Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Informatii in plus, dar nu suficiente

Se apropie momentul in care, atunci cand vor achizitiona anvelope, clientii vor primi si informatiile privind performantele produsului. Incepand cu 1 noiembrie intra in vigoare regulamentul CE 1222/2009 care prevede etichetarea anvelopelor pe clase energetice. E adevarat ca parametrii de pe eticheta (aderenta pe suprafata uda, rezistenta la rulare si emisii de zgomot) sunt de ajutor, insa foarte importanti sunt si ceilalti indicatori, care nu sunt marcati pe eticheta, printre care randamentul kilometric, aderenta pe drum uscat, stabilitatea in viraje etc. Ca urmare, daca vor sa aiba clienti informati care sa faca achizitii in cunostinta de cauza, vanzatorii de anvelope trebuie sa fie si consultanti si sa le prezinte si celelalte performante.

Asta cel putin in tara noastra, unde transportatorii sunt interesati in primul rand de rulajul pe care il pot avea anvelopele.

Producatorii de anvelope au sustinut si au considerat ca etichetarea este o initiativa binevenita deoarece contribuie la o mai buna informare a consumatorilor, la mai multa transparenta si la imbunatatirea calitativa a ofertei. Insa informatiile cuprinse in eticheta nu sunt complete. In opinia lui Alin Raicu, Marketing Manager Continental, "la testarea unei anvelope se iau in calcul cel putin 12 parametri. Din pacate, pe eticheta sunt evidentiati doar trei dintre acestia, si poate ca nu cei mai importanti pentru clienti. Dar, daca pe eticheta ar fi fost trecuti toti, clientul ar fi fost bulversat. Asa ca, pe de o parte este bine ca s-a pastrat o forma simpla a etichetei, pe de alta parte se ofera o informare incompleta."
Aceste lacune in informatiile furnizate de eticheta sunt cauzate de faptul ca s-a incercat o abordare "atotcuprinzatoare" a tuturor categoriilor de anvelope. Poate ca ar fi fost mai indicat sa existe etichetari diferite in functie de tipul de utilizare. De exemplu, singurul indicator de pe eticheta care arata performantele anvelopei in conditii speciale de drum este franarea pe suprafete ude. Acesta insa este neimportant daca ne gandim la anvelopele de iarna. Daca au aderenta foarte buna pe sosea uda, automat au rezultate slabe pe drum acoperit de gheata sau zapada, adica exact scopul pentru care au fost produse.
Asa cum atrage atentia si Alina Ghica, director marketing Michelin Romania si Balcani, "atunci cand vorbim de siguranta, cel mai important aspect pentru consumatori, noua eticheta ia in calcul doar aderenta pe suprafete umede, in conditiile in care 70% din accidente au loc pe suprafete uscate."
Si Cosmin Lixandru, Fleet Business Development Manager Bridgestone Romania, a semnalat ca "pentru camioane este foarte important rulajul, iar la autoturisme sunt multe alte caracteristici importante, printre care stabilitatea si manevrabilitatea. Pentru anvelopele sport, un indicator definitoriu este reprezentat de performantele pe carosabil uscat."
Printre anvelopele care nu trebuie etichetate se numara si cele resapate, dar se pare ca se are in vedere includerea …

Articole similare

Ad