Revista  | 
01.06.2011 / 
Beatrice Zavoeanu
Galerie foto/video
2

Pentru a reusi sa deserveasca prompt clientii din Constanta si imprejurimi, CEMPS, distribuitor exclusiv al echipamentelor Hyster, si distribuitorul de anvelope Ave Intermed au anuntat in aprilie, in cadrul unui eveniment desfasurat la Camera de Comert, Industrie, Navigatie si Agricultura (CCINA) Constanta, deschiderea unui service CEMPS. Evenimentul a reunit reprezentanti ai operatorilor portuari, dar si alti oameni de afaceri de pe plan local, care au fost convinsi de organizatori ca noul centru dedicat le va aduce economii in bugete, dar si plus-valoare printr-o asistenta specializata.


Cu aceasta ocazie au fost prezentate solutii de manipulare si depozitare, echipamente performante de stivuit, accesorii si atasamente, anvelope pentru stivuitoare si pentru alte utilaje, fiind expuse pe larg performantele si avantajele oferite de acestea.
De asemenea, pentru exemplificare a fost expus, alaturi de o masina de asistenta tehnica CEMPS, un furgon de servicii pentru presare/depresare si anvelope Magna Tyres, un stivuitor Hyster 4.5 Fortens, un echipament de 4,5 t prezentat de organizatori drept „mic pentru agentii portuari, dar mare pentru ceilalti”.

Piese si servicii la indemana clientilor
Potrivit organizatorilor, evenimentul si-a propus sa aduca CEMPS mai aproape de jucatorii de pe piata locala. „Suntem prezenti pe piata echipamentelor de ridicat si transportat de 15 ani. Si, pentru ca ne respectam partenerii si piata, dar si pentru ca orice echipament care nu beneficiaza de mentenanta specializata poate sa isi piarda calitatea dupa 2.000-3.000 de ore de utilizare, am deschis un service si in Constanta”, a spus Nicolae Popescu, director general CEMPS si administrator delegat al distribuitorului de anvelope Ave Intermed. Dupa simpla comercializare a echipamentelor si anvelopelor in judetul Constanta, CEMPS a decis sa deschida un atelier de service, cu doi mecanici, care se pot deplasa la sediul clientilor cu masinile prevazute pentru asistenta. Acestea includ si echipament pentru presat/ depresat anvelope.
De asemenea, va exista si o magazie de piese de schimb pentru stivuitoare, ca si un stoc de anvelope atat pentru stivuitoare, cat si pentru echipamentele portuare. „Ne dorim ca, odata cu deschiderea in Constanta a unui punct de service, sa schimbam mentalitatea operatorilor de a-si efectua cu resurse proprii mentenanta echipamentelor, deoarece, apeland la service-ul specializat al distribuitorului de echipamente, operatorii isi reduc costurile de mentenanta”, a mai spus Nicolae Popescu.

Serviciile cantaresc greu
Filiala constanteana a CEMPS s-a infiintat in noiembrie 2008, inainte de criza, „o perioada in care activitatea din port justifica deschiderea unui astfel de centru local, chiar la o chirie de circa 3.500 de euro/luna. Insa din 2009 n-am mai putut sustine aceste cheltuieli si, ca atare, am fost obligati sa reziliem contractul”, a precizat reprezentantul CEMPS, punctand: „unul din atuurile noastre il reprezinta serviciile. Ca atare, se impunea prezenta noastra langa clientii de aici, atat in domeniul stivuitoarelor, cat si al anvelopelor.”
Filiala de la Constanta gestioneaza si judetele Tulcea, Braila si Galati.

Lipsa infrastructurii ii goneste pe operatorii portuari
Managerul general CEMPS este de parere ca, prin prisma activitatii sale, poate simti pulsul real al economiei nationale, si asta datorita faptului ca echipamentele pe care le distribuie sunt prezente in 83,5% din activitatile ce alcatuiesc economia autohtona, dar si faptului ca, prin intermediul sistemului SAP de gestionare a activitatii proprii, si mai ales a celei de service, se poate cunoaste lunar numarul de ore de functionare a echipamentelor. „Cat si cum lucreaza echipamentul, atat functioneaza si economia”, a precizat acesta.
Desi in prezent se constata un reviriment al pietei in afara portului, activitatile din Constanta sunt doar sezoniere, legate de turism.
In plus, portul lucreaza la capacitate mica, aici fiind manipulata doar o gama redusa de marfuri. „Din pacate, atat transportatorii, cat si comertul s-au mutat spre vecinii nostri in porturile din Ucraina, Bulgaria si Turcia. Si asta pentru ca nu avem infrastructura corespunzatoare pentru a putea oferi o distributie rapida a marfurilor spre Europa”, a spus Nicolae Popescu. In prezent, in port se simte o usoara crestere a volumelor de marfa, atat la import, cat si la export. Dar, „din pacate, nu se inregistreaza o miscare sustinuta a bunurilor generale, ci doar a marfurilor focusate pe profitul imediat, cum ar fi cheresteaua si cerealele. Si asta in situatia in care marfa venita pe containere ar trebui sa fie predominanta, pentru a putea constitui legatura dintre continentul asiatic si Europa. Numai daca se va dezvolta infrastructura si daca se vor adopta masuri active in port, coroborate cu reducerea costurilor de operare si a taxelor, se vor orienta operatorii din nou catre Romania”, a punctat Nicolae Popescu, precizand: „in celelalte state din UE, media vitezei de transport a camioanelor este de 70 km/h, in timp ce in Romania, pe vreme buna, este de 35-40 km/h, iar iarna ajunge la 15-20 km/ h. Insa, 2012, fiind an electoral, nu va mai fi consumator de fonduri, ci va aduce investitii chiar si in infrastructura. Iar proiectele, mai ales cele din infrastructura de constructii, dau de lucru la circa 55% din sectoarele economiei nationale, atragand ulterior si cresterea celorlalte domenii economice.”   

Comentarii (0)




Au mai ramas 1000 caractere

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!
Cancel or