Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

AMTB doreste numai autobuze urbane

In ciuda faptului ca AMTB este inca privita cu o oarecare doza de neincredere de catre operatori, in conditiile in care are de elaborat programul metropolitan de transport intr-un timp relativ scurt si trebuie sa organizeze sedinta de atribuire a traseelor in primavara lui 2013, conducerea institutiei este ferma in ceea ce priveste modul in care se va derula acest serviciu incepand de anul viitor. Se doresc doar autobuze urbane, chiar si de capacitate mai mica, in functie de fluxul de calatori, iar integrarea tarifara este obligatorie pentru toti operatorii.

Normele privind conditiile de efectuare a serviciilor de transport public de persoane cu autobuze in zona metropolitana Bucuresti se afla in procedura de aprobare de catre Ministerul Administratiei si Internelor (MAI) si Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI), urmand ca dupa aceea sa isi poata produce efectele in zona metropolitana Bucuresti. Criteriile de care Autoritatea Metropolitana de Transport Bucuresti (AMTB) va tine seama in mod deosebit la atribuirea traseelor vor fi cele referitoare la capacitatea de transport a autobuzelor urbane, siguranta si confortul calatorilor, a aratat Valentin Dobre, director general AMTB.

"In opinia noastra, toate criteriile care au fost introduse in norme au aceeasi pondere in evaluarea ofertelor. Dorinta noastra insa este ca pe toate traseele care vor fi scoase la atribuire sa circule numai autobuze urbane, chiar daca acestea vor fi de capacitate mai mica, acolo unde fluxul de calatori va fi redus."
Proiectul initial al normelor a suferit ceva modificari, dar este cert ca in vederea atribuirii licentelor de traseu pe zona metropolitana vor fi avuti in vedere urmatorii indicatori: capacitatea de transport a autobuzelor, nivelul de poluare al acestora, precum si dotarea vehiculelor cu sistem de taxare electronica si pozitionare prin satelit. Nu in ultimul rand, nivelul costurilor de operare este un alt criteriu important care va fi avut in vedere.
Licenta de traseu si caietul de sarcini aferent vor fi eliberate de AMTB, care efectueaza si controlul si monitorizarea respectarii cerintelor programului de transport cuprinse in caietele de sarcini, regulament si respectiv in contractele de transport incheiate cu operatorii. O data pe an, AMTB va putea modifica programul de transport prin prelungirea/scurtarea traseelor existente, prin introducerea de noi trasee care sa nu se suprapuna peste cele existente, modificarea numarului de curse aferente unui traseu sau a orelor din graficele de circulatie, precum si prin introducerea si/sau eliminarea de statii publice.

Traseele metropolitane se atribuie pe 29 martie 2013
Programul de transport, documentatia de atribuire, calendarul sesiunii de atribuire, conditiile si modul de depunere a solicitarilor se vor afisa pe pagina de internet a AMTB si la sediul Autoritatii cu cel putin 180 de zile inaintea expirarii vechiului program de transport, pe baza caruia se desfasoara transportul de persoane intre …

Articole similare