TRANZIT

07.12.2017 / Petronela Badescu

Deoarece Gala Tranzit s-a desfasurat la numai cateva zile de la intalnirea ministrilor muncii din tarile membre UE - in care, reamintim, s-a ajuns la un acord cu privire la modificarea Directivei cadru a Detasarii, iar Romania a votat diferit de celelalte state estice - acesta a fost subiectul principal de dezbatere in cadrul panelului pe marginea modificarilor legislative ce urmeaza sa intre in vigoare in transporturi. Nu au fost trecute cu vederea insa nici costurile suplimentare sau problemele organizatorice pe care le au firmele din domeniu in conditiile in care tot mai multe state vestice interzic efectuarea pauzei saptamanale normale in cabina si nici demersul Ungariei de a introduce de la 1 ianuarie 2018 un sistem automat de cantarire dinamica a tuturor autoturismelor si autovehiculelor comerciale, cu posibilitatea de trimitere pe loc a amenzii direct la posesorul acestora.
 

07.12.2017 / Trafic Media

Prezent la Gala Tranzit, avocatul Norbert Sawicki a adus mai multe clarificari referitoare la aplicarea reglementarilor din Franta.
El a punctat faptul ca sunt multe situatii care pot fi considerate „munca la negru“ in aceasta tara, una dintre ele fiind ca o firma inregistrata in Romania din motive legate de costuri sa aiba soferi care lucreaza 85% din timp in Franta. Aici ar fi normal sa aiba o filiala in aceasta tara, deoarece activitatea sa este acolo, nu in Romania.
 

07.12.2017 / Trafic Media

Asa cum arata reprezentantii FORT, NiT Hungary va avea o serie de intalniri cu oficialii din Ministerul Dezvoltarii din Ungaria, pentru a discuta despre proiectul de cantarire dinamica aflat acum in teste. Pana atunci s-a infiintat un hotline pe aceasta tema, urmand ca intrebarile primite aici sa fie trimise la minister. Iar autoritatile maghiare lucreaza inca, impreuna cu asociatiile patronale, la elaborarea unor norme care sa fie adaptate la diverse situatii din trafic.
 

07.12.2017 / Petronela Badescu

Gala Tranzit a gazduit si o dezbatere privind viitorul pietei de transport din Romania in contextul politicilor protectioniste ale statelor vest-europene, dezbatere la care au participat manageri ale unora dintre firmele cu cele mai bune rezultate financiare din 2016. Principalele probleme aduse in discutie au fost interdictia de a lua pauza saptamanala normala in cabina, introdusa de tot mai multe tari si de curand amendabila si in Germania, tarifele de transport la intern si modul cum ar putea ele evolua daca flotele din Comunitate sunt obligate sa se intoarca acasa, precum si deja cronicizata criza de soferi.
 

07.12.2017 / Alexandru Ionescu

Camioane trase pe dreapta, achizitii de vehicule amanate, probleme cu forta de munca in depozit, contracte amanate sau, mai rau, neonorate! De cativa ani toate acestea sunt realitati cotidiene in industria locala de logistica si transport, care se zbate sa gaseasca solutii pentru a face fata crizei de personal. Pentru a avea o privire si mai cuprinzatoare asupra fenomenului, am incercat sa aflam direct de la sursa, in acest caz Ministerul Muncii, care sunt cifrele oficiale privind migratia romanilor in transporturi si logistica. Datele pe care le publicam in continuare pot fi lejer multiplicate de cateva ori, deoarece sursa citata prezinta numai datele romanilor angajati prin intermediul agentiilor de ocupare a fortei de munca sau cu ajutorul retelei EURES, care promoveaza toate ofertele primite de la angajatorii europeni.
 

07.12.2017 / Trafic Media

Cu ocazia Galei Tranzit, care s-a desfasurat imediat dupa aparitia propunerilor de modificare a Codului Fiscal, Sorana Cernea, Partener TPA Romania - companie cu sediul central la Viena, care are ca domenii principale de activitate contabilitatea, salarizarea, auditul financiar, consultanta fiscala si juridica, si care este prezenta in 11 tari - a vorbit atat despre aceste initiative guvernamentale, cat si despre procedurile de infiintare a unei firme de transport in Germania sau in Luxemburg, ca o posibila alternativa pentru companiile nemultumite de incertitudinea fiscala de la noi.
 

07.12.2017 / Trafic Media

Grupul de companii EVW este prezent pe piata romaneasca de 25 de ani si activeaza in transport, logistica, vanzare de vehicule comerciale si servicii after-sales. La inceputul lui noiembrie, compania olandeza s-a mutat intr-un nou depozit clasa A, de 13.900 m2, in zona Bucurestiului. In paralel, EVW Holding, care este reprezentantul DAF in Romania, construieste al doilea service in Capitala, pentru a dezvolta segmentul de service si vanzare de piese de schimb.
 

07.12.2017 / Marilena Matei

La 11 ani dupa cucerirea celui mai ravnit titlu din industria camioanelor cu seria XF, DAF da din nou lovitura anul acesta cu noua generatie de motoare in combinatie cu transmisia excelenta de la ZF Traxon si alte cateva imbunatatiri la aerodinamica si sistemele auxiliare si de asistenta pentru sofer. Seriile XF/CF au acumulat 104 puncte, castigand „la mustata” trofeul in fata noului Iveco Stralis NP, cu propulsie pe gaz si cutie de viteze ZF (aceeasi Traxon). Cu performante similare modelului diesel, dar cu emisii mult diminuate, Stralis NP de 460 CP a adunat 96 de puncte de la cei 23 de membri ai juriului international International Truck of the Year, din care face parte si revista Tranzit din 2006, adica exact de cand DAF a luat ultimul titlu. Pe locul al treilea s-a situat Scania XT, castigatorul editiei de anul trecut propunand anul acesta o gama extinsa de motorizari, dintre care noul V8 SCR-only ar fi meritat singur o nominalizare, precum si un nou model, XT, dedicat sarcinilor dificile.
 


Subcategorii



Page 5 of 297