TRANZIT  | 
01.11.2012 / 
Ion Matei

Luna trecuta, Mercedes-Benz a organizat la Düsseldorf Zilele Distributiei, un eveniment de prezentare a intregii game de distributie, extinsa de la 1,8 t la 26 t, prin adaugarea Citan si Antos la modelele deja consacrate din portofoliul producatorului german - Vito, Sprinter - si, de cativa ani, ale celui japonez, Mitsubishi Fuso Canter. Gazdele au pregatit 40 de modele de distributie cu puteri de la 75 la 510 CP, sisteme de transmisie manuale cu cinci trepte pana la automate cu 7 si 12 trepte, propulsii diesel, hibride si electrice, furgoane si masini de echipaj, autosasiuri si vehicule semiarticulate, pentru a fi testate de presa europeana.


Alegerea Düsseldorf pentru desfasurarea testelor de conducere nu este intamplatoare: Daimler produce aici de 50 de ani. Peste 600 de Sprintere si modele derivate ies de pe linia de fabricatie in fiecare zi. Sute de camioane livreza tone de materiale catre uzina din Düsseldorf in fiecare zi, alte sute de camioane si vagoane de tren transportand vanurile noi catre centrele de distributie din Europa. Orasul cu 600.000 de locuitori are o distributie urbana si regionala intensa, fiind ideal pentru a testa orice model urban sau de transport regional.
Dezvoltarea continua a societatii ii face si pe producatorii de autovehicule sa reactioneze la nevoile noi de transport si distributie. Raspunsul Mercedes-Benz la cererea crescanda de distributie urbana usoara (e-commerce, aprovizionare rapida si fluenta a magazinelor, farmaciilor din centrele oraselor etc.) l-a reprezentat anul acesta adaugarea Citan in gama vanurilor. Un alt pas curajos l-a reprezentat lansarea Antos ca un inceput de serie pentru distributie grea. Special conceput pentru distante medii, Antos va fi preferatul transportatorilor vest-europeni, care cauta eficienta maxima, intr-un program de lucru de noua ore pe zi pentru soferii lor.
Si, cum punctele forte ale noului Antos sunt cele doua modele „Loader” si „Volumer”, optimizate pentru transport de greutate si volum (fiind singurul tractor produs in prezent cu sa de cuplare la 850 mm, care permite transportul unei semiremorci cu inaltime exterioara de 4 m, cu 3 m util), la evenimentul de la Düsseldorf nu puteau lipsi aceste variante. Am condus, asadar, atat un autosasiu cu caroserie frigorifica, cat si un autotractor cu semiremorca siloz pentru transport de pulberi. Acesta din urma era echipat cu motor de 394 CP si cuplu maxim de 1.900 Nm, in versiune Euro 6 (Antos se produce numai cu motor Euro 6), suficient pentru a raspunde unei greutati de 40 t.
Autosasiul carosat cu duba frigorifica era echipat cu motorizare de 320 CP si cuplu de 1.300 Nm. Ambele modele, echipate cu cabina ClassicSpace, cu tunel motor de 320 mm, se conduc foarte usor si precis, noul Antos beneficiind de aceleasi tehnologii lansate cu succes odata cu Actros, ceea ce va atrage multi clienti, insa cel mai probabil din 2014, deoarece Axor in varianta Euro 5 va fi mult mai pe placul transportatorilor, mai ales ...

Comentarii (0)




Au mai ramas 1000 caractere

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!
Cancel or