Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Camioanele rulate, tot mai atractive in Romania

2014 a fost un an bun pentru divizia de vanzari de camioane rulate din cadrul EVW Holding, aducand o crestere cu circa 20% fata de 2013. Situatia de pe piata insa nu e atat de roz cum arata cifrele: transportatorii romani nu prea mai sunt interesati de achizitii sau, daca sunt, le fac prin trade in, deci cu eforturi din partea dealerilor. Taxa de inmatriculare dezavantajeaza vehiculele Euro 3, adica exact cele pe care marile flote ar vrea sa le restituie acum pentru a le inlocui cu masini noi. Nici exportul nu merge atat de bine ca pe vremuri, pentru ca disponibilul de camioane rulate s-a redus fata de anii anterior. Totusi, de la 2015 se asteapta o noua crestere, poate tot de circa 20%.
 

Dupa primele 11 luni din 2014, EVW Holding vanduse aproape 700 de vehicule rulate de peste 16 t, iar pana la final de an Marius Mateescu, country manager used trucks sales, se astepta sa se ajunga la 730-740 de unitati, fata de 620 in 2013.
Autotractoarele pentru transport de marfuri generale detin circa 75% din total (si dintre ele, tot cam 75%, adica 300-330 de unitati, sunt DAF, urmate de Volvo, mai ales pentru autotractoare, si Mercedes-Benz, in configuratii pentru constructii, foarte solicitate la export), restul fiind sasiuri de 7,5-30 t, vehicule de santier (basculante sau betoniere) s.a.
Din punct de vedere al provenientei, vanzarile sunt impartite in mod egal intre camioane importate de pe piata din Europa de Vest, in special modele cu motorizare EEV, si camioane din contracte de trade in, de la societati de leasing sau de la clienti care au dorit doar sa vanda si sa se capitalizeze, nu sa si cumpere altele. Spre deosebire de importatorii de semiremorci, care se plang de faptul ca nu prea mai exista vehicule pe piata, camioane second-hand inca mai sunt disponibile, asa cum arata Marius Mateescu, inclusiv configuratii speciale, si termenul de livrare nu depaseste niciodata 10-15 zile. Asta si datorita partenerilor strategici din Europa de Vest. Dar si in tara sunt usor de gasit, deoarece „ca sa vinzi un camion nou trebuie sa iei unul rulat la schimb, clientii preferand aceasta varianta pentru plata avansului”.
EVW Holding are mereu pe stoc 200-250 de vehicule rulate, Euro 3 si 5, atat autotractoare, cat si rigide. Asa cum remarca Marius Mateescu, cei mai multi clienti prefera camioanele produse dupa 2009, pe cat posibil EEV.
Firma a livrat si cateva flote, catre firme din vestul tarii si din Bucuresti.
Primii 10 cei mai mari clienti au parcuri auto de la cateva zeci la cateva sute de camioane, iar restul au 5-10 unitati si cei mai multi merg la international, fie direct, fie ca subcontractori.

Exporturile au scazut, dar s-ar putea inviora iar in 2015
In ceea ce priveste exporturile, acestea au scazut cu 30-40% fata de 2010, pentru ca nu se mai gasesc atat de multe camioane rulate pe piata din Romania, si au reprezentat in 2014 10-15% din totalul vanzarilor EVW, fiind indreptate si spre tari din Europa, si spre Turcia, Bulgaria, Afganistan, …

Articole similare

Ad