Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Obiceiurile trebuie sa se schimbe

Una dintre primele case de expeditii franceze care au intrat pe piata romaneasca dupa 1990, Egetra, atrage atentia asupra faptului ca la noi pretul este inca primul indicator in alegerea unui furnizor si doar in cazul unor produse mai pretentioase incepe sa se puna problema calitatii. Dupa intrarea pe piata expeditiilor maritime prin deschiderea unui birou la Constanta, Egetra isi propune sa deschida si o linie de grupaje rutiere pe teritoriul Romaniei.


Piata romaneasca devenise interesanta pentru firmele straine prin anii ‘90 si cateva chiar si-au deschis filiale aici inca de atunci. Printre acestea se numara si Egetra, companie de transport si casa de expeditii de tip familial din Franta, prezenta in Romania din 1994, a carei reteta a succesului a fost pastrarea clientilor traditionali si construirea unui parteneriat solid cu acestia, precum si adaptarea la cerintele de pe piata fara a face compromisuri in ceea ce priveste tarifele. Asta in conditiile in care piata transporturilor rutiere s-a schimbat semnificativ de-a lungul anilor, mai ales de la aderare, cand numarul companiilor de transport a crescut brusc, datorita faptului ca soferii de camion au decis sa porneasca pe cont propriu.
"Venirea in Romania a fost o chestiune de prietenie. Cineva din Franta a decis sa investeasca aici si ne-a solicitat pe noi sa facem partea de transport. Dupa aceea, avand in vedere potentialul de dezvoltare al Romaniei, ne-am decis sa investim aici. Egetra este una dintre putinele companii de tip familial care au ramas in Romania si s-au dezvoltat, chiar daca nu la acelasi nivel ca celelalte companii straine cu vechime pe piata romaneasca, in conditiile in care noi nu am avut aceleasi resurse. In prezent, filiala din Romania ocupa locul patru la nivel de grup, ca profitabilitate, dupa Franta, Canada si Maroc", a aratat Alfonso Sanz, director general Egetra Romania.

Comunicarea poate rezolva multe probleme
De-a lungul prezentei sale in Romania, Egetra a trebuit sa faca fata unei concurente din ce in ce mai acerbe cauzate de cresterea numarului de transportatori, dar a pastrat relatia cu clientii chiar daca ei erau ademeniti cu tarife ireale. Insa, asa cum declara Daniel Dragulanescu, director adjunct Egetra, "piata a inceput sa fie mai educata, clientii acorda o mai mare atentie calitatii, dar in functie de produsele pe care le au. Daca nu sunt produse cu cerinte speciale, atunci ii intereseaza pretul, iar daca au marfuri mai deosebite, atunci sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru calitate, deoarece au inceput sa cuantifice riscul. Termenele de incasare sunt inca prea mari si, pentru a grabi procesul, fiecare angajat al companiei isi suna clientii pana fac plata. O alta practica pe care Egetra a incercat sa o aplice si in Romania a fost relansarea facturii, care presupune anuntarea clientului, cu cateva zile inainte, ca urmeaza scadenta. Iar partenerii au reactionat pozitiv."

Articole similare

Ad