Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vehicule rulate, cu finantare

Raiffeisen Leasing IFN si BAS Trucks (Olanda) au demarat un parteneriat pentru finantarea vehiculelor comerciale rulate, in conditii avantajoase. BAS Trucks detine un stoc permanent de circa 1.300 de camioane si semiremorci. Vehiculele pot fi vizionate pe internet, cu lista de specificatii, pret si oferta de finantare. Timpul de raspuns pentru analiza dosarului este de numai 48 de ore.
 

Dupa trei ani de criza, in care piata de transport a fost puternic afectata, se constata o usoara revigorare, reflectata si in cererea de vehicule comerciale. Dar cum cei mai multi operatori nu sunt eligibili pentru finantare si nici nu au bani suficienti sa investeasca in camioane noi, cererea pentru second-hand a crescut considerabil. Astfel, se cauta mai ales vehicule tinere, de 2-3 ani, cu rulaj mic si un pret mediu de 40.000 de euro.
In acest context, Raiffeisen Leasing IFN si BAS Trucks au demarat un parteneriat pentru finantarea vehiculelor comerciale rulate. Oferta include un avans de minimum 15% si dobanda preferentiala Euribor la trei luni, la care se adauga o marja de 7,5% (cu 1% mai putin decat dobanda oferita de regula pentru vehiculele comerciale rulate), iar valoarea maxima finantata per client nu trebuie sa depaseasca 200.000 de euro. Sunt eligibile bunurile care la finalul contractului de leasing vor avea maximum opt ani vechime, in conditiile in care perioada de finantare este de pana la 48 de luni. Cum tranzactiile in cazul second-hand-urilor sunt de regula rapide, Raiffeisen Leasing promite un timp scurt de analiza a dosarului de 48 de ore. In plus, exista si posibilitatea finantarii taxei de poluare.

1.300 de vehicule disponibile pe stoc
BAS Trucks face parte din grupul olandez EXA, specializat in vanzarea si cumpararea vehiculelor comerciale rulate, cu stoc permanent de 1.300 de camioane si semiremorci, din toate marcile si la diferite preturi. Vehiculele pot fi vizionate pe internet, cu lista completa de specificatii si pret. De altfel, piata de second-hand este foarte transparenta din acest punct de vedere, in conditiile in care, spre deosebire de masinile noi, fiecare camion rulat este unic. Odata intrati pe site, cei interesati vad nu doar pretul de vanzare, ci si cel pentru leasing, cu calculatia pe fiecare produs in parte. De aici, vizitatorii pot aplica pentru leasing online. Informatiile sunt disponibile si in romana.
In 2008-2010, BAS Trucks a cumparat foarte multe vehicule din Europa de Est, pe care le-a plasat rapid pe alte piete, cele mai multe in afara continentului nostru. De fapt, asa a si inceput colaborarea dintre Raiffeisen Leasing International Austria si BAS Trucks, acesta din urma preluand multe dintre camioanele si semiremorcile reposedate de firma de finantare din toata Europa. Si chiar prima tranzactie a fost pentru un lot de 50 de camioane recuperate de pe piata romaneasca, in mai 2009. Pana in toamna anului trecut, principalul obiect al colaborarii l-a reprezentat vanzarea catre BAS Trucks a vehiculelor reposedate din reteaua Raiffeisen Leasing, numarul acestora ridicandu-se la circa 1.000, la nivel european. Din septembrie 2010 au inceput discutiile pentru lansarea impreuna a unei oferte de finantare pentru camioane si semiremorci rulate si se doreste ca aceasta colaborare sa fie implementata in majoritatea tarilor est-europene unde Raiffeisen Leasing este prezenta.
Romania este prima tara unde a fost lansata aceasta oferta de finantare, fiind una dintre principalele patru piete importante pentru BAS Trucks din Europa de Est, alaturi de Rusia, Ucraina si Polonia. Iar posibilitatile financiare sunt mai mici acum in Romania decat in Polonia, astfel ca si cererea pentru second-hand este mare, a explicat Caspar van Heertum, CEO EXA Group si BAS Trucks. Urmeaza Polonia, Slovacia, Bulgaria, Slovenia etc.

