Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Adaptare din mers la cerintele pietei

Chiar daca multi oameni de afaceri nu dau nicio sansa provinciei, compania Marconi, cu capital 100% romanesc, a demonstrat ca si intr-un orasel ca Urziceni, in care nici nu se da ora exacta in productie si nici nu sunt centre mari de distributie si transporturi, exista posibilitatea de a te dezvolta continuu, impotriva cursului economiei. Firma s-a infiintat in urma cu doua decenii si s-a dezvoltat pe mai multe segmente, de la import si distributie de aparate de cafea, pana la productie de pufuleti sau activitati in agricultura, luand decizii „din mers”, in functie de evolutia pietei. Iar cand activitatea de productie si distributie s-a diminuat, existenta unui parc propriu de camioane a dus la dezvoltarea unui segment de transport la standarde nemtesti. Pentru a vorbi in cunostinta de cauza, Marconi si-a deschis o autobaza in Germania, unde functioneaza si un service pentru flota proprie, dar si o parcare pentru soferii firmei care lucreaza pe international.


Compania, care in prezent are 200 de angajati, a demarat in 1991 un sistem integrat, cu activitati de productie de materii prime, dar si de fabricare a unor produse finite a caror distributie se facea initial la nivel local si national, extinzandu-se mai apoi si la export.
„Cand am fost nevoiti sa inchidem aceste activitati – din motive de ordin intern – ne-am orientat catre import si distributie de cafea si aparate automate de cafea pentru vending machines, prin agenti de vanzari ce acopera o treime din teritoriul national”, a punctat Octavian Marculescu, general manager al Marconi Imex.
Compania detine in prezent si o unitate de productie in Urziceni, specializata pe produse de morarit si panificatie (pufuleti), a caror desfacere se face prin propria distributie sau prin distribuitori nationali, insa numai catre magazinele traditionale romanesti. „Nu ne intereseaza marile lanturi de magazine pentru ca am avut experiente neplacute cu ele. Pentru parteneriatele cu supermarketuri trebuie sa gandesti un alt tip de abordare, pentru ca este un alt fel de piata. In plus, nu suntem pregatiti sa investim multi bani pentru o marja de profit atat de mica”, a explicat Octavian Marculescu, subliniind: „la un moment dat castigasem o licitatie de desfacere in lanturi mari de magazine din Germania, insa din cauza crizei nu am putut sa investim la nivelul de capacitate la care sa facem fata cererii din Germania.”

„Criza apare ca urmare a ineficientei factorului uman”
Compania detine in prezent doua depozite, la Urziceni si Slobozia, cu o capacitate de 2.000 de paleti, respectiv de 1.500 de paleti, unde sunt depozitate in principal marfurile importate. „Pastrarea produselor proprii sub forma de stocuri inseamna ineficienta si bani blocati. Se pot face, intr-adevar, stocuri de materie prima si produse finite daca exista previziuni clare ca preturile cresc”, a precizat Octavian Marculescu.
Activitatile din depozite sunt asigurate de un gestionar si un manipulant, sub supravegherea unui sef de depozit care …

Articole similare

Ad