Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Numai o atitudine corecta a transportatorilor poate determina cresterea tarifelor

Piata de transport intern dadea semne ca numarul de camioane era inferior volumului de marfa inca dinainte de intrarea edy Spedition in insolventa, iar tarifele au inceput sa creasca in vara, deci cu atat mai mult -retragerea din activitate a unui numar atat de mare de vehicule grele a zguduit industria de profil, cel putin in prima luna. Pentru a vedea cum au resimtit beneficiarii de transport scaderea numarului de camioane de pe piata autohtona am stat de vorba cu manageri de case de expeditii sau firme de logistica, de la care am aflat si ce perspective au pentru 2013 atat in ceea ce priveste capacitatea de transport, cat si tarifele. Si, nu in ultimul rand, care sunt cerintele pe care le impun subcontractorilor.


Volumele operate in 2012 de Ahead Logistics – companie care de trei ani are si casa de expeditii – au fost in general constante, iar managerul sau, Mircea Manescu, apreciaza ca evolutia lor in 2013 depinde de ce volume vor oferi clientii pe care ii are deja si eventual de noile contracte pe care le va negocia. Acesta este de parere ca in Romania capacitatea de transport nu va creste in 2013 cata vreme clientii nu vor oferi tarife mai mari. „In actuala situatie niciun transportator nu e incurajat sa achizitioneze autovehicule noi, pentru ca tarifele sunt la un nivel scazut, care nu poate fi rentabil decat cu camioane vechi, pentru care nu se platesc rate de leasing.“
Pentru Gebrüder Weiss Romania (GW), volumele operate in primele opt luni din 2012 la transport intern cu camioane complete au fost cu 18% mai mari decat in aceeasi perioada din 2011. Pentru 2013 conducerea companiei se asteapta ca ele sa fie cu 10% mai mari, iar anumite zone sa fie optimizate, atat datorita clientilor noi, cat si potentialelor relatii comerciale dezvoltate in 2012, dar si datorita mediului economic volatil, care a favorizat externalizarea serviciilor de transport, asa cum arata directorul general al companiei, Viorel Leca. Acesta mai este de parere ca, in ciuda conjuncturii nefavorabile cu care se confrunta piata transporturilor – determinata de cresterea continua a pretului carburantului, scaderea volumelor, lipsa lichiditatilor si implicit prelungirea termenelor de plata – nu suntem in pericol sa ramanem fara capacitate de transport. „Piata aceasta este una dintre cele mai competitive, cu bariere relativ reduse de intrare, si orice dezechilibru major, cum ar fi scaderea capacitatii de transport, poate fi relativ repede compensat prin cresterea flotelor marilor subcontractori sau ale caselor de expeditii ori prin intrarea pe piata a unor noi jucatori. Si, avand in vedere scumpirea continua a carburantului, este de asteptat ca tendinta de crestere a tarifelor sa se pastreze si in 2013, cu fluctuatii sezoniere cu caracter speculativ dictate de sezonalitatea anumitor produse – apa, bere, materiale de constructii s.a. – sau de modul in care va evolua economia Romaniei, si implicit volumele importate/exportate.“

Articole similare