Transport Market

08.01.2018 / Cristiana Sandulescu

Pentru 2018 au primit autorizatii CEMT 429 de companii de transport din toata tara, fata de 412 in anul anterior. De data aceasta insa au intrat la atribuire doar camioane Euro 5 si Euro 6, pentru a beneficia de coeficienti cat mai buni de multiplicare pentru contingentul de 188 de autorizatii CEMT „de baza“. In final au fost alocate 1.970 de autorizatii CEMT, dintre care 1.430 la categoria Euro 5 sigur si 540 la Euro 6 sigur.
Comisia CEMT a alocat pentru anul acesta 1.430 de autorizatii CEMT Euro 5 sigur, din care 70 „libere“ pe Austria, 52 pe Grecia, 228 pe Italia, 118 pe Rusia, si 592 pe Ungaria. Acestora li se adauga 540 de autorizatii Euro 6 sigur, dintre care 26 nerestrictionate pe Austria, opt, pe Grecia, 118 pe Italia, 51 pe Rusia si 264 pe Ungaria.
 

08.01.2018 / Mariana Bleort

Curtea Europeana de Justitie a creat deja un precedent in a arata clar ca este interzisa efectuarea pauzei saptamanale in cabina. In august 2014, compania belgiana de transport Vaditrans a introdus la Raad van State (Consiliul de Stat, Belgia) o actiune in anulare a unui decret regal belgian, potrivit caruia o amenda in cuantum de 1.800 de euro poate fi aplicata in cazul in care conducatorul unui camion isi efectueaza perioada de repaus saptamanal normala la bordul vehiculului sau. Raspunsul CEJ arata insa ca, „in sectorul transporturilor rutiere, conducatorii auto nu pot efectua la bordul vehiculului lor perioada de repaus saptamanal normala la care au dreptul.“
 

08.01.2018 / Trafic Media

Anchetatorii belgieni au pus sigiliul pe autobaza unor companii de transport din Romania, suspectate de dumping social si trafic de persoane. In acest raid, care a avut loc la sediul fostei companii de transport De Dijcker, in Vlierzele, au fost confiscate 142 de camioane. O parte din locatia vizata este inchiriata unor familii romanesti care conduc mai multe companii de transport in Belgia. Autoritatile pretind ca aceste companii sunt banuite de mai mult timp de practici ilegale, fiind mai degraba companii belgiene care se pretind a fi din Romania, pentru a putea ignora legislatia belgiana.
 

08.01.2018 / Trafic Media

Legea italiana din 2016 privind stabilitatea a introdus in mod experimental o scutire de contributie pentru conducatorii auto care efectueaza transport international, iar circulara INPS (Institutul National de Securitate Nationala) nr. 167, din 10 noiembrie 2017, a furnizat clarificari si instructiuni de aplicare.
Scutirea de 80% din contributia la asigurarile sociale pentru soferii care efectueaza transport international minimum 100 de zile pe an la bordul vehiculelor de peste 3,5 t, echipate cu tahograf digital, se refera la o perioada de trei ani (din ianuarie 2016 pana in noiembrie 2018). Beneficiarii scutirii sunt angajatorii care efectueaza activitati de transport rutier international in numele tertilor, in cont propriu, transport de persoane sau activitati de productie sau de schimb de bunuri si servicii.
 

08.01.2018 / Trafic Media

Potrivit unul studiu Aiscat, 60% din camioanele care fac transport in Italia sunt straine, iar majoritatea acestora au placute de inmatriculare romanesti. Aici se arata ca, desi traficul de camioane a inregistrat anul trecut o crestere de 3,5%, transportatorii italieni au pierdut jumatate din marfurile pe care le gestionate inainte de criza.
In primele noua luni ale anului trecut, tranzitul camioanelor pe autostrazile din Italia a crescut cu 3,5 t fata de aceeasi perioada din 2016, potrivit datelor prelucrate de Aiscat si publicate de Centrul de cercetare pentru camioane Continental. Aceasta crestere este mult mai mare decat cea inregistrata de traficul autoturismelor, care a fost de 1,9%.
 

08.01.2018 / Trafic Media

De la inceputul lui aprilie 2018, toate vehiculele cu greutatea maxima admisa de peste 3,5 t vor trebui sa achite taxele de autostrada si drumuri expres din Slovenia in noul sistem electronic de taxare rutiera numit DarsGo. Astfel, pe reteaua de autostrazi din Slovenia vor putea circula numai vehiculele grele care sunt inregistrate in sistemul de taxare si sunt echipate cu un dispozitiv DarsGo, care nu poate fi transferat de la un vehicul la altul. Sistemul DarsGo va calcula taxele rutiere in mod complet automat in functie de distanta parcursa. Prin noul sistem, soferii nu vor mai fi nevoiti sa opreasca la statiile de taxare.
 

08.01.2018 / Trafic Media

Asociatia germana de transport, logistica si managementul deseurilor (BGL) a atras atentia in cadrul Adunarii generale din 2017 ca industria germana de transport si logistica pierde continuu din cota de piata in transportul rutier de pe drumurile germane din cauza dezavantajelor competitive si a dumpingului soccial.
In ultimii zece ani, cota de piata a camioanelor germane (masurata in distanta parcursa pe autostrazi si pe drumurile cu taxa din Germania), potrivit statisticilor Oficiului Federal pentru Transport de Marfuri (BAG), a ajuns de la 65,7%, in 2007, la 57,7% in primele opt luni ale lui 2017. Pe de alta parte, camioanele din noile state membre ale UE si-au majorat cota de piata, in aceeasi perioada, de la 18,4% la un substantial 33,2%.
 

08.01.2018 / Mariana Bleort

Regulile tot mai stricte de transport din Comunitate nu au afectat foarte mult piata din Romania. Astfel, numarul transportatorilor romani a crescut anul trecut cu circa 1.000 fata de 2016 si cel al vehiculelor cu peste 2.300 de unitati. Cea mai mare crestere a inregistrat-o numarul vehiculelor de peste 16 t, care la finalul anului trecut erau cu peste 4.500 mai multe decat in 2016.
In ciuda piedicilor puse de statele comunitare, flota de transport marfa din Romania a ajuns la peste 147.000 de unitati, dupa ce in martie 2017 era de 144.672 de camioane. 74% se afla in proprietatea companiilor de transport, 14% sunt in sistem de inchiriere si 12% in leasing.
 



Page 1 of 40