Revista  | 
29.11.2012 / 
Cristiana Sandulescu
Galerie foto/video
1

Scaderea capacitatii de transport, ca urmare a imbatranirii flotei, dar si a iesirii de pe piata a unui jucator important, de talia edy Spedition, reprezinta un argument puternic in favoarea cresterii tarifelor de transport in 2013. In plus, colapsul celui mai mare operator de pe piata, recunoscut pentru pretul mic perceput clientilor pentru serviciile prestate, este un exemplu pentru colegii de breasla ca poate aceasta nu a fost strategia castigatoare. Dar nu numai tariful de transport se asteapta sa creasca in perioada urmatoare, ci si pretul serviciilor logistice luate ca ansamblu.

O discutie cu directorii generali ai catorva operatori logistici importanti a aratat ca optimizarea stocurilor si rotirea mai rapida a paletilor de marfa face ca operatorii logistici sa fie nevoiti sa investeasca in infrastructura pentru a raspunde nevoii de mobilitate. In acelasi timp, suprafetele de depozitare operate se diminueaza, astfel ca trebuie gasita modalitatea optima de evaluare si taxare a activitatii prestate.

Scaderea tarifelor de transport este un joc la care participa in mod activ o parte importanta a carausilor, a aratat Dragos Geletu, managing director KLG Europe Logistics. „Au fost licitatii unde singurul obiectiv a fost de a pune presiune pe partenerul cu care lucra de ani de zile pentru a da preturile mai jos. In orice statistica se merge pe premisa ca la orice licitatie extremele (n.r.: adica pretul cel mai mic si pretul cel mai mare) se exclud. In vara aceasta regula nu a mai functionat si toti beneficiarii au luat de bune cele mai mici tarife. Acum s-a prabusit edy, dar pot urma si altii. S-a intamplat si in retail sau IT. De ce avem flote afara? Pentru ca suntem mai ieftini si platim soferii mai prost, in conditiile in care fac aceeasi munca pe care o fac vest-europenii. Nu inteleg cum unii colegi dau preturi sub logica normala. Este clar ca se simte nevoia unei cresteri de tarif.“

Pretul de transport poate fi controlat si printr-o planificare mai buna
Un aspect important in legatura cu care s-a tras semnalul de alarma este dificultatea analizarii disponibilitatii capacitatii de transport. Lipsa capitalului circulant determina companiile de pe piata sa faca achizitii spre sfarsitul lunii, astfel ca este greu sa dimensionezi parcul de transport in consecinta.
„In prima saptamana a lunii observam ca sunt camioane disponibile, le identificam destul de usor si chiar si pretul este negociabil. In schimb, spre final de luna toata lumea incearca sa «recupereze», comanda marfa si este greu de gasit camioane pentru transportul ei indiferent cat de mult platesti”, a explicat Viorel Leca, managing director Gebrüder Weiss Romania. „Incercam sa avem mereu un dialog cu clientii si sa ii determinam sa gaseasca si alte solutii decat de a licita pentru capacitatea de transport. Poate relaxarea termenului de plata pentru clientii lor sau alte variante in plan comercial, pentru a-si determina clientii sa comande liniar pe parcursul lunii si a ridica, astfel, ...

Comentarii (0)




Au mai ramas 1000 caractere

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!
Cancel or