Revista  | 
01.01.2012 / 
Galerie foto/video
4

Volkswagen Autovehicule Comerciale a relansat in 2010 Caddy, primul van compact care are ESP in standard pentru toate versiunile si singura masina din clasa sa ce beneficiaza optional de transmisia automata DSG cu dublu ambreiaj si cu 6-7 trepte si de asistent la plecarea din rampa. Spatiul interior este usor de configurat de la doua locuri plus spatiu de incarcare la sapte locuri, iar compartimentele de depozitare sunt numeroase. Pentru un plus de spatiu este disponibila o varianta de caroserie cu 47 cm mai lunga, iar in functie de dotari clientul poate alege dintre pachetele Starline, Trendline, Comfortline Edition sau Tramper.

Caddy Furgon are volum de incarcare de 3,2 m3 si spatiu de marfa prevazut cu usi culisante, podele speciale, pereti despartitori sau sisteme de ancorare a marfurilor. Iar Maxi, mai lung cu 47 cm, are un volum util de 4,2 m3.
Caddy Kombi ofera si spatiu pentru bagaje voluminoase, prin rabatarea scaunelor sau scoaterea lor cu totul, iar Maxi Kombi, cu ampatament lung, are sapte locuri pentru pasageri si un portbagaj si mai mare.
VW a intrat in 2010 si pe segmentul pick-up, propunand Amarok, care poate avea patru usi si cabina dubla sau cabina single si este echipat cu doua motoare ecologice - 2.0 TDI biturbo cu 163 CP si un altul, tot TDI, de 122 CP - ambele disponibile cu transmisie manuala cu sapte trepte. In varianta de baza, Amarok are tractiune pe spate, alaturi de aceasta fiind disponibile si cea integrala permanenta si integrala nepermanenta. Amarok poate avea trei tipuri de echipare, de la o versiune de baza la Trendline si Highline, cu diferente mai ales in planul aspectului exterior si al confortului din cabina. La modelele cu platforma cu inaltime de numai 525 mm, spatiul de incarcare are 2,52 m2, iar latimea intre pasajele rotilor este de 1,222 m, Amarok fiind primul pick-up care poate incarca un europalet pe latime. Sarcina utila este de pana la 1,15 t, spatiul de incarcare este prevazut cu patru inele de ancorare in coltul platformei, iar optional este disponibil un carlig care face fata unei remorci de pana la 2,8 t. Din dotarea standard fac parte airbaguri laterale de tip cortina, ABS, ASR si diferential. Functia standard Off-Road ABS scurteaza mult distanta de franare pe teren accidentat sau pe drumuri cu pietris, iar daca este instalat ESP (echipare optionala), la activarea ei, cand viteza e mai mica de 30 km/h, se activeaza si sistemul de asistare la coborarea in panta, pentru siguranta si control sporite.
Transporter are motor Euro 5 de 2 l, diesel (84, 102, 140 si 180 CP) sau pe benzina (115 CP), si cutie de viteze automatizata DSG cu ambreiaj dublu disc si cu sapte trepte de viteza, care permite motoarelor sa functioneze la turatii reduse in majoritatea timpului, pentru reducerea consumului. T5 este oferit standard cu ESP (care include ABS, EDS, Hill Start, sistem de control al tractiunii, control al distributiei cuplului motor si functie de stabilizare a remorcii).
Vehiculul este disponibil cu doua ampatamente, iar furgoanele cu pereti din tabla sau vitrati sunt oferite cu trei inaltimi ale acoperisului.
Modelele sasiu-cabina pot fi comandate cu cabina simpla sau dubla. Furgonul are o sarcina utila de pana la 1,058 t si un spatiu de incarcare de 4,3 m2 in versiunea de baza (cu 3 m ampatament si acoperis normal), oferind un volum util de 5,8 m3. Versiunea cu acoperis inaltat are 6,7 m3, iar cea cu ampatament lung are lungimea totala de 5,29 m, suprafata de incarcare de 5 m2 si volumul util de 6,7 m3 (cu acoperis normal) sau 7,8 m3 (cu acoperis inaltat). Varianta cu acoperis suprainaltat este disponibila numai cu ampatament lung, oferind un volum de 9,3 m3. Versiunile autosasiu sunt, de asemenea, disponibile cu ampatament de 3 si 3,40 m, ultima cu cabina dubla, care ofera sase locuri. Transporter este disponibil si in varianta cu tractiune integrala Rockton, pentru teren dificil, destinat mai ales transportatorilor de materiale de constructii, constructorilor de autostrazi/cai ferate, celor care se ocupa de exploatari forestiere, echipelor de salvamontisti s.a.
Vehiculul are la baza Transporter Kombi, are tractiune integrala permanenta 4MOTION, diferential blocabil standard pe axa spate, garda la sol mai mare cu 30 mm si amortizoare pentru sarcini dificile. Motorul Euro 5 TDI de 2 l are 140 sau 180 CP, iar cutia de viteze manuala are sase trepte.
Noul Crafter, lansat in 2011, are o sarcina utila cu pana la 90 kg mai mare si isi propune sa fie mai economic si mai fiabil, in conditiile reducerii nu numai a consumului de carburant, gratie noilor motorizari TDI, ci si a costurilor de intretinere. Dar despre noul model puteti citi mai multe in articolul dedicat lansarilor de vanuri.

Comentarii (0)




Au mai ramas 1000 caractere

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!
Cancel or