TRANZIT  | 
27.07.2012 / 
Cristiana Sandulescu

ISCTR continua procesul de organizare teritoriala si instruirea inspectorilor de trafic. In paralel se efectueaza si controlul, iar pana la modificarea efectiva a HG 69/2012 prin adoptarea proiectului aflat, la aceasta ora, pe transparenta decizionala, amenzile aplicate se dau conform cuantumurilor in vigoare. La solicitarea reprezentantilor MTI se acorda o atentie deosebita controlului operatorilor straini, mai exact turci, pe teritoriul tarii, in speranta ca sanctiunile aplicate ii vor face pe oficialii de la

Ankara sa fie mai „maleabili“ in problema autorizatiilor terta-tara, dar rezultatele obtinute sunt palide comparativ cu ce ar putea realiza CNADNR daca ar renunta la spagi si ar controla „pe bune“ in frontiera.

Inspectoratul de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier (ISCTR) s-a aliniat solicitarii reprezentantilor Ministerului Transporturilor de a depista si sanctiona carausii turci cu probleme care tranziteaza tara noastra si organizeaza periodic control in judetul Giurgiu. Potrivit inspectorului de stat sef Gabriel Adrian Stefanescu au fost luate masurile care se impun in cazul firmelor turcesti care nu au acte in regula, numai ca „prin vama trec zilnic sute de vehicule, iar ISCTR nu poate face filtru total. Acest lucru se realizeaza in vama. Noi avem echipaj in Giurgiu care executa controlul conform planului, dar din 200 de camioane turcesti care intra in tara pot fi oprite aproximativ 20. Avem oameni in trafic instruiti pentru a urmari vehiculele turcesti si deja s-au dat destul de multe amenzi. Problema este insa 99% in ograda Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR)“.
Inspectorii ISCTR nu permit operatorilor straini sa plece pana nu achita amenda in contul trecut pe procesul verbal. Stefanescu a mentionat ca a propus achizitionarea de POS-uri pentru a incasa amenzile pe loc, atat de la carausii straini, cat si romani. „Multi fug de ideea platii in numerar a amenzii din cauza suspiciunii de mituire a inspectorilor. Dar acest lucru se poate face, pana la urma, in orice conditii. Si inainte se puteau plati amenzile de la politie pe loc si ar fi bine sa putem si noi sa le incasam asa. Plus ca in anumite cazuri este posibil ca oamenii sa vrea sa plateasca amenda pe loc, mai ales ca in termen de 48 de ore se poate achita doar jumatate din valoarea acesteia“.
De asemenea, se doreste constituirea unui cont unic de amenzi, pentru ca la ora actuala acestea se inregistreaza greu si sunt dificil de urmarit. Acum se lucreaza cu mai multe conturi si cote parte din amenzi au diferite destinatii.

Optimizarea cantarii depinde tot de CNADNR
Problema cantarii vehiculelor este foarte veche, iar amenzile nu sunt deloc mici. „S-au modernizat drumuri, s-au construit altele noi, dar niciodata cei de la CNADNR nu au prevazut langa drum spatii betonate pe care sa poata fi montate cantarele. Autoritatea Rutiera Romana (ARR) a trimis in trecut, in nenumarate randuri, solicitari de amenajare a acestor spatii special dedicate,

Comentarii (0)




Au mai ramas 1000 caractere

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!
Cancel or