TRANZIT

31.01.2018 / Mariana Bleort, Alexandru Ionescu

Pietele vestice de transport sunt in cautare de forta calificata de munca. In Franta, executivul condus de Emmanuel Macron a lansat o initiativa numita „Tremplin“, prin care sa raspunda dificultatilor companiilor de transport rutier si logistica in angajarea de personal. Astfel, autoritatile din Hexagon au stabilit ca au nevoie de 22.363 de oameni, cei mai multi soferi profesionisti. La randul sau, Asociatia transportatorilor de marfuri (FTA) din Marea Britanie a raportat, in noiembrie 2017, ca lipsa de soferi din Regatul Unit a crescut brusc la 52.000 anul trecut, fiind cu 49% mai mare decat inainte.
 

31.01.2018 / Trafic Media

Ne aflam in era vitezei, unde este foarte important sa fii prezent pe piata si, mai mult, in pas cu noile tendinte. Industria se dezvolta pe zi ce trece, odata cu mijloacele de comunicare, instrumentele de lucru, intregul lant de transport si aprovizionare.
Trans.eu sprijina comunitatea de transport inca din 2004, venind cu o serie de instrumente si aplicatii moderne, destinate sa fluidizeze activitatea operatorilor de transport si sa faciliteze managementul transportului intr-un mod eficient. Pe scurt, Trans.eu reprezinta o platforma ce uneste transportatorii, expeditorii, producatorii si comerciantii din Europa, formand o comunitate de peste 36.000 de companii ce incheie tranzactii zilnic. Bursa ofera utilizatorilor sai oportunitatea de a avea acces constant la peste 200.000 de oferte de transport in fiecare zi, dar si acces la baza de date de peste 36.000 de companii verificate din bransa.
 

31.01.2018 / Petronela Badescu

Roman Brasov a cerut sa intre in insolventa in septembrie 2014 si din decembrie 2015 este in reorganizare judiciara pe trei ani, cu posibilitate de prelungire cu doi ani, iar de atunci au trecut opt trimestre in care si-a platit conform planului datoriile la cei inscrisi la masa credala. In ultimii ani productia Roman a fost de cate 30-50 de unitati, dar pentru 2018 estimarile sunt destul de sumbre, deoarece anul a inceput fara contracte deja incheiate, ci doar cu negocieri. Cea mai mare cifra de afaceri din ultima vreme s-a inregistrat in 2017, de circa 16 milioane de lei, aproape dublu fata de alti ani din urma, dar sub nivelul de dinainte de 2014. Asta in conditiile in care piata de camioane specializate pare sa creasca foarte mult, se anunta numeroase licitatii pentru care producatorul se pregateste deja, insa, „cu «lobby-ul» care ni se face, nu stiu ce sanse avem in tara“, dupa cum explica Tiberiu Klein, director tehnic Roman Brasov.
 

31.01.2018 / Mariana Bleort

Profitul companiilor de transport de la noi este afectat puternic in ultimii ani atat de restrictiile impuse in vest, cat si de lipsa acuta a soferilor seriosi. In conditiile in care cifra de afaceri este in crestere, iar profitul, in continua scadere, putini se mai gandesc sa isi creasca parcurile de camioane. In aceeasi situatie se afla Duvenbeck, care pentru anul acesta are in vedere doar continuarea innoirii flotei, pentru a-si putea servi cat mai bine clientii existenti. O eventuala extindere a activitatii va fi decisa in functie de schimbarile legislative ce vor avea loc anul acesta atat pe plan international, cat si intern.
 

31.01.2018 / Petronela Badescu

Daca dupa primele 11 luni din 2017 piata de autovehicule comerciale noi din Romania era in usoara crestere fata de 2016 datorita progresului inregistrat la categoria celor cu masa totala de pana la 3,5 t, rezultatele din decembrie fac ca atunci cand tragem linie dupa intregul 2017 piata totala de autovehicule comerciale sa fie cu peste 150 de unitati mai mica decat in 2016, intrucat scaderea cu aproape 25% a vanzarilor de camioane grele nu a mai putut fi compensata de cresterea numarului de autovehicule usoare livrate. Conform datelor DRPCIV, anul trecut s-au inmatriculat pentru prima data in Romania 6.609 autovehicule comerciale de peste 16 t, fata de 8.755 in 2016, iar semiremorcile au fost si ele in scadere de la 4.518 la 3.763 de unitati.
 

31.01.2018 / Cristiana Sandulescu

Legislatia Uniunii Europene permite angajarea tinerilor de la 18 ani ca soferi profesionisti de transport international, precum si organizarea testarii in vederea obtinerii certificatului de calificare profesionala (CPC) intr-o limba straina, in vederea facilitarii angajarii soferilor ne-comunitari. In contextul crizei acute de soferi profesionisti - in tara si in strainatate - legislatia romaneasca ar trebui adaptata conform acestor prevederi europene, astfel incat sa intinda o mana de ajutor operatorilor de transport. Despre criza fortei de munca, dar si despre cum va arata 2018 in contextul presiunilor statelor occidentale de modificare a pachetului rutier si al directivei detasarii transnationale am discutat cu Radu Dinescu, secretar general UNTRR.
 

31.01.2018 / Mariana Bleort

Transportul in regim expres a atras numeroase firme prin preturi bune si lipsa unor reguli la fel de stricte ca la transportul cu vehicule de peste 3,5 t. Aici prioritar este timpul de tranzit, iar daca respectivele curse sunt eficientizate si cu alte una sau doua livrari deja sunt mai rentabile decat cele cu vehicule grele. Chiar si o amenda pentru supragreutate este aici mai mica decat un transport cu doua masini. Cele mai multe astfel de transporturi sunt efectuate pentru clientii din automotive, care sunt insa tot mai atenti la calitatea partenerilor. Astfel, specialistii din domeniu spun ca se simte nevoia unor reglementari mai clare in cazul acestui gen de transport, iar soferii sa fie nevoiti sa cunoasca macar regulile de baza din transport, cum sunt cele de ancorare a marfii. In schimb, aplicarea Regulamentului 561 la transportul expres ar putea insemna falimentul multor companii cu flote sub 50 de vehicule, deoarece o parte substantiala din marfa de expres va fi preluata de marile companii de logistica ce pot oferi preturi mai bune, dar si timpii de tranzit ceruti de clienti, printr-o retea de huburi bine pusa la punct.
 

31.01.2018 / Trafic Media

Anul trecut reprezentantii CEI au raportat vanzari in crestere cu circa 8% pentru piesele de camioane produse in Italia, langa Bologna, intr-o zona cu renume in sectorul automotive, unde isi au sediul Ferrari, Lamborghi­ni si Ducati. Cu o traditie de aproape 50 de ani in productia de componente auto, CEI s-a facut cunoscut mai ales pentru piesele pentru cutii de viteze si diferentiale ZF (care echipeaza Iveco, MAN, DAF si, mai nou, Ford Otosan), dar si pentru Mercedes-Benz, Scania, Volvo si Renault Trucks.
 


Subcategorii



Page 2 of 297