Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Accent pe economie

Dupa un an cu rezultate destul de modeste in planul vanzarilor, MAN Truck&Bus scoate la rampa la IAA Hanovra doua premiere absolute: noul Neoplan Jetliner, un model mai economic al segmentului premium, care poate fi folosit atat pentru curse de linie, cat si pentru transport turistic, si MAN Lion’s Coach EfficientLine, un autocar configurat pentru economie de combustibil. Acestea vor fi completate de noua gama de motoare diesel Euro 6 si CNG, alaturi de care va straluci MAN Lion’s City Hybrid, prezentat si la MAN Bus Days in urma cu cateva luni.


Editia din acest an a IAA va sta fara indoiala sub semnul Euro 6, majoritatea producatorilor de camioane si autobuze fiind gata sa treaca la noua motorizare. MAN a fost primul producator de autobuze care a prezentat motorul Euro 6 in 2011 pe gama Lion’s City, si datorita faptului ca acesta nu aduce inovatii spectaculoase, mergand pe experienta tehnologiei EGR folosite pentru vehiculele vandute pe piata britanica, si a celei SCR, pentru Europa continentala. Chiar daca anul acesta s-au inregistrat comenzi pentru autobuze Euro 6, primele vehicule vor fi livrate incepand cu ianuarie 2013.
La autocare, motoarele Euro 6 vor consuma la fel ca Euro 5 EEV, in timp ce la autobuzele urbane s-a reusit chiar reducerea consumului de combustibil cu 3-5% la toate motorizarile. Mai mult, Lion’s City Euro 6 nu a pierdut nici macar un loc din cauza introducerii noului sistem de evacuare. Convertizoarele catalitice CRT si SCR sunt dispuse unul in spatele celuilalt, tehnologia MAN Pure Diesel aducand si o reducere a greutatii proprii cu 150 kg fata de versiunea EEV. Iar cum aceste autobuze sunt echipate, de cele mai multe ori, cu aer conditionat, greutatea lor totala este considerabil redusa, mai ales daca au agregate de generatie noua, cu greutate optimizata.
In special pentru autobuze, MAN ofera si motoare pe gaz natural comprimat (CNG), pentru autobuze cu lungimi de la 12 la 18,75 m, care indeplinesc normele Euro 6 fara aditivi si fara sisteme complexe de filtrare. Acestea vor fi disponibile din 2013.
Dupa premiera Euro 6 la autocarele MAN si Neoplan de la IAA, filtrele CRT si sistemul SCR devin standard la aceste vehicule. Noul propulsor va aduce in total o reducere a greutatii totale de 150-200 kg (rezervorul de AdBlue are 60 l).

Neoplan Jetliner – pentru iesiri elegante si excursii de week-end
Motoarele Euro 6 vor fi completate, bineinteles, de o serie de modele noi – MAN Lion’s City, Neoplan Skyliner – dar si de doua premiere: Neoplan Jetliner, un autobuz elegant optim de folosit atat in timpul saptamanii, cat si peste week-end, si MAN Lion’s Coach EfficientLine.
Noua generatie Jetliner ofera scaune cu tapiterie groasa, confort si spatiu la nivelul unui veritabil autocar turistic, cu spatii de depozitare mari (in total 8 m<sup>3</sup>), conditii de conducere excelente si finisaje de interior intr-o varietate de optiuni.
Podeaua, la 1.070 mm fata de sol, este ceea ce-l face utilizabil in ambele domenii: transport de linie si t

Articole similare