Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Trofeul ramane in tara gazda

Pe 19 octombrie s-a desfasurat, pe circuitul Monteblanco, de langa Sevilla, finala din acest an a competitiei Renault Trucks Optifuel Challenge, care a premiat soferul cu cel mai rational stil de condus din cei 33 de participanti. Acesta a fost Jose-Miguel Velilla, din Spania, urmat de Paul Storhannus (Finlanda) si Jean-Luc Vinet (Franta). In premiera, Romania a avut si ea un participant, care s-a clasat pe locul al 14-lea, dezavantajat de faptul ca in tarile vestice a conduce economic inseamna a avea si un timp bun, nu doar un consum redus, pe cand la noi se pune accentul aproape exclusiv pe consum. O alta surpriza placuta pentru delegatia Romaniei a fost aceea ca unul din cei trei soferi care au reprezentat Italia in concurs este din tara noastra si altul din Republica Moldova, si nu s-au clasat nici ei tocmai rau.


In urma probelor de selectie organizate in tara de domiciliu, in finala s-au calificat 33 de concurenti din 16 tari: Austria, Belgia, Bulgaria, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Italia, Maroc, Olanda, Polonia, Republica Ceha, Romania, Rusia, Spania, Turcia si Ungaria.
Alaturi de acestia, la finala au fost invitati si reprezentanti ai companiei angajatoare, care au fost, de altfel, si recompensati, impreuna cu soferii.
Optifuel Challenge a inclus doua etape: un chestionar si o proba de condus. Chestionarul a durat 20 de minute, a contribuit cu 25% la punctajul final si a inclus 30 de intrebari in limba de origine a participantilor, care au vizat bunele practici ale unui stil de condus rational al unui camion de mare tonaj si principiile de baza ce permit optimizarea consumului de carburant.
Proba de condus a durat circa 40 de minute si a reprezentat 75% din rezultatul final si s-a desfasurat in conditii reale, pe un traseu care a inclus autostrada, drum regional sau traversari de sate.
Concurentilor le-au fost puse la dispozitie noua camioane Renault Premium echivalente (opt pentru concurs si unul de rezerva, in care au putut merge soferii pentru a sesiza elementele ce le-ar putea perturba stilul de condus), cu semiremorca, greutatea totala a ansamblului fiind de 32 t. …

Articole similare