Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cinci semne de uzura a anvelopelor: afla cand trebuie schimbate


Desi sunt adesea considerate ca fiind niste componente mai putin esentiale ale autovehiculelor, anvelopele au un rol deosebit de important, fiind singurele elemente care intra in contact direct cu suprafata de rulare. GT Radial va prezinta cinci semne de uzura la care trebuie sa fiti atenti pentru a circula in siguranta pe sosele, respectiv pentru a prelungi durata de viata a anvelopelor.
 

   1. Adancimea profilului benzii de rulare

Una dintre cele mai usoare metode prin care puteti verifica gradul de uzura a anvelopelor este inspectarea adancimii profilului benzii de rulare.

Legislatia in vigoare prevede ca aceasta nu poate fi mai mica de 1,6 mm in cazul anvelopelor de autoturism sau de camion, insa este recomandat sa le schimbati inainte de a se atinge martorii de uzura.

   2. Presiunea din anvelope
Presiune necorespunzatoare a anvelopelor nu doar ca va cauza uzura neuniforma a benzii de rulare si va duce in timp la deteriorarea acestora, dar va afecta si performanta autovehiculului.
 
Semnele de uzura prezente pe ambele margini exterioare sunt cauzate de presiunea insuficienta, fapt ce reduce durata lor de viata cu circa 15% si creste consumul de carburant. Daca uzura este localizata in schimb pe centru, atunci presiunea din interiorul lor este excesiva. In aceasta situatie va fi mult diminuata capacitatea de franare si de tractiune a autovehiculului si va creste substantial riscul de distrugere a anvelopelor.

Pentru a preveni aceste probleme este indicat sa verificati presiunea din anvelope cel putin o data la doua saptamani, la rece.

   3. Aliniamentul rotilor
In mod ideal, rotile autovehiculelor ar trebui sa fie plasate paralel una fata de cealalta si perpendicular fata de sol. Urmele de uzura pe o singura parte a anvelopelor apar, de regula, din cauza pozitiei incorecte a rotilor, fie spre exterior, fie spre interior, fapt ce scade durata de viata a acestora si reduce reactia sistemului de directie. Pentru a preveni uzura neuniforma este indicat sa verificati alinierea rotilor la fiecare sase luni.

   4. Taieturi, zgarieturi sau alte agresiuni
Orice zgarietura, taietura, crapatura, umflatura sau deformare care apare pe suprafata anvelopelor reprezinta un semn clar de uzura/agresiune, situatie in care vizita la un service auto devine o prioritate. Chiar daca in unele situatii leziunile nu compromit definitiv anvelopele, doar un specialist poate determina daca acestea pot fi reparate sau daca este necesara schimbarea lor.
 
   5. Vechimea anvelopelor
Durata de viata a anvelopelor este direct influentata de o serie de factori: sarcina transportata, viteza de rulare, prezenta unor taieturi/ zgarieturi, presiunea masurata la rece sau anul de fabricatie.

Dupa trei ani de la prima rulare este indicat sa inspectati starea lor cel putin o data pe an, iar la mai mult de cinci ani de la data fabricatiei ar trebui schimbate, indiferent daca prezinta sau nu urme vizibile de uzura, daca adancimea profilului benzii de rulare este in limitele legale sau daca aspectul exterior este inca corespunzator.

Chiar daca nu au fost rulate frecvent, compusii din interiorul anvelopei isi vor pierde proprietatile initiale in timp, astfel nu doar agresiunile aduse anvelopelor sau uzura excesiva pot fi cauzele inlocuirii lor.

Contact Tire pune la dispozitia voastra o gama performanta de anvelope de directie, de tractiune sau de semiremorca pentru camioane, marca GT Radial, marca care se claseaza intre primii 10 mari producatori de anvelope din lume.
 

 

Articole similare

Ad