multe categorii de produse, de la cele de ingrijire personala si farmaceutice la aparate electrice. Si investitiile nu se opresc aici.
„Analizam constant oportunitatile de investitii globale, pentru a putea servi mai bine mai multi consumatori din mai multe parti ale lumii“, declara Luc Viaene, directorul fabricii de la Urlati (foto), care mai afirma ca nici planurile pentru Romania nu se opresc aici, competitivitatea tarii noastre fiind monitorizata si analizata in continuare in planurile regionale de investitii ale companiei.
In februarie 2009, P&G a anuntat inceperea constructiei primei sale fabrici Greenfield din Romania, decizie luata, asa cum declara Luc Viaene, „in urma unui proces de calificare foarte strict, care a durat cateva luni si in care au fost evaluate, alaturi de Urlati, mai multe locatii din Turcia, Polonia, Rusia si Ucraina. Romania a fost aleasa datorita fortei calificate de munca, pozitiei geo-strategice favorabile si climatului investitional.“
Investitia in fabrica de la Urlati se ridica la 100 de milioane de dolari, incluzand si know-how-ul legat de organizare, metodologia de productie si metodele de planificare.
Dezvoltarea de pana acum a fabricii este conforma cu planurile initiale, asa cum declara Luc Viaene, care aduce in sprijinul acestei afirmatii argumentul ca in doar 15 luni de la inceperea constructiei a fost lansata productia de sampoane.
Fabrica are patru linii – cate una pentru fiecare din cele trei marci de sampon si una pentru balsam de par – si in prezent se lucreaza la circa 60% din capacitatea de productie, cu 350 de angajati organizati in trei schimburi. Suficient pentru a acoperi nevoile a peste 300 de milioane de consumatori din mai mult de 20 de tari din Europa de Est, Turcia, Balcani si Tarile Baltice, peste 90% din productie fiind destinata exportului.

Si depozite proprii, si inchiriate, pentru mai multa agilitate
P&G Urlati are depozit propriu de peste 4.000 m2, folosit atat pentru materia prima, cat si pentru produsele finite, acestea din urma fiind stocate, conform politicii si procedurilor interne, maximum patru zile. Decizia de a avea propriul depozit a fost luata deoarece „cred ca cea mai eficienta metoda de lucru combina cele doua elemente – un depozit propriu si un parteneriat strategic cu firme specializate in logistica, ce asigura flexibilitatea necesara intr-un mediu atat de dinamic cum este cel al produselor de larg consum“, explica Luc Viaene.
In depozitul de langa fabrica lucreaza 20 de angajati in trei schimburi, iar pentru managementul stocurilor se foloseste un soft creat special, care permite o coordonare foarte buna cu centrele P&G din diverse regiuni ale lumii.
In afara de depozitul propriu de la Urlati mai exista unul in Timisoara si, in plus, sunt folosite si spatiile unor firme specializate in logistica, pentru flexibilitate mai mare in efectuarea operatiunilor.
Compania are o procedura stricta de calificare a furnizorilor de materie prima, pentru a garanta calitatea produselor. Centrul de la Urlati este aprovizionat in mare parte din UE, iar materia prima, in functie de tipul ei (pudra sau lichida) se transporta cu masini de peste 16 t sau mai mici de 3,5 t.

200 de camioane pleaca lunar de la Urlati
Pentru livrarea produselor de la Urlati catre centrele regionale de distributie, P&G apeleaza la firme specializate de transport cum ar fi FM Logistic, IBT International Business Transport s.a. In prezent, de la aceasta fabrica sunt livrate lunar in jur de 200 de camioane de 24 t sarcina utila, numarul acestora fiind in continua crestere. Centrul de distributie P&G care acopera regiunea balcanica se afla la Timisoara.
Produsele Procter&Gamble disponibile pe piata din Romania provin de la peste 20 de fabrici, cele mai multe din UE.
Ele sunt livrate catre centrul de distributie de la Timisoara de transportatori specializati, coordonati de un departament special P&G. Volumul lunar depaseste 1.000 de vehicule, cele mai multe de 20 t. Iar ca parte a planului de dezvoltare durabila in prezent se lucreaza la identificarea unor solutii de transport multimodale, folosind solutii alternative cum ar fi combinarea transportului cu camionul si trenul.
Asa cum apreciaza directorul fabricii de la Urlati, in 2008 si 2009, din cauza crizei economice si a reducerii cererii, tarifele de transport au scazut, dar in 2010, odata cu scumpirea petrolului, ele au crescut, ajungand la valoarea din 2007-2008.

Crestere de 3% a vanzarilor in 2010
In anul fiscal 2010, P&G a inregistrat o crestere organica de 3% a vanzarilor si este, in aceasta regiune, pe locul intai sau al doilea la noua din cele 10 categorii de produse pe care le acopera, pozitia de lider fiind datorata si faptului ca, asa cum declara directorul fabricii de la Urlati, „compania are o traditie de peste 170 de ani, timp in care a trecut prin diverse crize supravietuind si prosperand. Am incredere in strategia de dezvoltare si in capacitatea organizatiei de a trece peste aceste perioade dificile. Prioritatea noastra este consumatorul, si abilitatea de a ne adapta portofoliul la nevoile lui e cea care ne-a permis sa ne mentinem pozitia de lider.“   

Articole similare

Ad