Vehicule reposedate in conditii deplorabile
Vehiculele grele reposedate prin Raiffeisen Leasing au venit la BAS Trucks in conditii diferite, aproape jumatate din ele fiind in stare tehnica proasta sau incomplete. Iar camioanele provenite din Romania au fost printre cele mai abuzate. „In perioada cand preluarea vehiculelor reposedate era pe val am trimis saptamanal cate o remorca cu anvelope in Romania pentru a putea aduce camioanele in Olanda, deoarece pneurile cu care erau predate nu puteau fi folosite. Situatii similare, in care au fost furate anvelope sau alte piese de schimb s-au petrecut si in Bulgaria si in alte state est-europene. In medie, costurile pentru reabilitarea vehiculelor au fost de 2.000-4.000 de euro. Deci aproape 10% din valoarea totala de vanzare“, a precizat Caspar van Heertum.
Chiar si cand fluxul de reposesii era foarte mare la nivel european, BAS Trucks a primit toate vehiculele, pentru ca, desi piata europeana era la un nivel dezastruos, masinile erau cerute in alte parti ale lumii. De exemplu, 50% dintre camioanele reposedate din Romania au fost vandute in Orientul Mijlociu, America de Sud sau chiar Africa de Nord. Practic, multe au disparut de pe piata europeana, motiv pentru care acum se constata o crestere destul de sustinuta. Nu trebuie omis insa faptul ca multe dintre camioanele existente sunt practic noi si nu au mai mult de 300.000-400.000 km la bord.
Situatia remorcilor reposedate este similara din punct de vedere al procentelor, cu diferenta ca 90% dintre ele sunt vandute tot in Europa. „La ora actuala, 30% dintre autotractoare sunt Euro 4 si 5, iar restul sub Euro 3. Acestea sunt ieftine si se vand pe piete din afara continentului. Proportia se schimba insa permanent, iar numarul de Euro 4/5 creste. Pe perioada crizei, cele mai multe vehicule preluate au fost foarte tinere. Altfel, varsta medie a camioanelor din parcul BAS Trucks este de 4-5 ani“.
Rata de reposesii scade semnificativ, iar camioanele care se vand acum in Romania sunt mult mai multe decat cele care se reposedeaza.
Stocul din Olanda este innoit complet de sase ori pe an. Din momentul in care intra in stoc sunt alocate circa 30 de zile pentru vanzare si 30 pentru livrare. Deprecierea vehiculelor a fost accelerata pe perioada de criza si incepand cu sfarsitul lui 2008. Acum pretul e relativ stabil, potrivit lui van Heertum, iar vanzarea pe internet faciliteaza vanzarile.
BAS Trucks a livrat anul trecut 5.371 de vehicule, iar pentru 2011 se asteapta o crestere destul de importanta. Toate vehiculele sunt verificate din punct de vedere tehnic, iar clientii au, de asemenea, posibilitatea de a le inspecta si chiar testa pe un circuit special amenajat.

Asteptari optimiste pentru 2011
2011 a inceput promitator, iar Raiffeisen Leasing si-a depasit deja cifrele inregistrate in anul precedent. In plus, de la inceputul lui 2011 si pana in prezent nu s-a inregistrat nicio renuntare la contractul de leasing.
Finantarea vehiculelor comerciale reprezinta 55-60% din volumul total de activitate al Raiffeisen Leasing, astfel ca parteneriatul cu BAS Trucks este un raspuns la tendintele actuale ale pietei. „Segmentul de transport a fost lovit de criza cam in aceeasi masura in toata Europa. Polonia a fost singura neafectata. Nu am prea avut cum sa reactionam, pentru ca ponderea contractelor noi („new business“) a fost extrem de mica si pe cele mai multe piete s-a constatat o scadere a volumelor de 70-80%. Am incercat sa fim flexibili si sa negociem cu clientii conditii rezonabile de continuare a contractelor. La nivel de grup, obiectivul pentru 2011 este sa obtinem o crestere de 25% comparativ cu anul trecut, care a fost insa la un nivel destul de scazut. Un nivel normal al pietei, cum a fost inregistrat in 2006, speram sa il putem atinge in doi ani“, a declarat Michael Hackl, director Raiffeisen Leasing International (Austria).                                                           

Articole similare