Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volume in crestere, dar tarife in scadere la transportul de flori

Transportul de flori este un domeniu de nisa, dar concurenta este si aici foarte puternica. Principala firma de profil din Romania, Te Baerts, care, conform declaratiilor reprezentantilor sai, are o cota de piata de 80% atat la noi, cat si in Bulgaria, merge insa inainte, isi extinde flota si estimeaza cresteri de volume si in 2013.


Compania olandeza Te Baerts este prezenta pe piata de circa 90 de ani si are o flota de 100 de camioane, din care circa 95% Scania, pentru ca, asa cum isi aminteste directorul general J.A.J.M. te Baerts, „producatorul suedez are, de circa 30 de ani, o pozitie foarte buna in Europa de Vest, iar tatal meu a considerat ca ofera cea mai inalta calitate si cele mai bune servicii. Sigur, am folosit si alte marci, deoarece altfel nu poti spune care e mai buna. Scania nu este cel mai ieftin camion, dar firmele de transport trebuie sa calculeze costurile implicate pe intreaga durata de viata a vehiculelor, care la noi e de circa 1,2 milioane de kilometri –  aproximativ cinci ani. Si cred ca din acest punct de vedere Scania este cel mai ieftin, pe termen lung, iar valoarea de revanzare este cea mai mare de pe piata.“

Intretinerea este esentiala cand vrei promptitudine si la peste un milion de kilometri
Activitatea in Romania a inceput in urma cu circa 10 ani si, desi la acel moment Scania nu era o prezenta foarte populara la noi, a fost preferat, sub rezerva ca primele camioane au fost cumparate din Olanda si ca abia de patru ani achizitiile se fac prin importatorul de aici, la care Te Baerts a apelat si pentru finantare, contract complet de service Repair&Maintenance si pregatirea soferilor. Iar pentru patru dintre camioanele inmatriculate la noi, configuratii mai neobisnuite pe piata noastra, cu remorca si agregat frigorific deosebit fata de cele de pe piata, a fost semnat un contract de service cu Scania Olanda.
Intretinerea masinilor este foarte importanta pentru o companie care transporta flori, deoarece marfa nu are voie sa stationeze, astfel ca densitatea retelei de service si operativitatea sunt argumente de baza in favoarea unui furnizor de vehicule. Iar Scania ofera, in anumite tari, si camioane de schimb pentru cele imobilizate in ateliere. Te Baerts are si service propriu, dar pentru reparatii la semiremorci si agregate – mai putin la camioane.
Cele doua firme din Romania membre ale grupului Te Baerts au trei masini de distributie, de 7,5 si 12 t, DAF si Mercedes-Benz, si 35 de camioane Scania, din care 14 au fost cumparate anul acesta si au motor Euro 5 fara AdBlue, al caror consum este apreciat de reprezentantul companiei olandeze la noi in tara, Nicolae Florea, ca fiind foarte bun. Camioanele au fie cabina Highline, fie Topline – deoarece se merge numai cu doi soferi – prima dintre ele fiind mai economica. Iar echiparile sunt si ele de top, deoarece „vrem sa fim mereu in frunte, de aceea investim in tehnologii noi. De exemplu, am fost printre primele firme care au folosit ansambluri de 25,25 m“, explica …

Articole similare