Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Delamode s-a instalat in noul terminal de logistica si cross dock de pe A1

La inceputul verii a devenit operational noul terminal Delamode din incinta A1 Business Park, aflat la km 13 pe autostrada Bucuresti-Pitesti si dezvoltat de AIC Industrial & Logistic Development. Centrul logistic are 12.500 m2, din care circa 9.000 m2 pentru depozitare si 3.500 m2 de cross dock. Investitia de peste cinci milioane de euro face parte din strategia Grupului Delamode de a oferi solutii complete partenerilor de afaceri din Romania si din Europa prin conectarea liniilor de grupaj international cu centre de depozitare si servicii cu valoare adaugata dispuse pe teritoriul national.
 

Noul depozit de clasa A are inaltime utila de 11,5 m si capacitate de 15.000 de paleti, dispune de sisteme informative pentru managementul depozitelor si transporturilor, sisteme de securitate, iluminare interioara si exterioara LED s.a., este monitorizat video 24/24 si beneficiaza de paza non-stop.
Spatiul de depozitare este impartit in trei module – din care doua sunt deja ocupate de clienti – fiecare de circa 3.100 m2 si capacitate de 5.500-6.000 m2. Intr-unul dintre ele pozitia barelor rafturilor conventionale nu se mai poate modifica, deoarece intre rafturi se afla capetele de sprinklere, dar celalalt poate fi personalizat in functie de inaltimea dorita de client. Greutatea suportata este de 800 kg/locatie, adica 2.400 kg/bay. Aici se pot stoca marfuri ADR din clasele 2-6, 8 si 9, iar sistemele de stingere a incendiilor sunt diferite, in functie de tipul acestora: intr-un modul se foloseste spuma (deoarece produsele chimice, de exemplu, nu se pot stinge cu apa), in altul, apa, iar in al treilea exista optiunea de personalizare, cu spuma sau apa, in functie de solicitarea clientului care urmeaza sa se mute aici. In plus, va fi disponibila si stingerea cu pulbere, pentru produse foarte toxice, in cazul carora nu se poate folosi nici apa, nici spuma. Usile dintre module se inchid automat daca se declanseaza un incendiu si rezista 120 de minute, sprinklerele sunt montate in rafturi si in tavan, iar barierele de fum se gasesc deasupra, astfel incat marfa sa fie depozitata in conditii de siguranta.
Rampele de egalizare hidraulice se gasesc pe o singura parte a depozitului si la nivelul solului pentru incarcare/descarcare – pe lateral – cand e vorba de camioane mari sau pentru vanuri de 1,5 t, dupa care marfa ajunge direct in hub.
Designul depozitului a fost facut in functie de WMS, astfel incat sa scurteze traseele parcurse pentru colectarea marfurilor.
Stivuitoarele reach truck Jungheinrich folosite aici au montate camere pe furci, astfel incat sa evite deteriorarea produselor aflate la inaltime, dar si pentru confortul operatorilor, care nu mai trebuie sa se uite decat pe ecran. O alta functie in plus fata de standard este modul suplimentar de viteza la ridicare sau la coborare.
Sistem flexibil de incarcare/descarcare, drive-through sau la porti
Cand camioanele ajung la noul centru paletii se descarca, se scaneaza si se asaza in bay-urile corespunzatoare fiecarui membru Pall-Ex, se consolideaza, dupa care se iau din bay, se incarca in camioane, in functie de zona, se vizeaza la poarta si se distribuie mai departe. Si, asa cum explica reprezentantii Pall-Ex, aici se pot imbina diverse moduri de incarcare si descarcare: camioanele pot intra in depozit (drive through) sau se pot aseza in dreptul portilor.
Hubul de cross dock – care include depozit de 2.100 m2 si suprafata sub copertina de 1.500 m2 – permite transbordarea usoara a volumelor aditionale de marfa si este folosit ziua pentru a deservi clientii Delamode cu marfa de import, de grupaj sau din depozit, si noaptea ca terminal al retelei Pall-Ex, unde ajung 11 din cei 34 de membri ai retelei, care schimba marfa intre ei.
Facilitatile oferite de noua locatie sunt extrem de importante, puncteaza reprezentantii Pall-Ex, deoarece ajuta reteaua sa-si creasca viteza operatiunilor si capacitatea de transbordare, iar designul noului hub a fost proiectat pornind de la experienta de pana acum din operare si realizate pentru a oferi eficienta maxima. Astfel, daca pana acum s-a lucrat cu cinci stivuitoare Jungheinrich TFG 316 si se ajungea la 650 de paleti pe zi, de acum capacitatea de transbordare creste pana la 1.000 de paleti zilnic si se pot incarca si descarca simultan 16 camioane.
Printre serviciile oferite in depozitul de pe A1 se mai numara ambalarea, infolierea, etichetarea si returnarea paletilor. In plus, se mai pot face operatiuni de curierat – dupa un model unic la noi in tara, asa cum declara reprezentantii Delamode – care presupun intrarea camioanelor pe roti in depozit, descarcarea inauntru si incarcarea pe lateralele halei, pentru viteza mai mare de procesare. Descarcarea dureaza 16 minute, viteza fiind foarte importanta deoarece, asa cum explica Danor Ionescu, CEO Delamode Romania, noaptea in cinci ore trebuie sa se descarce si sa se incarce in centrul din Sibiu, de exemplu, 60-70 de camioane. Pentru membrii retelei Pall-Ex la Bucuresti sunt manipulati 600 de paleti pe noapte, carora li se adauga cei 900 ai Delamode, iar capacitatea totala este de 1.200, cu posibilitate de extindere.
Acesta este singurul hub pe care il foloseste Pall-Ex in Bucuresti. In cel de dinainte, cu rampe ingropate, nu se putea aplica solutia de la noul centru, si munca era foarte grea: camioanele ajungeau in depozit si se incarcau numai prin spate, deci nu se puteau face superpozarile cum trebuie.
Livrare prompta, cu gestionarea intregului flux de informatii
Delamode are aproape 30 de ani de prezenta pe piata si activeaza cu filiale in noua tari (Marea Britanie, Lituania, Estonia, Bulgaria, Romania, Moldova, Serbia, Macedonia si Muntenegru), dar acopera si restul continentului prin agenti, numarul total de angajati depasind 600. Anul trecut compania a avut o cifra de afaceri de 82 de milioane de euro, iar in 2017 se estimeaza ca va depasi 100 de milioane de euro.
Principalele servicii oferite sunt transportul de marfa in regim de grupaj (de la fiecare din cele noua filiale spre orice destinatie de pe continent, unde marfa se livreaza la clientul final prin retele Pall-Ex sau prin retele proprii Delamode), camioane complete sau incarcaturi partiale intre destinatii europene, depozitare, picking, pregatirea marfii, order pick/pack, loadind in&out, ambalare/reambalare, etichetare, controlul calitatii, livrare la clientul final, controlul si managementul stocului, distributia si managementul paletilor goi s.a. Cu alte cuvinte, asa cum puncteaza CEO-ul Delamode Romania, „o solutie completa pentru producatori, importatori si distribuitori, carora le ducem marfa la retaileri, la puncte de desfacere sau uneori la clientul final – livrare B2C – cu gestionarea intregului flux de informatii. Toate acestea le facem acordand o mare atentie calitatii si clientului, pentru a-i transmite sentimentul ca ne pasa de cerintele lui. In prezent procentul de livrari la timp este de 99,1%, fata de 97,6% in 2012, si cel de daune, de 0,0024%, fata de 0,0297% in 2012.“

Articole similare

Ad