05.10.2017 / Mariana Bleort

Cerealele sunt pe primul loc in topul marfurilor tranzitate prin portul Constanta, ajungand anul trecut la 20,4 milioane de tone, cifra aflata in crestere constanta in ultimii ani. In conditiile in care in 2016 prin porturile maritime romanesti Constanta, Midia si Mangalia traficul general de marfuri operate a fost de 59,5 milioane de tone, cu 5,5% mai mare decat in 2015.
 

05.10.2017 / Mariana Bleort

Schimbarea contractelor de concesiune cu unele de inchiriere a spatiului din Portul Constanta a atras numeroase investii in ultimul an. Astfel, daca in 2016 portul nostru se lauda cu contracte de inchiriere pentru 800.000 m2, acum suprafata este de peste trei milioane de metri patrati. In plus, numeroase companii care sunt deja aici au planuri mari de dezvoltare, iar altele intentioneaza sa isi ocupe cat mai repede locul. Avand in vedere cresterea constanta a volumului de cereale tranzitat in ultimul timp, aceasta este principala directie de dezvoltare a portului pentru urmatorii ani. Pe urmatorul loc se afla domeniul de petrol si gaze, unde deja mai multe companii s-au aratat interesate sa investeasca, dar si cel de containere. Planurile portului sunt si de a impulsiona investitiile, dar si de a atrage cat mai multa marfa. Toate aceste aspecte ne-au fost explicate de directorul general al APM Constanta, Nicolae Dan Tivilichi.
 

05.10.2017 / Mariana Bleort

Anul acesta, Sea Container Group a reusit sa finalizeze investitia de opt milioane de euro, obligatie asumata in urma cu peste opt ani fata de Administratia Portului Constanta pentru concesiunea pe 50 de ani a unui teren de aproape 70.000 m2. Pentru ca investitia sa atinga maximum de eficienta, trebuie realizata legatura intre calea ferata adiacenta platformei si reteaua nationala. Luna trecuta, aceasta etapa mai astepta doar aprobarile Ministerului Transporturilor. Compania mai detine in port o platforma cu acces direct la calea ferata, dar care a devenit deja insuficienta din cauza cresterii volumului de marfa. Prin noua platforma logistica de containere compania si-a propus sa atraga mai multe marfuri, dar si sa dedice platforma pe care o detine deja in Mol II S pentru industria auto.
 

05.10.2017 / Petronela Jipa

La inceputul verii a devenit operational noul terminal Delamode din incinta A1 Business Park, aflat la km 13 pe autostrada Bucuresti-Pitesti si dezvoltat de AIC Industrial & Logistic Development. Centrul logistic are 12.500 m2, din care circa 9.000 m2 pentru depozitare si 3.500 m2 de cross dock. Investitia de peste cinci milioane de euro face parte din strategia Grupului Delamode de a oferi solutii complete partenerilor de afaceri din Romania si din Europa prin conectarea liniilor de grupaj international cu centre de depozitare si servicii cu valoare adaugata dispuse pe teritoriul national.
 

05.10.2017 / Cristiana Sandulescu

DB Schenker in Romania s-a concentrat in 2016-2017 asupra optimizarii organizarii retelei nationale si integrarii activitatii de transport in regim de grupaj in sistemul dezvoltat de grup la nivel european, precum si asupra eficientizarii costurilor de operare. Printre liniile de business care au mers foarte bine pentru DB Schenker in 2016 se numara activitatea de comisionar vamal, serviciul de grupaje, transportul feroviar, dar si cel maritim si aerian si serviciile logistice, pentru care investitii importante sunt preconizate in anii care urmeaza. Cifra de afaceri realizata anul trecut a fost stabila fata de 2015 - 107 milioane de euro, fata de 104 in 2015 - si inclusiv profitul operational s-a mentinut in parametri. Profitul net pentru compania inregistrata in Romania indica o scadere de circa un milion de euro, care are provenienta non-operationala, fiind vorba de vanzarea si reevaluarea catorva proprietati in decursul anului trecut. In ceea ce priveste investitiile, in 2016 focusul a fost pe retehnologizarea bazei din portul Constanta.
 

05.10.2017 / Trafic Media

Una dintre cele mai mari cresteri ale cifrei de afaceri in 2016 a inregistrat-o Gopet, care a ajuns la 47,3 milioane de euro, cu 8,4 milioane de euro mai mult decat in anul anterior. Daca dupa acest indicator Gopet s-a numarat mereu printre fruntasi, la profitabilitate sta la fel de bine, rezultatele operationale realizate in Romania cumulandu-se cu cele din tara de origine, Bulgaria, si din celelalte tari in care este prezenta: Grecia, Polonia si Spania. Compania apare insa pe locul al 17-lea in ceea ce priveste profitul realizat in 2016. Activitatea expeditorului s-a extins in ultimii ani cu servicii intermodale si logistice, expansiunea continuand atat la nivel european, cat si pe piata romaneasca. Am stat de vorba cu Andreea Banu, Commercial Manager GOPET Romania, despre tendintele si provocarile pietei de transport si logistica.
 

05.10.2017 / Beatrice Zavoeanu

Participarea la o licitatie se face, uneori, cu multe eforturi - furnizorii de logistica dezvoltand solutii creative de eficientizare a acestor activitati pentru a-si convinge clientii ca fac cea mai buna alegere. Este si cazul furnizorului de servicii integrate de transport si logistica, International Business Transport S.A. (IBT), parte a grupului Maman. Avand un departament propriu de IT&C, IBT a dezvoltat recent un sistem de distributie in doi pasi, ce rezolva cu succes variabilitatile comenzilor de transport zilnice. Sistemul trateaza, totodata, eficient, si diferite tipuri de evenimente neprevazute ce pot aparea in lantul de distributie (refuzuri de marfa, livrari amanate in ultimul moment etc.).
 

05.10.2017 / Trafic Media

GEFCO Romania a inregistrat o dezvoltare constanta in sectorul logisticii vehiculelor finite (FVL - Finished Vehicle Logistics), operand la acest moment jumatate din totalul de vehicule produse in Romania. In 2016, cea mai mare pondere din cifra de afaceri a GEFCO Romania, in valoare de 52%, a fost reprezentata de segmentul FVL. Transporturile aerian si maritim au contribuit cu 5% la veniturile totale inregistrate de subsidiara locala pe parcursul lui 2016, restul de 43% datorandu-se activitatilor din sectoarele Overland (OVL) si depozitare. De cativa ani, unul dintre obiectivele principale este acela de a extinde oferta de servicii logistice in afara sectorului auto, iar rezultatele s-au facut simtite inca de anul trecut, cand aproximativ 20% dintre clientii GEFCO Romania au provenit din industrii precum FMCG, petrol si gaze naturale, producatori industriali sau echipamente electronice.
 



Page 1 of 144