Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Scadere de 20% pe segmentul autovehiculelor grele

In primele trei trimestre din 2017 au fost inmatriculate in Romania, conform statisticilor DRPCIV, 5.180 de autovehicule comerciale de peste 16 t (din care 127 de autospeciale), adica circa 80% din cele 6.424 de unitati inmatriculate in aceeasi perioada a lui 2016. Si piata de semiremorci a fost cu circa 15% mai slaba in 2017, de la 3.530 la 3.013 de unitati noi. In rest, asa cum arata si rezultatele de dupa sase luni, vanzarile au fost mai mari decat in 2016 la categoriile sub 3,5 si intre 3,5 si 6 t masa maxima.
 

In primele noua luni ale acestui an au fost inmatriculate in Romania 5.053 de autovehicule comerciale noi cu masa totala maxima autorizata de peste 16 t, fata de 6.311 in perioada similara din 2016. Lider de piata continua sa fie Mercedes-Benz, cu 1.091 de unitati (944 de autotractoare, 93 pentru transport de masini, 20 de basculante, 14 betoniere, 7 cu temperatura controlata, 4 pentru transport de containere, 3 cu carlig ridicator, 3 cisterne ADR, 2 furgoane si 1 cu obloane rabatabile), fata de 1.406 in 2016, urmat de MAN, cu 895 (807 autotractoare, 29 de basculante, 11 betoniere, 11 cu oblon rabatabil, 8 furgoane, 6 cu carlig ridicator, 3 cu caroserie amovibila, 2 pentru transport de lemn, 2 cisterne, 1 cu temperatura controlata, 1 pentru transport de autovehicule s.a.), fata de 841 in 2016 – singura crestere comparativ cu anul anterior, chiar daca nu semnificativa. Pe urmatoarele locuri in clasament se afla Volvo, cu 824 (753 de autotractoare, 45 de basculante, 8 cu caroserii amovibile, 4 betoniere, 3 pentru transport de vehicule, 3 pentru transport de lemn, 2 cisterne, 2 cu carlig ridicator, 1 cu obloane rabatabile, 1 platforma, 1 cu temperatura controlata si 1 betoniera), fata de 1.124 in 2016, Scania, cu 732 (693 de autotractoare, 25 pentru transport de vehicule, 6 basculante, 4 pentru transport de lemn, 3 cu carlig ridicator si 1 pentru transport de materiale lungi), fata de 770 in 2016, DAF, cu 720 (697 de autotractoare, 10 cisterne, 5 basculante, 3 cu obloane rabatabile, 2 pentru transport de autovehicule, 1 cu temperatura controlata, 1 betoniera si 1 cu carlig ridicator), fata de 1.000 in 2016, Iveco, 433 (368 de autotractoare, 31 de basculante, 7 cisterne, 5 betoniere, 4 pentru transport de containere, 4 cu carlig ridicator, 4 pentru transport de vehicule, 3 cu temperatura controlata, 2 cu caroserii amovibile, 1 cu obloane rabatabile s.a.), fata de 697 in 2016, Renault, cu 283 (236 de autotractoare, 20 de basculante, 12 pentru transport de vehicule, 6 pentru transport de lemn, 3 cu oblon rabatabil, 3 cu carlig ridicator, 2 cu temperatura controlata si 1 betoniera), fata de 469 in 2016, Ford, cu 56 (39 de autotractoare, 15 basculante si 2 betoniere), fata de 3 in 2016, si Astra, cu 19 basculante.
Iar din categoria autospecialelor de peste 16 t au fost inmatriculate 127 de unitati noi, fata de 113 in 2016. MAN conduce destul de detasat, cu 35 de vehicule (24 in 2016), din care 22 vidanje, 4 gunoiere, 1 vehicul pentru pompieri, 1 pompa s.a., urmat de DAF (22 de gunoiere, fata de 15 unitati in 2016), Kirchhoff (16 gunoiere/niciuna in 2016), Iveco (12 – 8 gunoiere, 2 macarale mobile, 1 vehicul de curatare stradala s.a. – fata de 26 in 2016), AB (9/0), BMC (9/0), Renault (6 – 5 vidanje si 1 vehicul pentru pompieri – 30 in 2016), MB (5 – 3 pompe, 1 vehicul de curatare stradala si 1 gunoiera – 7 in 2016), Volvo (4 – 2 vehicule pentru pompieri, 1 de recuperare s.a. – fata de 1 in 2016), Ford (3 gunoiere/0 in 2016), Liebherr (3 macarale mobile/5 unitati in 2016), Scania (2 gunoiere/3 vehicule in 2016) si Sisu (1 macara mobila, la fel ca in 2016).
