Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vanzarile de camioanele grele trag in jos piata totala

Daca dupa primele 11 luni din 2017 piata de autovehicule comerciale noi din Romania era in usoara crestere fata de 2016 datorita progresului inregistrat la categoria celor cu masa totala de pana la 3,5 t, rezultatele din decembrie fac ca atunci cand tragem linie dupa intregul 2017 piata totala de autovehicule comerciale sa fie cu peste 150 de unitati mai mica decat in 2016, intrucat scaderea cu aproape 25% a vanzarilor de camioane grele nu a mai putut fi compensata de cresterea numarului de autovehicule usoare livrate. Conform datelor DRPCIV, anul trecut s-au inmatriculat pentru prima data in Romania 6.609 autovehicule comerciale de peste 16 t, fata de 8.755 in 2016, iar semiremorcile au fost si ele in scadere de la 4.518 la 3.763 de unitati.
 

In 2017 au fost inmatriculate 6.439 de autoutilitare noi de peste 16 t, fata de 8.588 in 2016. Lider de piata este tot Mercedes-Benz, cu 1.364 de unitati (1.182 de autotractoare, 116 pentru transport de masini, 23 de basculante, 14 betoniere, 8 cu temperatura controlata, 5 pentru transport containere, 5 cu carlig ridicator, 3 cisterne ADR, 3 furgoane, 2 cu obloane rabatabile, 1 pentru transport de lemn s.a.), fata de 1.753 in 2016, urmat de MAN, cu 1.114 (989 de autotractoare, 42 de autotractoare, 16 cu oblon rabatabil, 15 furgoane, 11 betoniere, 11 cu carlig ridicator, 4 caroserii amovibile, 4 pentru transport de lemn, 3 cu temperatura controlata, 2 cisterne, 1 pentru transport de autovehicule, 1 izoterma s.a.), fata de 1.214, Volvo, cu 1.104 (1.023 de autotractoare, 53 de basculante, 8 caroserii amovibile, 4 betoniere, 3 cisterne, 3 pentru transport de vehicule, 3 pentru transport de lemn, 2 cu temperatura controlata, 2 cu carlig ridicator, 1 cu obloane rabatabile, 1 platforma, 1 betoniera), fata de 1.617, Scania, cu 939 (892 de autotractoare, 25 pentru transport de vehicule, 9 basculante, 6 pentru transport de lemn, 4 cu carlig ridicator, 2 pentru transport de containere si 1 pentru transport de materiale lungi), fata de 1.098, DAF, cu 897 (864 de autotractoare, 13 basculante, 10 cisterne, 4 cu obloane rabatabile, 2 pentru transport de autovehicule, 1 cu temperatura controlata, 1 betoniera, 1 cu carlig ridicator s.a.), fata de 1.311, Iveco, 555 (463 de autotractoare, 40 de basculante, 13 cisterne, 9 pentru transport de vehicule, 7 betoniere, 7 cu temperatura controlata, 5 cu carlig ridicator, 5 pentru transport de containere, 2 caroserii amovibile, 1 cu obloane rabatabile s.a.), fata de 1.016, Renault Trucks, cu 366 (299 de autotractoare, 20 de basculante, 19 cu carlig ridicator, 15 pentru transport de vehicule, 6 pentru transport de lemn, 3 cu oblon rabatabil, 2 cu temperatura controlata, 1 betoniera s.a.), fata de 549, Ford, cu 81 (56 de autotractoare, 21 de basculante si 4 betoniere), fata de 3, si Astra, cu 19 basculante, fata de 27 in 2016.
Din categoria autospecialelor de peste 16 t au fost inmatriculate 170 de unitati noi, in crestere cu trei fata de 2016. Lider de piata este MAN, cu 37 de vehicule (34 in anul anterior), din care 24 de vidanje, 4 gunoiere, 1 vehicul de pompieri, 1 pompa s.a. Il urmeaza Renault Trucks, cu 27 (31 in 2016), din care 18 gunoiere, 5 vidanje, 3 vehicule de pompieri si 1 vehicul de curatat strazi/canale, DAF, cu 25 (16 in 2016), toate gunoiere, Ford, cu 24 (niciuna in 2016), din care 23 de gunoiere, Kirchhoff, cu 24 de gunoiere (20 in 2016), Iveco, 18 (fata de 37 in anul anterior, cand a fost lider de piata la aceasta categorie), din care 14 gunoiere, 2 macarale mobile, 1 vehicul de curatare stradala s.a., AB si BMC, cate 9, Mercedes, cu 5 (13 in 2016), din care 3 pompe, 1 vehicul de curatare stradala si 1 gunoiera, Volvo, tot cu 5 (1 in 2016), din care 2 vehicule pentru pompieri, 1 vehicul de recuperare, 1 macara mobila s.a., Scania, cu 4 gunoiere (6 autospeciale in 2016), Liebherr, cu 3 macarale mobile, fata de 7 in 2016, si Sisu, cu 1 macara mobila, la fel ca in 2016.
