Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Suprematia DAF si Iveco la “grele” tinde sa devina o traditie

Intrucat APIA nu mai transmite informatii referitoare la vanzarile de vehicule comerciale grele, am apelat la statistica pe care o furnizeaza Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor din Ministerul Administratiei si Internelor. Si, pentru ca pe alocuri „numele de cod“ dat anumitor modele si clasa de greutate in care se incadreaza au fost aproape imposibil de descifrat, atat pentru noi, cat si pentru reprezentantii importatorilor, dar si pentru ca multi dintre acestia au pledat de-a lungul timpului pentru o alta clasificare decat cea facuta de APIA – cu „peste 16 t“ in loc de „peste 18 t“ la categoria cea mai grea – nu putem realiza o suprapunere foarte exacta peste rezultatele oferite in primul semestru din 2010 de APIA, pentru a le compara.

Trebuie totusi sa amintim ca atunci s-au vandut 4.434 de vehicule sub 3,5 t, 217 de 3,5-6 t, 344 de 6-18 t si 765 de peste 18 t, fata de 2.060 vehicule de 2,8-6 t, 236 de 6-16 t si 1.607 de peste 16 t in aceeasi perioada din 2011. Chiar si in cazul acestei suprapuneri imperfecte, nu putem sa nu remarcam atat cresterea importanta pe segmentul vehiculelor grele, cat si scaderea semnificativa a vanzarilor de utilitare usoare. Dar aceasta din urma are o cauza pe care ne-o amintim bine: in decembrie 2009 dealerii si importatorii au inmatriculat multe astfel de masini din cauza ca la 1 ianuarie 2010 intra in vigoare taxa de prima inmatriculare, dar vanzarea la APIA a fost raportata in 2010. Mai amintim faptul ca producatorii care au punctat cel mai mult la cele trei categorii de vehicule sunt Mercedes-Benz, Ford si Renault, Iveco, MAN si Mercedes-Benz, respectiv DAF, Iveco si MAN.

Conform informatiilor furnizate de Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor din Ministerul Administratiei si Internelor, in primele sase luni ale anului s-au inregistrat, la categoria autoutilitarelor (n.r.: categorie in care intra la un loc vehicule comerciale de transport marfa, indiferent de greutate), 5.965 de inmatriculari noi – cele mai multe in Bucuresti (320), Brasov (21) si Timisoara (19) – 12.298 de prime inmatriculari in Romania ale unor masini rulate – cele mai multe in Cluj (120), Suceava (105) si Bihor (96) – si 28.071 de reinmatriculari – in Bucuresti (962), Cluj (213) si Ilfov (179).
In dreptul DAF figureaza 289 de autoutilitare noi, 499 second-hand aflate la prima inmatriculare in Romania si 686 reinmatriculate. Iar dintre cele noi, unul este LF45, 10, LF55, 16, CF85 si 262, XF105.
La Iveco este vorba de 456 de utilitare noi, 720 second-hand la prima inmatriculare in Romania si 2.689 de reinmatriculari. In plus fata de acestea, s-au mai inmatriculat 18 unitati noi Iveco Magirus.
Din oferta MAN au fost inmatriculate 285 de camioane noi (21 TGM, 22 TGA, 25 TGL, 108 TGS si 109 TGX) si 1.006 second-hand, dar inscrise pentru prima data in Romania, la care se adauga 1.358 de reinmatriculari.
MB a vandut 561 de autoutilitare noi (din care 18 Axor, 19 Vito/Viano furgon, 19 Atego, 210 Actros si 295 Sprinter van), alte 2.984, second-hand, au fost la prima inmatriculare in Romania, iar 3.020 au fost reinmatriculate.
Lor li se adauga Volvo, cu 236 de camioane noi (205 FH si 31 FM), 497 de camioane rulate inscrise pentru prima data in Romania si 711 reinmatriculari.
In ceea ce priveste Scania, in primele sase luni din 2011 au fost inmatriculate 157 de camioane noi (88 Seria G, 61 R si opt P), 283 de camioane rulate au fost la prima inmatriculare in Romania, iar 353 au fost reinmatriculate.
Renault Trucks a livrat pana la 30 iunie 142 de unitati noi (din care un Magnum, doua Maxity, 4 Master, 14 Premium Lander, 27 Kerax, 31 Midlum, 62 Premium Route), 113 second-hand, dar inscrise pentru prima data in Romania, la care se adauga 318 reinmatriculari.
In afara de autoutilitare, in evidente mai figureaza 299 de autospeciale noi, 334 de autospeciale second-hand aflate la prima inmatriculare in Romania si 651 reinmatriculate.
Autospecialele MB au fost inmatriculate in 60 (cate un Vito/Viano, Vario si Actros, cate doua Axor si Atego, 8 Unimog si 45 Sprinter), 77, respectiv 122 de unitati.
Iveco a vandut 59 de autospeciale noi, din care patru Stralis, 28 Eurocargo si 27 Daily, la care se adauga 20 de autospeciale second-hand inscrise pentru prima data in circulatie la noi si 96 de astfel de vehicule reinmatriculate.
MAN a livrat 39 de autospeciale noi (7 TGL, 7 TGS si 25 TGM), alaturi de care au mai fost 42 de astfel de vehicule rulate inmatriculate pentru prima data la noi si 66 de reinmatriculari.
Din oferta DAF s-au vandut patru autospeciale noi (doua LF55, un CF si un AE 45 FF), alaturi de 29 de vehicule rulate aflate la prima inmatriculare in Romania si de 12 reinmatriculari.
Tot patru astfel de vehicule noi sunt trecute si in dreptul Renault VI, la care se adauga 11 unitati second-hand inmatriculate pentru prima data la noi si 25 reinmatriculate. Pe de alta parte, la Renault apar 6 autospeciale noi, cinci rulate si 19 reinmatriculate.
De la Scania a fost inmatriculata o singura autospeciala, din Seria P, alaturi de 13 astfel de vehicule second-hand aflate la prima inmatriculare la noi si cinci reinmatriculari.
Volvo nu a vandut in 2011 nicio autospeciala noua, dar din oferta producatorului suedez au fost sase prime inmatriculari in Romania ale unor astfel de vehicule rulate si 15 reinmatriculari.
In ceea ce priveste sasiurile, statisticile indica 29 de inmatriculari de vehicule noi (18 Mitsubishi, patru Renault, trei Isuzu, doua Opel si cate un Iveco si Mercedes), si 29 de reinmatriculari.

Schmitz nu are rival. Nici Bucurestiul
In prima jumatate a anului au fost inmatriculate 941 de semiremorci noi, 2.053 de semiremorci second-hand au fost la prima inmatriculare in Romania, iar alte 4.633 au fost reinmatriculate. Cele mai bune rezultate la cele trei categorii s-au inregistrat in Bucuresti (665), Timis (34) si Ilfov (25), Bistrita Nasaud (203), Bucuresti (179) si Constanta (114), respectiv Bucuresti (715), Constanta (291) si Arges (268).
Schmitz conduce detasat la categoria inmatricularilor de semiremorci noi, cu 487 de unitati, urmat de Krone (230), Kögel (33), Schwarzmüller (31), Wielton (30), Merker (23), Magyar si Meiller (cate 14), Kässbohrer (11) s.a.
La acestea se adauga semiremorcile speciale, cu 12 inmatriculari de vehicule noi Srema, 10 prime inmatriculari in Romania ale unor vehicule rulate si 4 reinmatriculari.

Articole similare