Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Nume deja binecunoscute, dar si surprize, printre laureati

Cea de a saptea editie a Galei Tranzit s-a desfasurat luna trecuta, pe 27 octombrie, in locatia traditionala pentru evenimentele Tranzit: Grand Hotel Italia din Cluj-Napoca. Peste 700 de reprezentanti ai industriei de transport si logistica, impreuna cu furnizorii de produse si servicii pentru acest sector de activitate, si-au dat intalnire inca o data, si tot atunci au fost acordate si premiile din acest an pentru firmele/managerii de logistica si transport care au avut cele mai bune rezultate in 2016, transpuse in criterii precum natura activitatii de baza, ponderea acesteia in cifra de afaceri/profitul realizat, nivelul investitiilor facute in ultimul an, diversificarea serviciilor, precum si alte criterii adiacente, cum ar fi implicarea in problemele breslei sau bunul renume al firmei pe piata (onorabilitate).
 

International Alexander a obtinut premiul pentru „Cel mai eficient operator de transport cu capital romanesc”, fiind urmat de Dolo Trans Olimp si de Aquila. Daca Aquila s-a mai aflat pe podium si in alti ani, International Alexander si Dolo Trans Olimp s-au situat pentru prima oara pe primele pozitii, detronand Dianthus Company si International Lazar Company, castigatorii traditionali din ultimii 2-3 ani. Saltul facut de International Alexander se datoreaza cresterii importante atat in planul cifrei de afaceri (+8,4 milioane de euro), cat si al profitului (+un milion de euro), pe cand fostii detinatori ai titlului au avut cresteri mai modeste la nivelul cifrei de afaceri sau chiar o scadere – plus 915.000 de euro in cazul Dianthus Company, respectiv o scadere de aproape un milion de euro in cazul International Lazar Company (de fapt, in cifre, scaderea e de 5,2 milioane de euro, dar, daca tinem cont de plusul prea mare reflectat in cifrele din 2015, ca urmare a vanzarii activelor detinute la Hödlmayr Lazar Romania, scaderea e de numai 700.000 de euro. Si aceasta poate fi echivalata cu scaderea veniturilor rezultate din vanzarea de autovehicule rulate, din parcurile preluate de Lazar de la edy Spedition sau de la alte companii, care in ultimul an au mers pe o alta firma din grup, specializata in activitati de comercializare de vehicule, astfel ca se poate concluziona ca, operational, activitatea de transport a firmei pitestene a fost constanta in 2015-2016, in ciuda scaderii inregistrate in cifrele oficiale.)
Dolo Trans Olimp a avut cea mai mare crestere a cifrei de afaceri a anului (+22 de milioane de euro), in timp ce la capitolul profit a punctat foarte timid (+200.000 de euro), asta ca urmare a faptului ca firma pitesteana a investit enorm anul trecut si anul acesta in flota de camioane si platforma logistica de la Mioveni. Daca la profitabilitate a inregistrat putine puncte, compensarea a venit masiv pe partea de active, cresterea de la 2015 la 2016 fiind de 18 milioane de euro, o crestere chiar mai mare decat cea inregistrata de Carrion Expedition, firma cu cea mai mare extindere de flota din ultimul an.
O crestere mare la capitolul „Active” a avut si International Alexander (+11 milioane de euro), gratie investitiilor masive in depozite, utilaje de logistica, dar si flota de transport, aceste investitii contribuind si ele la decizia de a desemna firma aradeana drept castigatoare a celei de a saptea editii a competitiei organizate de revista Tranzit.
Castigatorul ultimelor doua editii, Dianthus Company, conduce in continuare in Top Profit in randul companiilor de transport cu capital romanesc (din care excludem Transpeco si Carrion Expedition), cu 3,9 milioane de euro, insa scaderea profitului in 2016 cu 2,2 milioane de euro a diminuat punctajul obtinut. O scadere a fost inregistrata si in ceea ce priveste activele (-744.400 de euro), capitol la care in 2016 se situeaza sub nivelul firmelor din top, ca valoare absoluta: 19,4 milioane de euro, fata de 77 de milioane Aquila, 60,2 milioane de euro International Lazar Company, 37,6 milioane de euro Dolo Trans Olimp sau 36,1 milioane de euro International Alexander.
Si Aquila a inregistrat cresteri la capitolul cifra de afaceri (+26 de milioane de euro), profit (+1,8 milioane de euro) si active (+8,7 milioane de euro), cifre care au punctat partial in clasamentul general ca urmare a faptului ca numai circa 30% din veniturile companiei provin din activitatea de transport, restul fiind „produse” de activitatea comerciala si de distributie/logistica. Oricum ar fi, Aquila a traversat o perioada de cresteri extraordinare pe toate nivelurile ceea ce probabil ca se va reflecta si in clasamentul pe anul urmator.
Mentiuni au fost acordate firmelor Com Divers Auto, Dianthus Company, Dunca Expeditii, Step One Spedition si Vectra International.
Marele absent din Top 10 este Total NSA, a carui cifra de afaceri a scazut de la 53 la 46 de milioane de euro. Potrivit declaratiilor proprietarului companiei sibiene, Ioan Domnariu, scaderea este una artificiala, fiind cauzata de reorganizarea firmelor in grup. Din totalul afacerii, transportul reprezinta 30-35%, anul trecut inregistrand o cifra de 14,2 milioane de euro, in timp ce pentru anul acesta, volumele fiind in crestere, estimarile sunt mai optimiste, la sase luni fiind depasita deja cifra de opt milioane de euro. In plus, afacerile din constructii au mers foarte bine, ceea ce probabil se va vedea in cifrele cu care va incheia 2017.
La „Cel mai eficient operator de transport cu capital strain”, Carrion Expedition si Duvenbeck isi disputa titlul inca de la infiintarea acestei categorii, menite sa dea o sansa in plus firmelor cu capital romanesc, care nu beneficiaza de capitalul si de suportul unei firme-mama puternice din Occident. Cifrele inclina balanta in favoarea Carrion Expedition, compania cu cea mai mare flota de camioane inmatriculate in Romania si implicit cu cei mai multi angajati in domeniul transporturilor rutiere. Cum probabil Carrion Expedition va continua sa fie lider in acest clasament multi ani de acum inainte, punctand decisiv la cifra de afaceri, active, dar si la profitabilitate, am decis sa acordam acestei firme un premiu de excelenta pentru cel mai important operator de transport inregistrat in Romania, iar premiul „Cel mai eficient operator de transport cu capital strain” a fost oferit lui Duvenbeck Logistik, eternul secund la aceasta categorie in ultimii trei ani. De asemenea, am tinut cont aici si de procentul din activitate derulat la intracomunitar.
Trebuie precizat ca in clasamentul general pe firme de transport Duvenbeck Logistik se plaseaza inaintea castigatorilor de la categoria firmelor de transport cu capital romanesc, ceea ce nu este cazul pentru ocupantii locurilor 2-4 la operatori cu capital strain – Arcese Logistic, Hödlmayr-Lazar Romania si Logistic E van Wijk – toti trei avand un punctaj foarte apropiat unul de celalalt. Sigur, ultimul nu se incadreaza 100% in „canoanele” acestei categorii, fiind de fapt o firma cu capital mixt, olandezo-roman, alaturi de Ad van Wijk actionari fiind si clujenii Mircea Muresan si Gheorghe Chita.
Arcese a punctat mai ales la cifra de afaceri (+6,3 milioane de euro, fata de 2,66 milioane in cazul Hödlmayr, in timp ce Logistic E van Wijk a fost superior la nivelul profitabilitatii: +218.000 de euro (pana la 2,77 milioane de euro), fata de un plus de numai 38.000 de euro in cazul Arcese, care a totalizat un profit de 436.500 de euro in 2016.
In schimb, la active doar Arcese se regaseste in Top 20, cu 18,9 milioane de euro, in scadere cu 144.000 de euro fata de 2015.
Carrion conduce atat la cifra de afaceri (144 de milioane de euro – un plus de 20 de milioane de euro fata de 2015), cat si la active (93 de milioane de euro, un plus de 14,6 milioane de euro fata de 2015, si la profit (4,46 milioane de euro, in scadere cu 1,8 milioane de euro fata de anul anterior, ca urmare a investitiilor masive in flota). Duvenbeck a inregistrat o crestere mica a profitului (+295.000 de euro), fiind pe locul al cincilea in topul national, cu 3,4 milioane de euro, dupa Transpeco, Carrion, Dianthus si Fartud. Firma cu sediul in Brasov are insa un plus de 2,5 milioane de euro la active anul trecut, terminat cu active in valoare de 19 milioane de euro, la cifra de afaceri incheind 2016 cu un plus de 5,7 milioane de euro, pana la 67,6 milioane de euro, fiind a treia in topul national, dupa Transpeco si Carrion.