In primele trei trimestre din 2017 au fost inmatriculate 256 de autovehicule noi de 6-16 t, fata de 320 in perioada similara a lui 2016. Dintre acestea 222 sunt autoutilitare de 6-16 t, fata de 275 in 2016, lider de piata fiind tot Iveco (143 de unitati – 56 de prelate, 31 cu temperatura controlata, 25 de furgoane, 10 pentru transport de butelii, 7 izoterme, 7 pentru transport de vehicule, 3 cu obloane rabatabile, 2 basculante, 1 stropitoare si 1 cu carlig ridicator – fata de 170 in 2016). Producatorul italian este urmat de Mercedes-Benz, cu 37 de unitati (15 basculante, 12 prelate, 6 pentru transport de vehicule, 1 furgon, 1 pentru transport de butelii, 1 cu oblon rabatabil si 1 cu temperatura controlata), fata de 35 in 2016, MAN, cu 14 unitati (10 prelate, 1 cu carlig ridicator, 1 cu caroserie amovibila, 1 cisterna si 1 cu temperatura controlata), fata de 41, DAF, cu 12 (10 cu temperatura controlata, 1 furgon si 1 prelata), fata de 10, AEBI (5 basculante, fata de 4), Mitsubishi (5 – din care 4 prelate – fata de 6), Renault (3 – 2 stropitoare si 1 prelata – fata de 2), Isuzu (2 – din care una cu obloane rabatabile – fata de 3 in 2016), si Multicar (1).
Iar din categoria autospecialelor de 6-16 t au fost inmatriculate 34 de unitati noi (45 in 2016), din care 16 Iveco (3 gunoiere, 2 vehicule de recuperare, 2 vehicule de curatat strazi/canale, 2 vidanje, 1 magazin s.a.), fata de 21 in 2016, 6 MAN (4 gunoiere, 1 vehicul de curatat strazi/canalizari si 1 laborator), fata de 3, 4 Isuzu (3 gunoiere si 1 vidanja), fata de 5, 3 Renault (1 gunoiera, 1 vidanja si 1 vehicul de pompieri), fata de 9, 2 DAF pentru curatare strazi/canalizari, fata de 1, 2 MB pentru curatare strazi/canalizari, fata de 4 in 2016, si 1 Johnson de curatat strazi/canale.
In primele noua luni din 2017 au fost inmatriculate si 59 de autovehicule comerciale noi de 3,5-6 t, fata de 42 in aceeasi perioada din 2016. Din categoria autoutilitarelor de 3,5-6 t este vorba de 35 de unitati, fata de 34 in 2016, lider de piata fiind Iveco (14 – 9 basculante, 3 cu temperatura controlata, 1 prelata si 1 furgon – fata de 10 in anul anterior). Producatorul italian este urmat de Mercedes-Benz, cu 10 unitati (6 furgoane, 3 cu temperatura controlata si 1 basculanta), fata de 10 in 2016, Gaz (6/0), Volkswagen (3/3) si Dodge si Multicar (cate 1).
Dintre cele 24 de autospeciale noi de 3,5-6 t (in 2016 au fost 8), 15 apartin Volkswagen, 5, Ford (din care 4 blindate), si 4, Mercedes-Benz (din care trei ambulante), niciunul din cei trei producatori neavand niciun astfel de vehicul livrat in perioada similara din 2016.
La acestea se adauga 12.156 de vehicule comerciale de pana la 3,5 t, fata de 10.578 in 2016, din care 11.957 de autoutilitare (in 2016 au fost 10.407). Lider de piata la categoria autoutilitarelor cu masa totala maxima autorizata de pana la 3,5 t este in continuare Dacia, cu 2.674 (2.381 de furgoane, 55 cu temperatura controlata, 1 izoterma, 1 camioneta pick-up, 1 pentru transport de animale s.a.), fata de 2.167 in anul anterior, dar cu o diferenta mai mica decat ne-am obisnuit fata de Ford, care a vandut 2.486 de unitati (1.222 de furgoane, 510 suprastructuri deschise, 304 prelate, 296 cu temperatura controlata, 107 cu obloane rabatabile, 26 de basculante, 16 izoterme, 3 pentru transport de vehicule, 1 platforma si 1 camioneta pick-up), fata de 1.847 in 2016. Ii urmeaza in clasament Renault (1.036 – 680 de furgoane, 121 de prelate, 114 cu temperatura controlata, 50 de suprastructuri deschise, 28 cu obloane rabatabile, 16 izoterme, 10 basculante, 3 platforme, 2 pentru transport de animale, 1 pentru transport de vehicule s.a. – fata de 905), Fiat (998 – 580 de furgoane, 235 de suprastructuri deschise, 115 prelate, 49 cu temperatura controlata, 12 cu obloane rabatabile, 3 camionete pick-up, 2 pentru transport de vehicule, 1 basculanta si 1 izoterma – fata de 1.158 in 2016), Iveco (898/944), Volkswagen (806/589), Mercedes-Benz (785/649), Peugeot (482/497), Citroën (417/508), Opel (372/341), Toyota (350/327), Nissan (245/115), Mitsubishi (170/228), Dangel (76/0), Isuzu (72/61), Hyundai (58/48), Skoda (16/15), Dodge (6), Seat (4) si Aro, Chevrolet, Gaz, GWM, Kerstner, Piaggio si Porsche (cate una).

Articole similare