Revista  | 
01.12.2011 / 
Cristiana Sandulescu
Galerie foto/video
2
In conditiile in care vanzarile de vehicule s-au situat la un nivel critic din 2009 si pana in prezent, producatorii si
furnizorii pun mare pret pe oferta de service si vanzarea de piese de schimb, care i-au ajutat sa se mentina pe linia de plutire in tot acest timp. De asemenea, la vanzarea de autobuze si autocare se ofera acum si pachete avantajoase post-vanzare, menite sa le atraga in service si dupa iesirea din garantie. Atribuirea de trasee din 2013 reprezinta o gura de oxigen nu doar pentru furnizorii de vehicule, ci si pentru firmele de leasing, care se pregatesc cu oferte interesante, adresate special operatorilor de
leasing.
 
Achizitiile de autobuze si autocare s-au situat la un nivel scazut si anul acesta, firmele de leasing avand in continuare conditii restrictive pentru acordarea finantarilor. Potrivit informatiilor furnizate de Politia Romana, pana in septembrie au fost inmatriculate numai 62 de vehicule noi, alaturi de care au figurat si 1.078 de autobuze rulate, din care 662 au provenit tot de pe piata romaneasca, fiind reinmatriculari. Numarul microbuzelor noi a fost mai mare: 401 unitati, plus alte 1.483 second-hand importate sau reinscrise in circulatie.
La conferinta de la Sibiu au fost invitati si reprezentantii Irizar, MHS Truck&Bus, Scania si Raiffeisen Leasing, pentru a discuta despre evolutia pietei de profil si strategia pentru perioada viitoare, mai ales ca din 2012 se asteapta sa inceapa achizitiile pentru atribuirea de trasee judetene si interjudetene din 2013.
„Piata a avut un blocaj financiar, conditiile pentru achizitia de vehicule au fost foarte dure. Producatorii sunt alaturi de operatori inclusiv cu oferte de service, importante mai ales atunci cand flota imbatraneste“, a aratat Anca Schiopu, responsabil de vanzari MHS Truck&Bus. MHS ofera service nu doar pentru vehiculele comercializate (MAN, Neoplan, Otokar si Viseon, ultimul recent intrat in  portofoliul sau), ci si pentru orice alte masini rulate din flota clientului.
Si responsabilul de vanzari Scania, Adrian Otet, a confirmat ca piata merge greu in continuare si se cumpara cate un vehicul, maxim doua, cererea fiind in special pentru autobuze si autocare rulate. Totusi, parcul imbatranit va trebui incet inlocuit, chiar daca dinamica este redusa. Astfel, Scania ofera impreuna cu vehiculul un pachet de intretinere care sa permita clientilor sa aiba o predictibilitate a costurilor pe o anumita perioada de timp, pe un anumit numar de kilometri. Scania dispune de o retea de 10 puncte de service in tara, iar alte locatii noi urmeaza sa fie deschise. Modelul Touring, carosat impreuna cu Higer, este solutia Scania pentru operatorii care doresc un autocar cu tehnologie suedeza, dar la un pret mai putin piperat.

Irizar, la primul contact direct cu operatorii
Irizar a fost la primul contact cu piata romaneasca, dupa incheierea colaborarii exclusive cu Scania, si a prezentat un vehicul integral i4 si un autocar i6, pe sasiu Volvo. Pentru inceput, in Romania, producatorul spaniol va oferi autovehicule pe sasiu, asa cum a facut si pana acum. Numai ca de acum lucreaza cu toti producatorii de sasiuri. Colaborarea cu Scania va continua si pe viitor, numai ca s-a inceput deja cu Volvo si MAN, iar Irizar este dispus sa caroseze pe orice sasiu, asa cum o face si pentru alte piete. La cerere pot fi oferite si vehicule integrale Irizar, iar pentru acestea se folosesc motoare DAF.
Intrarea pe piata romaneasca se va face pas cu pas, potrivit reprezentantului Irizar, Jose Garcia, dupa acelasi algoritm dupa care s-a facut si pe alte piete europene.
Pentru vehiculele Scania Irizar, de exemplu, service-ul este integrat in reteaua constructorului de camioane, acesta din urma avand pe stoc si piese de caroserie, care pot fi comandate de la centrul de piese de schimb european, de unde se livreaza in doua zile.
Pe piata romaneasca exista numeroase vehicule Irizar cumparate la mana a doua, astfel ca deocamdata nu se stie nevoia exacta de piese. Reprezentantii companiei au cerut sprijinul operatorilor pentru a lua in evidenta parcul functional la nivel national si a dimensiona mai bine stocurile, in functie de asta. Oricum, chiar daca o piesa nu este pe stoc, productia si livrarea nu dureaza mai mult de trei saptamani.
Pentru perioada urmatoare se asteapta o crestere a cererii pe segmentele urban si interurban. Acestuia din urma i se si adreseaza modelul i4 LE (low-entry), iar un model de autobuz urban urmeaza sa fie lansat anul viitor. Astfel, si in Romania, nu se va ataca doar segmentul autocarelor de lux, ci se va veni cu solutii si pe celelalte segmente de piata.

Avans de 15% la leasing
Raiffeisen Leasing a pregatit o oferta dedicata pentru finantarea de autobuze si autocare in vederea licitatiei de trasee din 2013, potrivit sefului diviziei de echipamente, Laurentiu Dinculita. Oferta este atat pentru vehicule noi, cat si pentru rulate, la aceasta fiind aplicate discount-uri consistente din comisioanele si dobanzile percepute. Perioada de finantare este de pana la sapte ani pentru bunurile noi si de pana la 10 ani pentru cele second-hand.
Desi conditiile de finantare s-au inasprit la nivel de piata, special pentru achizitia de autobuze si autocare se merge pe un pachet special. Astfel, daca avansul de regula este de 18-20%, aici se cere 15%.

Comentarii (0)




Au mai ramas 1000 caractere

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!
Cancel or