In 2017 s-au inmatriculat si 316 autovehicule comerciale de 6-16 t, fata de 411 in 2016. Dintre cele 272 de autoutilitare din aceasta categorie de greutate (in 2016 au fost 411), 171 au fost vandute de Iveco (65 de prelate, 41 cu temperatura controlata, 25 de furgoane, 10 pentru transport de butelii, 9 pentru transport de vehicule, 7 izoterme, 5 cu obloane rabatabile, 4 basculante, 3 cu carlig ridicator, 1 stropitoare s.a.), fata de 208 in 2016. Producatorul italian a fost urmat la mare distanta de Mercedes-Benz, cu 44 (18 prelate, 15 basculante, 6 pentru transport de vehicule, 2 cu temperatura controlata, 1 furgon, 1 pentru transport de butelii si 1 cu oblon rabatabil), fata de 48, DAF, cu 19 (13 cu temperatura controlata, 2 prelate, 2 cisterne, 1 cu obloane rabatabile si 1 furgon), fata de 17, MAN, cu 14 (10 prelate, 1 cu carlig ridicator, 1 cu caroserie amovibila, 1 cisterna si 1 cu temperatura controlata), fata de 47, Mitsubishi, cu 7 (4 prelate, 2 cu obloane rabatabile s.a.), fata de 6, AEBI, cu 5 basculante, fata de 4, Isuzu, cu 4 (2 basculante, 1 cu obloane rabatabile s.a.), fata de 7, Renault, cu 3 (2 stropitoare si 1 prelata), la fel ca in 2016, Volvo, cu 3 furgoane, fata de 4 unitati in 2016, si Multicar, cu 1 autoutilitara de 6-16 t.
Din categoria autospecialelor de 6-16 t s-au inmatriculat 44 de unitati noi, fata de 66 in 2016, din care aproape jumatate, 20, apartin Iveco (3 gunoiere, 3 vehicule de curatat strazi/canale, 2 vidanje, 2 vehicule de recuperare, 1 magazin s.a.), fata de 28 in 2016, cand a fost, de asemenea, lider de piata detasat pe acest segment. Producatorul italian este urmat de MAN, cu 8 unitati (5 gunoiere, 1 vehicul de curatat strazi/canalizari, 1 laborator si 1 vehicul de pompieri), fata de 14 in 2016, Isuzu, cu 5 (4 gunoiere si 1 vidanja), fata de 7, Mercedes-Benz, cu 4 vehicule de curatat strazi/canale, acelasi numar ca in 2016, Renault Trucks, cu 4 (1 gunoiera, 1 vidanja, 1 vehicul de pompieri, 1 vehicul de curatat strazi/canale), fata de 9, DAF, cu 2 vehicule pentru curatat strazi/canale, fata de 1, si Johnston, cu un vehicul de curatat strazi/canale.
In 2017 s-au vandut 69 de autovehicule comerciale de 3,5-6 t, fata de 54 in 2016. Dintre cele 43 de autoutilitare cu aceasta greutate totala (40 in 2016), 17 sunt Iveco (9 basculante, 3 cu temperatura controlata, 2 prelate, 2 furgoane si 1 cisterna), fata de 11 in 2016, 12 sunt Mercedes-Benz (7 furgoane, 3 cu temperatura controlata, 1 basculanta si 1 prelata), fata de 13, 8 sunt Gaz (din care 3 suprastructuri deschise), 4 sunt Volkswagen (2 cu temperatura controlata, 1 furgon si 1 pentru transport de vehicule), iar Dodge si Multicar au vandut cate una. In 2016 au mai vandut astfel de vehicule si Renault (6), Ford (3) si Opel (1).
Iar din categoria autospecialelor de 3,5-6 t au fost inmatriculate 26 de unitati noi, fata de 14 in 2016, din care 15 Volkswagen (2 in 2016), 5 Ford (din care 4 blindate), 4 Mercedes-Benz (din care 3 ambulante), fata de 4, si 2 Iveco (din care 1 platforma de lucru aeriana), fata de 6 in 2016.
La acestea se adauga 16.179 de autovehicule comerciale de pana la 3,5 t, fata de 14.382 in 2016, din care 15.908 autoutilitare (14.129 in 2016) si 271 de autospeciale (253 in 2016). La categoria autoutilitarelor Dacia conduce in clasament cu 3.503 unitati (3.190 de furgoane, 73 cu temperatura controlata, 3 camionete pick-up, 1 pentru transport de animale, 1 izoterma s.a.), fata de 2.831 in 2016, urmat de Ford, cu 3.309 (1.629 de furgoane, 676 de suprastructuri deschise, 399 cu temperatura controlata, 346 prelate, 129 cu obloane rabatabile, 38 de basculante, 18 izoterme, 8 pentru transport de vehicule, 1 platforma, 1 camioneta pick-up s.a.), fata de 2.590, Renault, cu 1.374 (895 de furgoane, 176 de prelate, 143 cu temperatura controlata, 68 de suprastructuri deschise, 37 cu obloane rabatabile, 25 de izoterme, 13 basculante, 3 platforme, 3 pentru transport de vehicule, 2 pentru transport de animale s.a.), fata de 1.223, Fiat, cu 1.345 (757 de furgoane, 342 de suprastructuri deschise, 165 de prelate, 53 cu temperatura controlata, 13 cu obloane rabatabile, 10 camionete pick-up, 2 pentru transport de vehicule, 2 basculante si 1 izoterma), fata de 1.571 in 2016, Iveco, 1.242 (1.251 in anul anterior), Mercedes-Benz, cu 1.082/880 si Volkswagen, cu 1.012 (791 in 2016). Sub 1.000 de unitati au vandut Peugeot (699/676), Citroën (570/719), Opel (549/489), Toyota (422/457), Nissan (266/147), Mitsubishi (217/316), Isuzu (100/89), Dangel (99/0), Hyundai (74/63), Skoda (27/25), Dodge (7), Seat (4) si Aro, Chevrolet, Gaz, GWM, Kerstner, Land Rover si Piaggio (cate 1).

Articole similare