Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

In ciuda nivelului de dezvoltare a infrastructurii, Romania ramane un nod important intre Turcia si Germania

Industria auto turceasca cunoaste de cativa ani un boom extraordinar, care ar putea-o propulsa in deceniul urmator pe prima pozitie a producatorilor auto din Europa. De aceasta crestere importanta a productiei auto in Turcia a beneficiat si Ekol, care in numai 20 de ani a reusit sa ajunga printre cele mai importante companii de transport din Europa. Deservind doi producatori germani importanti de autovehicule, Ekol a cautat sa construiasca legaturi de transport cat mai eficiente intre Turcia si Germania. Astfel, 2.000 de camioane parcurg cate 7.000 km la fiecare cursa in ambele sensuri, pe langa solutiile intermodale initiate – transport pe feribot din Turcia pana la Trieste (Italia) si de acolo cu trenul pana in Worms (Germania).

Cum nu mai exista capacitate feroviara suplimentara pe Trieste-Worms, strategia Ekol este sa faca din Constanta-Arad podul maritim-feroviar de care are nevoie pentru a creste capacitatea de transport intre Turcia si vestul Europei. Iar pentru a creste sinergia acestor relatii de transport si cu fluxuri de marfa dinspre/catre Romania, Ekol a intrat direct pe piata locala a furnizorilor de servicii de logistica prin preluarea firmei Omega International Transport&Logistics in 2011.
Grupul Ekol nu are o traditie foarte mare in transporturi, fiind infiintat abia in 1990. Intre timp (2011) a ajuns la o cifra de afaceri de 220 de milioane de euro, dupa o crestere de 40% fata de 2010.
In ultimul an, compania a decis sa se extinda la nivel international, astfel ca a deschis cateva filiale in intreaga Europa, Romania aflandu-se in primul val. Pentru a patrunde la noi, Ekol Logistics a ales sa cumpere Omega International Transport&Logistics, "o companie cu portofoliu de clienti deja creat, cu personal si active operationale", a explicat Okyay Oztugran, director general adjunct al grupului Ekol.
Ne orientam spre servicii de logistica integrate, care vor include transport si expeditii rutiere, feroviare, maritime si aeriene si activitati cu valoare adaugata, ca de exemplu depozitare si distributie nationala in Romania, dar si pentru Europa Centrala si de Est, pentru care hub-ul va fi aici, a mai spus Okyay Oztugran.

In liga superioara a transporturilor
Ca multi alti transportatori europeni cu flote de mii de camioane, Ekol a investit in dezvoltarea de solutii intermodale intre Turcia si Italia (feribot) si Germania si Italia (pe tren), ca urmare a faptului ca cele 2.000 de camioane din flota proprie acopera minimum 7.000 km pe sosea pe fiecare cursa. Dar este greu sa livrezi la timp pe un asemenea traseu lung, care include traversarea frontierei turcesti, mereu aglomerate. In plus, la o flota de mii de camioane e nevoie de mult mai multe mii

Articole similare