Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Liderii din 2011: Dacia, Fiat, Iveco, MAN si Schmitz

Decembrie a fost, pentru piata vehiculelor comerciale usoare, o luna mai buna decat media anului trecut, in timp ce pentru segmentul greu – atat camioane, cat si remorci/semiremorci – vanzarile au fost mai slabe. De altfel, dupa un varf in mai si iunie si o scadere in perioada verii, toamna nu s-a mai ridicat nici macar la nivelul perioadei de concedii, din cauza aparitiei primelor semne ale unei noi crize economice in zona euro, insa noiembrie s-a situat aproape de valorile din primavara. Pentru ca decembrie sa fie doar la jumatate in ceea ce priveste semiremorcile, dar apropiat pentru camioane.

 
Conform informatiilor furnizate de Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), in decembrie au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 1.314 autovehicule comerciale noi (1.210 autoutilitare, 101 autospeciale si trei vehicule incomplete) si 3.623 second-hand (3.541 de autoutilitare si 82 de autospeciale) si au fost reinmatriculate alte 6.966 de utilitare second-hand. Astfel s-a ajuns, pe intregul 2011, la 14.068, 31.613, respectiv 58.291 de unitati din toate cele patru categorii de masa totala maxima autorizata (MTMA).
Dintre cele noi, 10.041 sunt masini sub 3,5 t (9.411 autoutilitare si 630 de autospeciale), 118 (96+22) au 3,5-6 t greutate totala, 375 (251+124) au 6-16 t si 3.497 (din care 3.389 de autoutilitare si 108 autospeciale) sunt mai mari de 16 t.
Lider de piata in 2011 la categoria utilitarelor de maximum 3,5 t este din nou Dacia, cu 2.159 de autoutilitare si 103 autospeciale. In ceea ce priveste importul, pe primul loc se situeaza Fiat, cu 961 de autoutilitare si 112 autospeciale, urmat de Ford (986+58) si Volkswagen (887+50).
Pe segmentul de 3,5-6 t MTMA, lider de piata este Iveco Daily, cu 32 de autoutilitare si 13 autospeciale noi inscrise in circulatie in 2011, urmat de Mercedes-Benz, cu 27 de autoutilitare si sapte autospeciale, si Volkswagen, cu 18 autoutilitare.
La categoria 6-16 t conduce tot Iveco, avand 108 autoutilitare si 51 de autospeciale noi inmatriculate in Romania, iar locurile al doilea si al treilea sunt ocupate de MAN (61 de autoutilitare si 30 de autospeciale) si Mercedes-Benz (27+23).
Greul greilor este in 2011 MAN, cu 692 de autoutilitare si 32 de autospeciale de peste 16 t, urmat de DAF (635+7) si Mercedes-Benz (556+8).
In decembrie au fost inmatriculate si 117, 311, respectiv 797 de semiremorci, pentru ca pe intregul an sa se ajunga la 1.933 de semiremorci noi, 4.128 de semiremorci second-hand inscrise pentru prima data in circulatie in Romania si 8.671 de semiremorci reinmatriculate la noi. Lider de piata este Schmitz, cu 928 de unitati, urmat de Krone, cu 411, si Meiller, cu 97.
In cazul remorcilor, cu cele 388, 378, respectiv 491 de vehicule care apar in statisticile DRPCIV pe decembrie, s-a ajuns la 5.661, 4.764, respectiv 5.836 in intregul an, iar la remorci speciale este vorba de 25 de vehicule noi si 105 second-hand inscrise pentru prima data in Romania si de 40 reinmatriculate la noi in decembrie si de 299, 1.873, respectiv 687 de unitati in intregul an. Pe primul loc in clasamentul inmatricularilor de vehicule noi sunt Pangraz (remorci) si Kaeser (remorci speciale), cu 1.622, respectiv 28 de unitati.

Articole similare