Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Serviciile adaugate aduc clienti si profit

Daca pe vremuri transporturile de nisa erau foarte restrictive, vrand-nevrand companiile ajung sa se „specializeze“ in functie de cum merge piata. Din cauza presiunii pe costuri clientilor nu le mai prea pasa cat de specializat e furnizorul de servicii pe un anumit segment, atata timp cat duce marfa dintr-un punct in altul cat mai ieftin cu putinta. Solutia ar fi dezvoltarea portofoliului de servicii astfel incat clientul sa depinda de furnizor din mai multe directii si astfel sa fie mai putin tentat de o diferenta de tarif de transport de cativa centi. Aceasta strategie este cea mai productiva, cel putin pentru Eltra Logis, care de ceva vreme nu mai este doar transportator, serviciile incluzand consultanta, reprezentare fiscala, depozitare, distributie s.a.


Eltra Logis si-a inceput activitatea in 2006, ca expeditor, si de atunci s-a dezvoltat, in prezent ajungand la stadiul de grup, cu mai multe companii care se sprijina una pe cealalta. Acestea au aparut fie din nevoia de dezvoltare a activitatii, fie ca modalitate de a evita probleme fiscale din Romania. Astfel, acum doi ani a fost deschisa compania din Barcelona, din dorinta de a factura fara TVA, pentru fluidizarea cash-flow-ului si pentru ca majoritatea clientilor sunt din Spania si Portugalia. In timp paleta de servicii s-a diversificat si include acum, pe langa transport si logistica, si consultanta, reprezentare fiscala, distributie.
„Transportul si logistica par simplu de facut, dar nu e chiar asa. Pentru a face aceste doua activitati trebuie sa ai clienti care produc in Romania sau in spatiul est-european. Pentru ca ei sa poata produce trebuie sa gaseasca fabrici si personal calificat. Am pornit de la aceasta idee si am cautat sa devenim punctul de legatura intre clientul extern si industria textila din Romania. In functie de particularitati le gasim fabrica si personalul calificat necesar, iar noi asiguram controlul calitatii prin personalul propriu, oferindu-i, astfel, clientului certitudinea ca marfa lui este in regula inainte de livrare. Am devenit chiar furnizor si unic distribuitor in Romania pentru diferite accesorii pentru aceasta industrie. De exemplu, avem butoni produsi de o companie spaniola, care era necunoscuta in Romania, iar prin noi acum vinde in peste 20 de fabrici. Cunoastem majoritatea fabricilor din Romania si daca incepem sa le vindem nasturi, de exemplu, pot colabora cu noi si pentru transport“, a aratat Elena Jianu, director general Eltra Logis, adaugand ca „nu am asteptat sa ne caute clientii, ci am incercat sa atragem volumele aici. De exemplu, ne ocupam de furnizori de tesaturi din afara Europei, avem o firma care functioneaza ca reprezentant fiscal in Romania. Am facut in asa fel incat sa ii creasca importurile, sa vanda cat mai mult. Ne ocupam de produsele lui de la origine pana la client. Avem foarte multe servicii cu valoare adaugata si reusim astfel sa nu ne pierdem clientii, pentru ca depind de noi din mai multe puncte de vedere. Nu ne-am limitat …

Articole similare

Ad