Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Distributie usoara: MERCEDES-BENZ

Pentru segmentele de distributie si transport persoane de pana la 3,5 t sunt disponibile Vito si Viano, relansate in 2010, cu mici retusuri ale caroseriei, sasiului si suspensiilor, cu motor nou Euro 5 de 126-258 CP, cu Start&Stop si cu materiale de calitate superioara la interior. La Viano se foloseste furnir sau piele, peretii compartimentului de bagaje fiind acoperiti cu tapiterie. Sasiul nou creste confortul la rulare, precum si sarcina utila admisibila, care ajunge acum la 1.100 kg in total (din 3,05 t greutate maxima autorizata).

Sprinter, care acopera gama de 3-5 t si are spatiu de incarcare de 7,5-17 m3 in varianta furgon, este disponibil din 2009 cu motor diesel Euro 5 (de 95, 129, 163 sau 190 CP) sau, optional, EEV, mai puternic si mai ecologic. Un rol important in obtinerea unui consum redus il joaca si noua cutie manuala de viteze ECO Gear cu sase trepte plus marsarier, cu rapoarte variate de transmisie pentru fiecare treapta, adaptate la dinamica vehiculului. Datorita noilor motoare, Sprinter e ideal pentru aplicatiile ce implica tractarea unei remorci de pana la 3,5 t, iar cand clientul solicita pre-echipare pentru asta i se ofera automat si ESP trailer. Transmisia ECO Gear este adaptata unor situatii specifice, de la rularea pe autostrada la urcarea rampelor cu remorca, in conditii dificile de drum, si asigura turatii mai mici ale motorului, pentru un consum redus.
Sprinter ofera cea mai mare latime de incarcare din clasa sa pentru usa glisanta de dimensiuni mari (1.300 mm) si cea mai mare latime intre pasajele rotilor (1.350 mm in versiunea cu anvelope simple pe puntea spate).
Sprinter Plug-In hibrid, cu motor pe benzina, este disponibil ca prototip, iar din 2009 doua versiuni de Sprinter pe gaz natural, combi sau cabina dubla, si Sprinter NGT (Natural Gas Technology) au intrat deja in productia de serie. Modelul hibrid este propulsat de un sistem paralel, cu motor electric intre motorul cu combustie interna si transmisia automata. Arhitectura prevede un rezervor de benzina obisnuit, de 100 l, pozitionat intre cele doua axe, si un pachet de baterii Li-Ion, de 175 kg fiecare, instalat in spatele celei de-a doua axe. Datorita noii baterii, greutatea proprie a Sprinterului hibrid furgon este 2,2 t (ampatament standard de 3.665 mm). Pentru modelul cu greutate totala de 3,8 t, sarcina utila atinge 1,6 t, cu putin mai mica decat a Sprinterului cu motor diesel conventional. Sprinter 316 pe gaz natural ofera o putere maxima de 156 CP, costurile de operare fiind cu 30% mai reduse decat cele ale unui motor diesel.

Sprinter NGT este disponibil ca furgon, masina de echipaj, pick-up si autosasiu, in variante de 3,5 t cu ampatament scurt sau lung, iar Sprinter 516 NGT, numai ca pick-up si autosasiu cu greutate totala de 5 t. Cu optiunea Start &Stop, versiunea pe gaz indeplineste normele EEV. Sprinter 4×4 are tractiune electronica 4ETS si poate simula efectul a trei grade diferite de siguranta, cu un nou sistem de schimbare a treptei inferioare de viteza, pentru a spori puterea de tractiune.
Din categoria vanurilor „grele“, de 6-7,49 t greutate maxima admisa, Vario furgon ramane disponibil ca pick-up, sasiu-cabina sau autotractor, basculanta, si poate fi echipat si cu caroserie pentru transport de persoane, unele modele avand tractiune pe toate rotile. Vario poate avea patru variante de ampatament, iar motoarele dezvolta 130-177 CP. Axele sunt rigide, cu arcuri parabolice, motorul este pozitionat in fata, iar franele sunt pe disc pe toate axele, cu ABS standard. Vario este echipat cu transmisie manuala cu cinci trepte, dar optional se poate monta cutie de viteze cu sase trepte, pentru versiunea de 177 CP, precum si o cutie automata, pentru toate variantele de propulsie.

Articole similare

Ad