Logistica

06.12.2017 / Trafic Media

Daca in 2016 priveam cu interes cresterea rapida pe piata de logistica de la noi a companiei Quehenberger Logistics, care a ajuns sa opereze aproape 110.000 m2, in 2017 asistam la intrarea puternica in tara noastra a doua nume mari de pe piata de profil din Europa.
Unul este ID Logistics, care a venit aici prin preluarea operatiunilor pentru Carrefour intr-un depozit de 60.000 m2, iar de anul viitor are in vedere o dezvoltare puternica pe aceasta piata, si al doilea este Yusen Logistics, care a cumparat Tibbett Logistics prin divizia sa europeana ce are sediul la Amsterdam.

 

06.12.2017 / Trafic Media

Instabilitatea economica si politica din Romania a determinat multi conationali sa paraseasca tara pentru a-si putea crea un viitor mai bun. Iar rezultatul acestei alegeri este o lipsa acuta de oameni apti si dispusi sa lucreze cu care se confrunta intreaga piata din Romania. Aceasta este si principala problema a firmelor de logistica de la noi, care tot nu reusesc sa acopere necesarul de oameni, desi costurile cu personalul au crescut chiar si cu peste 30% in ultimul an. In plus, nici la firmele de recrutare nu mai pot apela, deoarece acestea sunt mai interesate sa selecteze oameni pentru alte state decat pentru Romania. Iar costurile suplimentare nu au putut fi recuperate de la clienti deoarece, pe de o parte, pentru a-si pastra oamenii in companie, firmele de logistica oricum platesc mai mult decat salariul minim, iar pe de alta parte, concurenta in domeniu este inca suficient de mare incat clientii isi pot gasi usor variante mai ieftine.
 

06.12.2017 / Trafic Media

Piata de comert online a cunoscut in ultimii ani o crestere vertiginoasa, dar logistica pentru online (denumita si e-fulfillment) este inca la inceput. Astfel, se estimeaza ca doar 2% din piata de comert online si-a externalizat aceasta activitate, majoritatea firmelor fiind de parere ca intern au un control mai bun asupra activitatii. QeOPS este o companie tanara, care a inceput acum un an sa ofere servicii logistice pentru comertul online, dar si servicii pentru segmentul de offline sau omnichannel. Principalul avantaj competitiv al QeOPS este echipa formata din profesionisti cu experienta in logistica pentru online.
 

06.12.2017 / Trafic Media

Optimizarea costurilor prin eficientizarea proceselor si a comunicarii in lantul de aprovizionare, oportunitatile legale si financiare, digitalizarea si automatizarea sunt subiecte mereu de actualitate in domeniul logisticii. Toate acestea au fost abordate in cadrul conferintei „Supply Chain & Logistics Forum“, organizate de BusinessMark, prilej cu care profesionistii din domeniu au atras atentia asupra faptului ca marja pe care actorii din lantul de distributie o pot obtine se restrange din ce in ce mai mult, pe de o parte din cauza limitarii impuse de pretul producatorului si de pretul final, iar pe de alta, din cauza presiunii venite din partea competitorilor si a clientilor tot mai informati si pretentiosi. Mai mult, potrivit acestora, sectorul se va confrunta in curand cu o grava criza de personal calificat, studiile aratand ca 60% din job-urile din urmatorii 5-10 ani din lantul de aprovizionare necesita abilitati pe care doar 20% din forta de munca le poseda astazi.
 

06.12.2017 / Trafic Media

Din octombrie Carrefour a decis sa isi externalizeze o mare parte din operatiunile logistice catre ID Logistics, un partener cu care lucreaza in mai multe tari din lume, dar care nu era inca prezent pe piata romaneasca. Astfel, compania de logistica a preluat operatiunile din depozitul retailerului de la Chiajna de 60.000 m2, unde lucreaza circa 400 de oameni. Planurile ID Logistics sunt ca de anul viitor sa inceapa dezvoltarea activitatii de logistica in Romania si sa devina unul dintre primii patru furnizori de servicii logistice de la noi.
 

06.12.2017 / Trafic Media

Furnizorul de servicii logistice H.Essers si-a extins depozitul de 33.000 m2, deschis la Bolintin-Deal in 2013, cu inca 10.000 m2. Business-ul se va focusa pe produse chimice (5.000 m2) si farmaceutice (5.000 m2), doua sectoare de inalta strategie pentru H.Essers. In total, locatia de la Bucuresti cuprinde peste 260.000 m2 de teren, investitia depasind 30 de milioane de euro. Mai mult, constructia de langa Bucuresti este doar inceputul, compania belgiana anuntand ca va incepe sa construiasca din martie 2017 un nou depozit si in Oradea, de 7.000 m2, care necesita investitii de 3,5 milioane de euro.
 

06.12.2017 / Trafic Media

Potrivit JLL Romania, sectoarele spatiilor industriale, logistice si de birouri din Bucuresti au fost motoarele pietei de dezvoltare de proiecte imobiliare in primele noua luni ale lui 2017, in timp ce sectorul de retail a inregistrat cel mai scazut ritm de crestere in ceea ce priveste proiectele livrate in acest interval de timp.
 

06.12.2017 / Trafic Media

De circa 13 ani, sloganul „Sport to the people“ este binecunoscut si clientilor din Romania prin articolele comercializate de Intersport in cele peste 30 de magazine pe care le detine aici. Cele mai multe sunt pozitionate in marile lanturi comerciale din intreaga tara, iar aprovizionarea lor se face cu ajutorul unui soft care calculeaza automat necesarul de marfa, in functie de istoricul vanzarilor si de stocurile din fiecare magazin. Pentru a se putea concentra cat mai bine asupra activitatii cheie, compania a externalizat atat transportul, cat si logistica. Planurile Intersport includ un numar de 45 de magazine in urmatorii cinci ani si cresterea vanzarilor online.
 



Page 1 of 149