Quehenberger, marea surpriza a topului pe logistica si expeditii
In finala celor mai eficiente firme de expeditii/logistica (foto jos) au ajuns DHL Logistics, DSV Solutions, Gefco Romania, Gopet Romania, H.Essers, Tibbett Logistics si Transmec, alaturi de cei doi castigatori: „Cel mai eficient operator de logistica” a fost desemnat anul acesta Gebrüder Weiss, iar cel mai eficient expeditor, Schenker Logistics Romania. Si aici a existat un premiu nou, pentru Ascensiunea anului, care a revenit Quehenberger Logistics Rou. Acesta a inregistrat in 2016 rezultate remarcabile atat in planul cifrei de afaceri, cu cea mai mare crestere a anului (+20 de milioane de euro), cat si in cel al profitului (+1,7 milioane de euro). Quehenberger are o activitate de adevarat integrator de servicii de transport, expeditii si logistica, pe langa cea de expeditor adaugandu-si-o in 2016 in portofoliu si pe cea de transportator. Cu un parc de 300 de camioane care lucreaza in principal la intracomunitar, Quehenberger a avut mai multe sanse comparativ cu Schenker sau Gebrüder Weiss sa atinga valori importante la nivelul cifrei de afaceri indeosebi, dar si al profitului. Totusi, 2016 si 2017 au fost ani in care Quehenberger a obtinut contracte mai multe si mai valoroase pe servicii logistice cu valoare adaugate decat multi operatori consacrati, ceea ce ii confera dreptul de a fi luat in seama si in clasamentul operatorilor de logistica, mai ales ca din 2017 opereaza peste 100.000 m2 de depozite, fiind la acelasi nivel cu Aquila din acest punct de vedere.
In anii viitori Quehenberger are toate sansele sa devina numarul 1 in logistica in Romania daca toate contractele castigate in acesti doi ani vor fi duse la capat si managementul companiei va confirma faptul ca a castigat toate aceste conturi nu numai ca urmare a unei oferte de pret competitive, ci si a capacitatii de a dezvolta solutii si sinergii intre conturi viabile si profitabile.
Ca in fiecare an, participantii la conferinta au putut vota pentru cel mai popular manager de logistica, Viorel Leca (CEO Gebrüder Weiss) aflandu-se deja la al treilea titlu de acest fel.

Articole similare